כבוד ענק: מועדון ג'אז ישראלי ברשימת הטובים ביותר בעולם

מסמך שהגיע לידי "תרבות היום" מגלה שהמועדון התל אביבי "בית העמודים" נכנס לרשימת המועדונים הטובים ביותר בעולם על ידי "DownBeat", המגזין האמריקאי המוביל בתחום הג'אז • רק לאחרונה חגג המקום שש שנות עשייה ענפה עם גדולי המוזיקאים המקומיים

מהמועדונים המצליחים בעולם, "בית העמודים" // צילום: גלעד בר שלו

בית ההצלחות: שש שנים לאחר ש"בית העמודים" הצנוע הפך למוקד עליה לרגל עבור חובבי ג'אז ישראלים רבים, יקבל המועדון התל אביבי בתחילת השנה הבאה גם פידבק מפרגן מאד מ"DownBeat", המגזין החשוב בעולם בתחום הג'אז והבלוז.

על פי מסמך שהגיע לידי "תרבות היום", המגזין צפוי להכריז בחודש פברואר 2018 על "בית העמודים" כאחד ממועדוני הג'אז הטובים ביותר בעולם בשנה החולפת. על המסמך חתום פרנק אלקייר, המוציא לאור של הירחון. במסמך, מברך אלקייר את בעלי המקום על התברגות "בית העמודים" ברשימה, מבטיח משלוח מיוחד של גיליון פברואר, בו תפורסם הרשימה המלאה, וכן מצרף מדבקה רשמית שמצהירה על המקום כאחד מנבחרי דאונביט לשנת 2017.

מגזין דאונביט נוסד בשנת 1934 בשיקגו, ואחראי לקידום אמנים רבים, בהם כמה מהשמות הגדולים בעולם הג'אז. בין היתר ייסד את היכל התהילה של הג'אז שנמצא במועדון הג'אז של אולפני יוניברסל בפלורידה, מקבילה של "היכל התהילה של הרוק" המפורסם. בין האמנים שזכו לכבוד בשנים האחרונות: פט מתיני, רון קרטר, בי.בי. קינג, טוני בנט וצ'יק קוריאה. עוד ידוע המגזין המשפיע בזכות התנגדותו למשטר ההפרדה בין שחורים ללבנים בארה"ב באמצע המאה ה-20, והביקורת שהעביר כלפי מוזיקאים שחורים שהסכימו לנגן במועדונים ללבנים בלבד.

"בית העמודים" // צילום: איתי אייזנשטיין

אין זו הפעם הראשונה שהמועדון זוכה להכרה בינלאומית. באוקטובר 2015 נכנס המועדון לרשימת 11 מועדוני הג'אז הטובים בעולם של מגזין Business Insider, בזכות המודל המצליח של הופעות ג'אז חיות שהלך והתרחב, עד שכיום, שש שנים מאז הקמתו, מציע "בית העמודים" הופעת ג'אז אחת לפחות מדי יום. במהלך השנים, כמה מגדולי הג'אזיסטים הישראלים-בינלאומיים כיבדו את המקום הקטן בנוכחותם, ולא פעם אחת, בהם אלי דג'יברי, יובל כהן, אבישי כהן, עופר גנור, עמית פרידמן, ברק מורי ועוד רבים.

את מודל ההופעות החיות בבית הקפה יזמה המנהלת האמנותית יעל הדני, שהגיעה מתחום המסעדנות וכיום מרכזת פרויקטים רבים בתחום. הבעלים ומנהל המקום ערן קול, מסר בתגובה: "הבחירה בבית העמודים כאחד ממוסדות הג'אז הטובים בעולם מחממת לנו את הלב. לאורך הדרך זכה בית העמודים להכרה כמוסד תרבות מרכזי מכמה וכמה גורמים מוסמכים וכיום, בעיצומן של חגיגות שש שנים לג'אז בבית העמודים, אנחנו נרגשים לקבל הצבעת אמון ותו איכות ממגזין הג'אז הנחשב בעולם. נשמח להמשיך לספק בית לכל אוהבי הג'אז בישראל ובעולם, מידי יום, במחיר שווה לכל נפש. אנחנו מודים מקרב לב למגזין דאונביט, לקהל, ולמוזיקאים, שבונים את הבית הזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר