בפוסט שפרסמה הבוקר פייסבוק היא מודיעה על יישום חוקי הפרטיות החדשים (GDPR) ומציעה הגנות פרטיות חדשות לכולם, בכל מקום בעולם. להלן עיקריו:
תצטרכו לקבל החלטות
"בשבועות האחרונים הכרזנו על מספר צעדים שנועדו להעניק לאנשים שליטה רבה יותר על הפרטיות שלהם ולהסביר להם כיצד אנו משתמשים במידע. היום אנו מציגים חוויות פרטיות חדשות עבור המשתמשים בפייסבוק כחלק מהוראות הכלליות החדשות של האיחוד האירופי להגנה על נתונים, לרבות עדכונים לתנאי ולמדיניות הנתונים שלנו. כולם - לא משנה מה מקום מגוריהם - יתבקשו לסקור מידע חשוב על האופן שבו פייסבוק משתמשת בנתונים וכן להגדיר את בחירות הפרטיות שלהם בפייסבוק. נתחיל השבוע ביישום מדורג של אפשרויות אלה באירופה".
"ברגע שה-GDPR הושלמה, הבנו שזו הזדמנות להשקיע אף יותר בפרטיות. אנחנו לא רוצים רק לפעול על פי החוק, אלא גם לבנות חוויות פרטיות חדשות ומשופרות לכולם בפייסבוק שהן מעבר למחויבויות שלנו על פי חוק. ציוותנו מאות עובדים מתחומים שונים, לרבות מוצרים, הנדסה, משפט, מדיניות, תכנון ומחקר. נפגשנו גם עם אנשים מחוץ לפייסבוק בעלי פרספקטיבות שונות על פרטיות, כולל אנשים המשתמשים בשירותים שלנו, רגולטורים ואנשי ממשל, מומחי פרטיות ומעצבים. אנו נבקש מכל מי שפעיל בפייסבוק לקבל החלטות לגבי:
• מודעות המבוססות על נתונים משותפים - המודעות בפייסבוק רלוונטיות יותר כאשר אנו משתמשים בנתונים משותפים כגון אתרי אינטרנט ואפליקציות, המשתמשים בכלים עסקיים כגון לחצן ה- Like שלנו. אנו נבקש מאנשים לבחון מידע על סוג זה של פרסום, ולבחור אם הם רוצים שנשתמש בנתונים משותפים כדי להציג להם מודעות.
• מידע מהפרופיל - אם בחרת לשתף בפרופיל שלך מידע פוליטי, דתי ועל מערכת יחסים שלך, נבקש ממך לבחור אם להמשיך לשתף מידע זה ולהניח לנו להשתמש בו. כפי שהי עד כה, שיתוף מידע זה בפרופיל שלך הוא אופציונלי לחלוטין. אנו מקלים על אנשים למחוק אותו אם הם כבר לא רוצים לשתף אותו.
• אישור טכנולוגיית זיהוי פנים - תכונות זיהוי הפנים שלנו עוזרות להגן על הפרטיות שלך ולשפר את החוויות שלך, למשל זיהוי מקרים בהם אנשים אחרים עשויים לנסות להשתמש בתמונה שלך כתמונת הפרופיל שלהם, ומאפשרים לנו להציע חברים שתרצה לתייג בתמונות או בסרטונים. בשש השנים האחרונות הצענו ברחבי העולם מוצרים שעושים שימוש בזיהוי פנים. כעת, כחלק מעדכון זה, אנו מעניקים לאנשים באיחוד האירופי ובקנדה את האפשרות להפעיל את כלי זיהוי הפנים. שימוש בזיהוי הפנים הוא אופציונלי לחלוטין עבור כל אחד בפייסבוק.
