"החלום שלי זה להתאבק עם ילדי בישראל"

המתאבק האגדי קווין ואן אריק, ביקר השבוע בישראל לקראת מופע הפרידה שלו בחודש יולי: "יש מעט מאד מקומות בעולם שקיבלתי בהם יחס כמו בהולילנד • "זה המקום היחיד שנשיא המדינה פינה את כל העיסוקים שלו ובא ללחוץ לי את היד", הוסיף הכוכב האגדי

קווין וואן אריק (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

קווין ואן אריק נזכר השבוע בביקורו החמישי בישראל, דווקא בביקור הראשון שלו אי פעם בשנת 1985. אז, בשיא תהילתו המתאבק הגיע הנה עם משפחת המתאבקים הגדולה בהיסטוריה של הענף, הוואן אריקים לסיבוב הופעות ברחבי ישראל. ההמונים חיכו לו מתחת למלון 'דן', ברחוב דיזינגוף הוא כיוון את התנועה אבל השיא כך נדמה, היה בפגישה עם הנשיא חיים הרצוג ז"ל: "הייתי בחדר שלי במלון ופתאם אני שומע את האמרגן שלי צועק על מישהו. 'לא מעניין אותי אם הוא רוצה לפגוש אותו אז עכשיו, אם לא לא תהיה פגישה'. אמרתי לעצמי שזה בטח עוד איזה מעריץ. ופתאם הובהר לי שאני עומד להיפגש עם נשיא מדינת ישראל. התנצלתי בפניו כל כך הרבה פעמים, אמרתי לו שאני בסך הכל ילד צעיר והוא אדם שכזה, והכבוד הוא בכלל שלי לפגוש אותו".

קווין בכושר // צילום: גדעון מרקוביץ'

היום ואן אריק כבר בן 60. ארבעה מאחיו של קווין מתו בטרם עת, כתוצאה ישירה או עקיפה משימוש בסמים שונים ונטייה לדיכאון. גם בהקשר הזה יש כמובן, את הקשר הישראלי, בכל הקשור לאח מייק: "מייק פגע בצורה רצינית בכתף שלו בסיבוב ההופעות בישראל. מכיוון שהתעקשנו לנתח אותו בטקסס, הטסנו אותו חזרה. אבל הרופא שניתח אותו היה ככל הנראה אלכולוהיסט והמקום הזדהם במהלך הניתוח בגלל הדרך בה הרופא טיפל באחי. החום שלו הגיע כבר ל-42 מעלות, דמיין לעצמך כמה חזק הוא היה שהוא הצליח לשרוד ולחיות. אבל אז החלה ההתמכרות שלו למשככי כאבים, כי הניתוח הקשה ובעיקר החום הגבוה אליו הגיע, שיבשו אותו לגמרי. בסופו של דבר הוא לא עמד בזה, ולקח כמות גדולה של תרופות הרגעה שהובילה אל מותו".

קווין וואן אריק בימי התהילה // צילום: מתוך טוויטר

לקווין, אין בעיה לדבר על המתים, אבל הוא מעדיף לדבר על החיים. ב-9 ביולי להיכל שלמה בתל יתאבק במסגרת האירוע The Rage - Wrestling Mega Show. יחד איתו יתאבקו שני בניו, מארשל ורוס ואן אריק: "אין מקום יותר ראוי יותר לקיים את הקרב האחרון שלי בקריירה מאשר בישראל. ולעשות את זה עם ילדיי בהולילנד? זה חלום שהתגשם. ככה הם חווים גם את מה שאני חוויתי שהגעתי הנה. הואן אריקים היו הצלחה גדולה בכל מקום, הופענו ביפן ואפילו בניגריה פעם מול 110 אלף צופים. אבל לישראל היה קטע ריגשי, רוחני שלא הרגשנו בשום מקום אחר". בערב עצמו יקחו חלק גם שמות כמו מרטי ג'נטי, טטאנקה, מאט סיידל, גרי רויף, ג'מפינג לי ואחרים. "זה קשה להישאר הרבה זמן במקצוע הזה" הוא מסביר. "כולם אומרים שאנחנו כמו רוקסטארים כי אנחנו מוקפים במעריצות וסמים ואלכוהול, אבל שוכחים שרוק סטאר לא עולה ערב ערב לבמה ומקבל מכות או מגיע למאמץ גופני כזה גדול. הברכיים שלי, הגב שלי, השמיעה שלי, הכל נדפק בגלל ההיאבקות".

אין יותר ישראלי מזה, קווין עם חברים חדשים // צילום: גדעון מרקוביץ'

-ועדיין אתה מכניס את ילדך לתוך הביזנס הזה?

"בוודאי, זו בחירה שלהם. כמו שאבא שלי לא הכריח אותנו להיכנס לזה, אני לא אמרתי להם בואו תיכנסו לזה. אבל ברגע שהם רצו, היה ברור שאני אדריך אותם ואשקיע בהם כדי שיהפכו לטובים ביותר. ולגבי המוות? אתה יכול לצאת לרחוב ולמות. לא כל מי שמתאבק מת באופן טראגי".

-היום הכסף הגדול הוא ב-WWE

"בוא אספר לך סיפור. וינס מקמהון, הבעלים של הליגה הנוכחית (והאיש שהקים את ה-WWF ( הגיע אלינו הביתה, והציע לאבא שלי שותפות מלאה. חמישים חמישים. אבא שלי סרב. אנחנו אמרנו לו שהוא עושה טעות כי וינס ראה את העתיד ולאן התחום הזה עומד להגיע. אחר כך נוצר בנינו סכסוך עסקי והוא לא כיבד את משפחת ואן אריק, לכן הילדים שלי לא בליגה הזו ולעולם לא יהיו. אפילו הקלטות של הקרבות ההיסטוריים שלנו, שייכות היום למקמהון".

- אלו מתאבקים הערכת בימי חייך. אני יכול לנחש אחד שלא, ריק פלייר

 

"ריק פלייר הוא אדם נחמד, אבל כשהוא התחיל להתכלכלך עלינו באוטוביוגרפיה שלו, הבנתי שטעיתי בו. הוא אף פעם לא היה הלוחם הכי גדול שלחמתי בו, הקרבות עימו לא היו מעניינים. אתה לא יכול להשוות אותו לאתלטים כמו ג'ימי סנוקה לדוגמא, שהשפיע עליי רבות בתחילת הקריירה".

"לא כל מי שמתאבק מת באופן טראגי", קווין וואן אריק // צילום: גדעון מרקוביץ'

-אתה מבסוט מהפופולאריות שהענף הגיע אליו היום? בתור מי שהיה החלוץ

 "האמת שלא. אני לא מסוגל לצפות בקרבות של היום. כל מיני תנועות משעממות, בריחה ממגע וקרבות שנגמרים מהר מאד. כשאנחנו עלינו לזירה, עפו כיסאות וסולמות בלי בעיה. אני והדור שלי רק חיפשנו מגע כל הזמן. הקרובות היו ארוכים מאד והיינו נלחמים מדי ערב. כל המיסחור של הדבר הזה פגע בענף. אי אפשר להשוות את זה למה שהקהל קיבל מאיתנו בזמנו".

- יש לך מסר למתאבקים הצעירים בישראל?

"החלום שלי הוא לעבוד עם מתאבקים ישראלים. אני רוצה לפתוח ליגה שיהיו בה מתאבקים ישראלים, אמריקאים ויפנים. אני חושב שיש לי הרבה מה לתרום להם, וישראל היא מדינה שיש בה תשוקה לדבר הזה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר