שוד המאה: 32 מיליון דולר ממשאית משוריינת

דרמה בגבול שווייץ-צרפת: כנופייה של שודדים לבושי ברדסים גנבה סכום עתק באיומי נשק, חטפה את בתו של נהג הרכב ונמלטה מהמקום • בת הערובה נמצאה בחיים בצרפת

שוד חמוש, אילוסטרציה // צילום: getty iamges // שוד חמוש, אילוסטרציה // צילום: getty iamges

שוד אלים וחסר תקדים שנערך לקראת סוף השבוע האחרון בגבול שווייץ צרפת מזכיר סרטי פעולה ואף מתייחס לסרטים מהסוג הזה.

הכל החל כשמשאית משוריינת נעה לעבר העיירה לוזאן בסביבות 07:45 בבוקר. בשלב מסויים לקראת מעבר הגבול לצרפת שודדים פגשו את המשאית כשהם מחזיקים בביתו של אחד הנהגים כבת ערובה. השודדים שהוא לבושי שחורים עם ברדסים הפנו את הנהג לכפר סמוך ובו חיכה להם רכב מילוט, פורשה בצבע שחור.

השודדים פתחו את המשאית ולקחו ממנה כמות עצומה מהשטרות שהיו עליה וככל הנראה מדובר ב-32 מיליון דולר בשטרות. לאחר השוד השודדים נסעו לצרפת ברכב עם בת הערובה שנמצאה מאוחר יותר ליד העיר ליון כשהיא ללא פגע. בהצהרה שמסרו רשויות החוק בשווייץ נמסר כי  "אנחנו עובדים בצמוד לחוקרים הצרפתיים כדי לזהות ולמצוא את האנשים שעומדים מאחורי המעשה הזה.

אבל אפשר לומר שאנחנו עוסקים באנשים מאורגנים מאוד, שהכינו את השוד באופן מעולה ויש להתחשב בכך שיהיה קשה לגלות אותם במהרה. למרבה המזל לא היו נפגעים באירוע". עוד מסר דובר הקנטון ווד השווייצרי כי "מדובר ככל הנראה בשלושה גברים עם מבטא של דרום צרפת או צפון אפריקה מאחת המדינות שבעבר היו קולוניות צרפתיות". 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר