חברת אל על // צילום: קוקו

"הושפלתי": שודרג לביזנס ותבע את אל על

נוסע בטיסה מרומניה לישראל תבע את החברה ב-21 אלף שקלים לאחר ששודרג בחינם לביזנס אך קיבל אוכל ממחלקת תיירים

בית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון דחה תביעה בשווי21 אלף שקל שהגיש נוסע נגד אל על, בטענה כי במהלך טיסה מרומניה לישראל, בה שודרג ללא עלות למושב במחלקת עסקים בשל רישום יתר, "הושפל" בכך שלא קיבל ארוחת עסקים כשאר הנוסעים במחלקה, כך פורסם באתר "תקדין".

בספטמבר 2017 הנוסע טס לישראל מבוקרשט באמצעות טיסה סדירה של אל על. עם הגעתו לעמדת הצ'ק אין, התבשר התובע כי היות ונוצר מצב של רישום יתר לטיסה, הוחלט לשדרג בחינם את מקום מושבו למחלקת עסקים. לטענת הנוסע, הוא שאל את דיילת הקרקע אם יש באפשרותו להיכנס ללאונג' בשדה התעופה, אך היא אמרה לו שתוגש לו ארוחה מכובדת במחלקת העסקים.

במהלך הטיסה, הבחין כי הדיילת מחלקת תפריטים לכלל הנוסעים במחלקה ולוקחת את הזמנתם, אך עליו דילגה. בהמשך, לגרסתו, קיבלו נוסעי מחלקת העסקים ארוחה מכובדת בצלחת מהודרת לאחר שהדיילת ערכה עבורם את השולחן, והוא נותר "מבוזה ומושפל". לבסוף הדיילת הודיעה לו "בקול רם ולעיני כל", כי היות והוא נוסע משודרג, הוא ייאלץ להסתפק במגשית ממחלקת תיירים

בעקבות האירוע, הגיש התובע תביעה נגד אל על בסך 21 אלף שקל לבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון. אל-על מצדה, דחתה את טענות התובע מכל וכל, כפי שפורסם באתר. לטענתה, ניתנו ללקוח שירותים משודרגים ויקרי ערך עליהם לא שילם, ולהם לא היה זכאי מלכתחילה. 

לטענת החברה, כבר במעמד הצ'ק אין הנוסע עודכן כי הוא זכאי לארוחה ממחלקת תיירים והדבר אף נכתב ותועד שחור על גבי לבן בדיווח מדלפק הבידוק. השופטת שרית זמיר דחתה את התביעה וחייבה אותו בהוצאות של 2,000 שקל. "בגין טיסה שעלותה הסתכמה בכ-400 דולר, נדרש פיצוי בשיעור העולה על פי 15. אין להשלים עם הגשת תביעות חמדניות בסכומים מופרזים", אמרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...