בנוסף, אנו מבקשים מאנשים להסכים לתנאים וההגבלות המעודכנים של מדיניות הנתונים שלנו, הכוללים פרטים נוספים בתגובה לשאלות לגבי האופן בו השירותים שלנו פועלים. איננו מבקשים זכויות חדשות לאיסוף, שימוש או שיתוף של הנתונים שלך בפייסבוק, ואנו ממשיכים להתחייב שאיננו מוכרים מידע אודותיך למפרסמים או לשותפים אחרים. בעוד שמדיניות הנתונים שלנו היא זהה בכל העולם, אנשים באיחוד האירופי יראו פרטים ספציפיים הרלוונטיים רק לאנשים החיים שם, כמו איך ליצור קשר עם קצין הגנת הנתונים שלנו הכפוף להוראות ה-GDPR. אנחנו רוצים להיות ברורים שאין שאמצעי הבקרה וההגנה שאנו מציעים הם זהים בכל מקום בעולם", מסייגים בפייסבוק.
"אנשים באיחוד האירופי יתחילו לראות את הבקשות האלה השבוע כדי להבטיח שהם עשו את הבחירות שלהם לקראת כניסת ה- GDPR לתוקף ב -25 במאי. בהמשך, אנשים בשאר העולם יתבקשו גם הם לבחור ולהגדיר, ואנו נציג להם את המידע באופן שמותאם לכל אזור".
הגנה על קטינים
עוד מציינים בפייסבוק כי ינגישו את הגדרות הפרטיות שלהם בהתאם להוראות הכלליות להגנת מידע של האיחוד ומתייחסים בפוסט שלהם גם להגנות מיוחדות לקטינים המשתמשים ברשת:
"ה-GDPR מכיר בחשיבות של מתן חווית והגנות מיוחדות לבני נוער. בנינו הגנות מיוחדות רבות לפייסבוק לכל בני הנוער, ללא תלות במיקום. לדוגמה, קטגוריות פרסום לבני נוער מוגבלות יותר וברירת המחדל שלהם לקהל יעד עבור פוסטים אינה כוללות את אפשרות ההגדרה של "ציבורי". כמו כן, אפשרות זיהוי פנים עבור כל אדם מתחת לגיל 18 תהיה חסומה ואנו ומגבילים מי יכול לראות או לחפש מידע ספציפי על בני נוער ששיתפו מידע, כמו עיר הולדתם או יום הולדת. בהמשך השנה נציג מרכז מידע גלובלי מקוון עבור בני נוער, שבו יוכלו גם לקבל מידע ומענה לשאלות נפוצות בנושאי פרטיות".
בכפוף להנחיות ה-GDPR, נוער בגילאי 13 עד 15 בחלק ממדינות האיחוד האירופי יידרשו לאישור מהורה או מאפוטרופוס כדי להשתמש בתכונות מסויימות בפייסבוק, בהם הצגת מודעות המבוססות על נתונים מגורם שלישי או על סמך תחומי עניין מסוימים, כולל עמדות דתיות ופוליטיות או תחומי עניין. בני נוער אלה יראו גרסה של פייסבוק שהיא פחות מותאמת אישית עם שיתוף מוגבל ופחות מודעות, עד שהם יקבלו אישור מההורה או מהאפוטרופוס להשתמש בכל התכונות של פייסבוק. גם כאשר החוק אינו מחייב זאת, נשאל את כל בני הנוער אם הם רוצים לראות מודעות על סמך נתונים מגורם שלישי ואם הם רוצים לכלול פרטים אישיים בפרופילים שלהם", מציינים בפייסבוק.
פוסט ארוך זה של פייסבוק בא לא רק לאור ההנחיות הכלליות להגנת מידע שעומדות להיכנס לתוקפן באיחוד האירופי בתחילת מאי (עם תקופת חסד של 3 שבועות), אלא גם כדי להפיס את דעתם של המחוקקים בארצות הברית, שכבר זועמים על פייסבוק בשל הדליפה של פרטיהם של קרוב ל-90 מיליון גולשי פייסבוק שהגיעו לידיים של גורמים פוליטיים ושימוש אולי להטיית הבחירות, על ידי חברת הייעוץ הלונדונית קיימברידג' אנליטיקה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו