בשורה לנוסעים: בישיבה דחופה שהתקיימה הבוקר (חמישי) בראשות מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות, מנהל נתב"ג שמואל זכאי וסמנכ"ל למסחר יורם שפירא, הורה גנות למזער את הפגיעה בציבור הנוסעים מנתב"ג הנדרש למוניות מיוחדות (ספיישל), כך שהשינוי יתחיל כבר ביום שני הקרוב.
ההנחייה לנתב"ג היא להיות ערוכים להפעלה של מערך המוניות עם סיום חוזה של "מוניות הדר-לוד". החל מיום ב' תוכל כל מונית הרשומה כחוק בישראל לאסוף נוסעים מנתב"ג לאחר רישום ועמידה בתנאי הפיקוח הכללי של רש"ת עד להודעה חדשה.
שירות לנוסעים יינתן גם באמצעות האפליקציה. בנוסף, תעמיד רשות שדות התעופה לרשות הציבור מערך אוטובוסים חינם בשעות העומס ובעת מחסור במוניות. הרקע להחלטת רש"ת - מכרז המוניות בנמל התעופה בן גוריון אשר כלל תחרות על המחיר הנמוך לצרכן, בו הודיעה חברת מוניות הדר שהגישה הצעה משותפת עם מוניות גט על הפחתה של 31% מהמחיר המקסימלי במחירון משרד התחבורה.
במסגרת מכרז המוניות כללה רש"ת תחרות במכרז על פרמטר אחד בלבד, והוא שיעור ההנחה מתעריף דמי הנסיעה מנתב"ג, הן על התעריף הקבוע בצו, והן על פי נסיעה לפי מונה, כפי שנקבע בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במונית) התשע"ז - 2016.
הצעת מוניות "הדר" ו-"Gett" כאמור עמדה על שיעור הנחה של 31% מתעריף דמי הנסיעה לצרכן (הקבועים בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים ((מחירי נסיעה במונית)) התשע"ז – 2016). יש לציין כי דמי הזיכיון במכרז של רשות שדות התעופה הוזלו במטרה לגלגל את הרווח לכיסי הצרכן. כפי שקיים בכל נמל תעופה בינלאומי בעולם, חברות מוניות בזיכיון מאפשרות שירות זמין לנוסעים, תחת פיקוח, והן פועלות באמצעות הרשאה. בכך, מתאפשר שירות ברמה גבוהה לנוסעים ולתיירים מנתב"ג בכל עת ובכל תדירות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו