פרארי הציגה את הפורטופינו, המכונית שתחליף את הקליפורניה T שמהווה היום את כרטיס הכניס לעולם של היצרנית. עם מחיר התחלתי משוער של כשני מיליון שקלים בישראל זול זה לא יהיה, אבל הכל יחסי...
למרות שחיצונית הפורטופינו נראית כמו גרסה מחודדת ומהודקת יותר של הקליפורניה, בפרארי מספרים כי עבור הפורטופינו תוכננה שלדה חדשה לחלוטין. הם גם טוענים להפחתת משקל משמעותית עם חלוקה של 56-44 לטובת הציר האחורי (לא פורסם נתון) למרות שהממדים נותרו דומים באורך ובגובה. לרוחב נוספו עוד 3 ס"מ.

למרות המראה הדומה, מתחת לפח מדובר במכונית שונה לגמרי
תחת מכסה המנוע שוכנת אותה יחיד הנעה של הקליפורניה – מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 3,855 סמ"ק, שעבר שורה ארוכה של שינויים. הוא זכה לבוכנות חדשות, מערכת פליטה חדשה (כולל סעפת פליטה שתוכננה כדי לקצר את השהיית הטורבו), סעפת יניקה חדשה ועוד. פרארי טוענים לזמן תגובה כמעט זהה לשל מנוע אטמוספרי ו-591 כ"ס ב-7,500 סל"ד (560 כ"ס לקליפורניה T) ו-77.4 קג"מ (דומה לדגם היוצא). הביצועים מצוינים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות בלבד (עשירית מהר יותר מהקליפורניה) והמהירות המרבית עומדת על יותר מ-320 קמ"ש.

כרטיס כניסה חדש לעולם של פרארי
לטענת פרארי, שינויים אלה ואחרים אחראים לכך שהפורטופינו נוחה ונעימה יותר בשימוש יום-יומי, אך טובה מהקליפורניה T מבחינה דינאמית בכל פרמטר בזכות מערכת בולמים אקטיביים מתוחכמת חדשה, כמו גם דיפרנציאל מוגבל החלקה של פרארי מהדור השלישי (E-Diff3), מערכת היגוי חדשה (חשמלית) ועוד.
לפרטים נוספים ניאלץ לחכות עד לחשיפה המלאה של המכונית בתערוכת פרנקפורט הקרובה שתיערך בספטמבר הקרוב.

נראה אותה בישראל באמצע שנת 2018
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו