כאשר סטלה מקרטני הלבישה את ג'סטין טימברלייק בסופרבול בחליפה שעשויה מחומרים ידידותיים לסביבה, מבלי ששמנו לב היא הכריזה על הטרנד החדש שהולך לכבוש את התעשייה.
היום כל הרשתות והמעצבים מבינים את המודעות החשובה לשמירה על הסביבה, וטרנד הבריאות הוא חזק מתמיד.
גם H&M התגייסו למטרה ועיצבו קולקציה שכוללת חומרים חדשים ומתחשבים יותר בסביבה בהם כסף ממוחזר, פוליאסטר ממחוזר, פשתן אורגני ואקוניל - סיב ממוחזר ב100% העשוי מרשתות דיג ופסולת ניילון נוספת. האקססוריז בקולקציה עשויים מפמוטים ממוחזרים והתכשיטים נוצרו מכסף ממחוזר.
הקמפיין נקרא Conscious Exclusive (מודעות אקסקלוסיבית) והוא גם מחווה לתנועת "Arts & Crafts" בשוודיה. את הקמפיין תוביל הסופרמודל הבינלאומית כריסטי טרלינגטון ברנס, לצידם של אאמיטו לגום וגיידרה דוקאוסקייט. "טרלינגטון מייצגת אלגנטיות תמידית בשילוב עם מודעות סביבתית גבוהה וכמייסדת ארגון האימהות "כל אמא נחשבת" היא הבחירה המושלמת להובלת הקמפיין." אומרים בחברת האופנה.
שילוב בין טכנולוגיה חדשנית לעיצוב מסורתי // צילום: הנס מוריץ
ההשראות לעיצוב הקולקציה הגיעו מביתם היצירתי של האומנים השוודים קרין וקארל לרסון שחיו במאה ה-19 ומתחילת המאה ה-20. צוות העיצוב של הקולקציה העניק פרשנות מחודשת לבית "לילה היטנאס" עם הציורים והשטיחים הדקורטיביים היפייפיים שבו, ויצר קולקציה ייחודית ואלגנטית של בגדי נשים, נעליים ואקססוריז שעשויים מחומרים ידידותיים לסביבה.
"החדשנות שמאחורי השימוש בחומרים ידידותיים לסביבה לא מפסיקה להדהים אותי. השימוש בחומרים עוזרת לשמור על סביבה נקייה מפסולת, ניקוי האוקיינוסים משאריות ניילון, והיא השילוב האולטימטיבי בין הטכנולוגיה החדשנית של היום לבין שימוש בטכניקות עיצוב מסורתיות." אומרת אן סופי יוהנסון, היועצת הקריאטיבית של H&M.
הקולקציה ידידותית לסביבה - המחיר פחות
מה שטיפה אירוני בנושא הקמפיין הזה הם המחירים של פריטי הקולקציה. אומנם החומרים של הקולקציה הם ידידותיים לסביבה אבל המחיר שתאלצו לשלם עבורם פחות ידידותי לכיס. מחיר שמלה מהקולקציה נא בין 699 ש"ח ל-899 ש"ח.
מרבית האנשים שמקפידים לשמור על הסביבה לאו דווקא יוציאו סכום כזה על בגד או אופנה בכללי והוא בא בניגוד לאמונות שלהם. אבל כמו שבאופנה, טרנדים ובתעשייה, הרצון של ההמונים ומובילי דעת הקהל להיות חלק מהטרנד ינצח, ועל כל מי שיבוא ויגיד שזה יקר וחוצפה, יבוא מי שיבוא ויגיד שזה מחיר זול לפריט כל כך ייחודי וגם הם עוזרים לשמירה על איכות הסביבה.
הקולקציה, תושק ב-23 באפריל בחנות הדגל ב-.TLV FASHION MALL
טווח מחירים: 49.90- 1199 ₪
