3 פעולות לשדרוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל

ישנם לא מעט דברים שניתן לעשות באתר כך שגוגל תאנדקס אותו ותדרג אותו במיקומים אידיאליים בתוצאות החיפוש. בתחום קידום אתרים אורגני, צריך לעבוד על 2 סביבות על מנת לקדם את האתר בצורה הטובה ביותר:

צילום: //

בשיתוף ברק רום

  1. סביבה פנימית - On site - צריך לבצע אופטימיזציה באתר - כלומר, לסדר את ההיררכיה שלו, לדאוג לחוויית משתמש טובה, להטמיע ביטויי מפתח בתוכן ולדאוג לתוכן עדכני ומועיל ועוד.
  2. סביבה חיצונית - Off site - לדאוג לקישורים מאתרים חזקים שיפנו לאתר אותו רוצים לקדם, לפרסם תכנים עם קרדיט בצורה של קישור בבלוגים מתאימים, לדאוג שיהיו מודעים לקיומו של האתר בעזרת פרסומים ברשתות חברתיות ובאתרים שונים. במאמרנו, נספר על 3 פעולות שניתן לבצע בסביבת On site על מנת לגרום לגוגל לדרג את האתר טוב יותר:

ביטויי מפתח - המפתח להצלחה

לפני שמתחילים לקדם את האתר בכל פלטפורמה אפשרית, יש להבין קודם אילו ביטויי מפתח אתם רוצים לקדם. האם אותם ביטוי המפתח “קולעים” למטרה של האתר או למה שהאתר מציע? כלומר, אם יש לכם אתר שעוסק במכירת אופניים חשמליים בצפון, אז תוכלו לקדם ביטויי מפתח כמו: “חנות אופניים חשמליים בצפון”, או “אופניים חשמליים בצפון” . חשוב שתקדמו ביטויי מפתח מדויקים. אל תתפתו לקדם ביטויים גנריים כגון אופניים חשמליים, במיוחד אם אתם לא מוכרים בכל רחבי הארץ. הסיבה לכך היא שאם תדורגו במיקום 1 על הביטוי אופניים חשמליים, אמנם תזכו לטראפיק (תנועת גולשים) גבוה, אך זה גם עלול להוביל לנטישת האתר על ידי גולשים שחיפשו לקנות אופניים חשמליים בדרום או במרכז. גוגל מעניקה משקל לאחוז הנטישה של האתר. המטרה של גוגל היא לספק תוצאות רלוונטיות לגולשים וברגע שהיא רואה שיש נטישה של גולשים אחרי שנכנסו לאתר דרך מנוע החיפוש שלה, היא מבינה שהאתר לא עונה על הצורך של הגולשים ומחליטה להוריד את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש.

היררכיה> היררכיה>> היררכיה>>>היררכיה

תמיד ניתן לסדר את ההיררכיה באתר בין אם כבר בניתם אותו לבין אם אתם בדיוק בונים אותו. יש לדאוג להיררכיה נכונה בעמודים, בתפריטים ובתוכן.

עמודים: רצוי לבחור בין 4-5 עמודים עיקריים, כשתפקידם הוא להציג את השירותים שלכם. כל עמוד צריך לקדם ביטוי מפתח אחד או שניים, למשל אם אתם מקדמים אתר שמציע כלים להתמודדות עם חרדות ב-3 התחומים הבאים: חרדת מבחנים, חרדת נטישה וחרדת ביצוע, אז אתם צריכים לקדם 3 עמודים ביחד עם דף הבית, כאשר כל עמוד יקדם את ביטוי המפתח המתאים לו: למשל עמוד חרדת ביצוע יקדם את 2 הביטויים הבאים: “חרדת ביצוע” ו”איך להתמודד עם חרדת ביצוע” ואילו עמוד חרדת נטישה יקדם את הביטוי “חרדת נטישה” וכן הלאה. לאחר שמבינים אילו עמודים מקדמים, עוברים להיררכיה של התפריטים.

תפריטים: את ההיררכיה של העמודים ניתן לבטא דרך התפריט של האתר. בתפריט הראשי נציג את העמודים העיקריים של האתר: דף הבית, עמוד חרדת נטישה, עמוד חרדת ביצוע, עמוד חרדת בחינות, עמוד אודותינו, בלוג ועמוד צור קשר. את שאר העמודים שהם בעיקר מכילים מידע נוסף כגון מאמרים, או הרחבה על השירותים אתם יכולים להגדיר כתתי עמודים של העמודים העיקריים, או להגדיר אותם כמאמרים בבלוג. תוכן: גם בתוכן יש לדאוג להיררכיה נכונה. למשל היררכיית כותרות: יש לדאוג שלכל עמוד יש כותרת H1 , כמו כן יש לחלק את התוכן לפסקאות ולהפריד בין הפסקאות בכותרות H2, H3 בהתאם לצורך. ניתן גם להשתמש בכותרות H4, H5 וכן הלאה אבל שימו לב שכותרת H1 תמיד תהייה מעל כותרת H2 H3 ושאר הכותרות. בנוסף בכל עמוד כותרת H1 מופיעה פעם אחת בלבד, כאשר כותרות H2, H3, H4 וכו’ יכולות להופיע מספר פעמים באותו עמוד.

קישורים חיצוניים

בכדי לחזק את העמודים העיקריים שאתם רוצים לקדם באתר, רצוי שתטמיעו הפניות שיפנו לאותם העמודים שאתם רוצים לקדם במאמרים שאתם מפרסמים בבלוג של האתר וגם באתרים אחרים שנחשבים לחזקים ולסמכותיים. גוגל מתייחסת לכמות ולאיכות האתרים שמפנים לאותו העמוד/האתר, כך שככל שיהיו יותר הפניות איכותיות לאותו העמוד/האתר, כך הדירוג שלו בעיני גוגל ישתפר.

מאמר זה נכתב על ידי חברת אוורסט המתמחה בפרסום באינטרנט - פרסום בגוגל, קידום אתרים אורגני ופרסום בפייסבוק.  

בשיתוף ברק רום

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר