ה יותר ישראלי מלהתרגש מכל מה שמריח מקצת אבק של חוץ לארץ? בתחום עיצוב האופנה, המגוון בישראל עד לפני לא מעט שנים היה קטן מאוד, עד שחברות ענק דוגמת H&M ,FOREVER 21 ועוד עשו עלייה. מגמה זו נמשכת, ולאחרונה השיקו רשתות נוספות סניפים מקומיים, למשל רשתות העיצוב לבית של ZARA Home ו־H&M Home, רשת האופנה הצרפתית PROMODׂ ורשת הנעליים FOOT LOCKER. מה הקונספט של רשתות אלה, אילו פריטים הן מציעות, מה טווחי המחירים והפערים לעומת מדינות שונות בחו"ל, ומדוע בארץ יקר יותר? יצאנו לבדוק.
המהפכה הצרפתית
מותג האופנה הצרפתי לנשים פרומוד הגיע לאחרונה לרשת המשביר לצרכן, ואחת המטרות של כניסתו לרשת היא להצעיר את תחום האופנה בה. לפרומוד יותר מאלף נקודות מכירה ב־36 מדינות באירופה ובאסיה, כולל חנות בשדרה הפריסאית המפורסמת השאנז אליזה. "פרומוד היא רשת אופנת נשים שמדברת לקהל בגילי 45-35", מסבירה עדי בלומנפלד, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל סחר וכספים של המשביר לצרכן. לדבריה, "מדובר ב'סמארט פאשן' לאישה שמתלבשת במחירים שהם 'ווליו פור מאני'. זוהי רשת אופנתית, אבל לא כזו שמעתיקה בדים ואופנות או הולכת אחרי הטרנדים האחרונים. היא קלאסית יותר, טרנדית לייט ונותנת טוויסט משלה לקווים האופנתיים הכלליים".
בלומנפלד טוענת כי "פרומוד באה לתת מענה לכל השינוי שאנחנו עושים במשביר, על פי האסטרטגיה האומרת 'מותגים חו"ל - המחיר משביר'. פרומוד מציעה מוצרים איכותיים במחירים סבירים ונותנת מענה אופנתי לכל שעות היום. לפרומוד אין נקודות מכירה בבתי כלבו בעולם, וישראל היא המקום היחיד בעולם שבו הם עובדים בתוך כלבו. הרשת בחנה את המשביר ואת ישראל, הם אהבו את הקונספט והחליטו ללכת על עמדות הקורנר בתוך הסניפי המשביר. היתרון שלנו הוא שביום אחד פתחנו קורנרים ב־21 לוקיישנים מתוך 38 סניפי המשביר - כלומר, המותג קיבל פריסה כמעט ארצית מהיום הראשון שלו בארץ. בקולקציית החורף נתרחב ונפתח עמדות נוספות".
בדקנו את מחיריהם של פריטים בארץ ובחו"ל וגילינו כי המוצרים בארץ יקרים יותר מאלה שבחו"ל. לדברי בלומנפלד, "בגדול, אנחנו דומים למחירי חו"ל, בתוספת עלויות לוגיסטיקה ומכס שיש לנו. אני מניחה שאנחנו צריכים להיות יקרים בכ־%20%-15 מבאירופה. אגב, צרכנית שלנו שהיא חברת מועדון מקבלת הנחות והטבות נוספות".
מתלבשים על הבית
בחודש שעבר נפתח לראשונה סניף הדגל של ZARA Home ב־TLV Fashion Mall של קבוצת גינדי בתל אביב. מדובר במותג יוקרתי ל"הלבשת הבית", המציע טרנדים עדכניים בעולם העיצוב. כמו ברשת האופנה שלה, גם ב־ZARA Home המוצרים והקולקציות מתעדכנים באופן תדיר.
הקולקציות הנמכרות בישראל זהות לאלה ברחבי העולם ומבוססות על הטרנדים המובילים בעולם עיצוב הבית. החברה מציגה כעת חמש קולקציות, הכוללות פריטים כמעט לכל חדר בבית ומתחלפות בכל חצי שנה. פריטים חדשים מגיעים לחנות פעמיים בשבוע. המותג כולל מצעים, מפות, שטיחים לסלון ולחדר האמבטיה, רהיטים, הלבשת שולחן, סכו"ם ומערכות אוכל ופריטים מעוצבים נוספים, לצד קו הלבשה לבית, קו מוצרי אמבט ובישום לבית. לעת עתה מדובר בחנות הדגל של המותג, ובהמשך תבדוק החברה אפשרות לפתוח חנויות נוספות. גם כאן, המחירים בארץ גבוהים יותר מאלה שבחו"ל.
מזארה נמסר כי "מדיניות התמחור של קבוצת אינדיטקס נקבעת על פי מדיניות התמחור באותו השוק ומושפעת ממדדים אובייקטיביים, המאפשרים לכל לקוח ליהנות משילוב של חוויית קנייה בינלאומית, מעיצוב, מטרנדיות ומאיכות. עם זאת, יש הבדלים בין המדינות, הנובעים מנתוני השוק והכלכלה המקומית בכל מדינה, ובהם עלויות נדל"ן, מכס, היטלים שונים וכוח אדם. בנוסף, האסטרטגיה של מותגי הקבוצה מבוססת על קולקציה עדכנית וכרוכה גם בעלויות שינוע נוספות".
רשת נוספת, H&M Home, היא רשת הקונספט לעיצוב הבית של הרשת השבדית הפופולרית, המציגה מגוון רחב של פריטי טקסטיל ודקורציה מעוצבים לחללים שונים בבית דוגמת סלון, חדרי שינה, אמבטיה, מטבח וחדרי ילדים. הרשת נפתחה בישראל במארס, בשתי חנויות בה בעת - סניף עזריאלי תל אביב וסניף קניון ראשונים בראשון לציון. מבדיקת המחירים ברשת עולה כי מחיריה לחלק מהמוצרים בארץ גבוהים באופן משמעותי מהמחירים בחו"ל.
מהרשת נמסר כי "מדיניות התמחור של H&M דומה בכל השווקים, ולעיתים ייתכנו הבדלים הנובעים בעיקר ממיסוי שונה, מעלויות הובלה, מתנודות בשער החליפין או ממבצעים נקודתיים בשווקים השונים. יש בהחלט מקרים שבהם הצרכן הישראלי נהנה ממחירים נמוכים יותר מאשר בשווקים אחרים".
קווים של קלאסיקה
לאחר ציפייה רבה בקרב חובבי האופנה, הגיע לארץ המותג COS שנמצא בבעלות H&M. המותג מתמחה בפריטי אופנה בקווים קלאסיים ונקיים, אך במחירים גבוהים יותר מאלה של רשת האם. חנות הדגל הראשונה של COS נפתחה בלונדון במארס 2007 ומאז הקמתה נפתו חנויות המותג באירופה, באמריקה ובאסיה ולאחרונה גם בצ'כיה, ברומניה ובמלזיה. נכון לסוף פברואר, יש למותג כ־201 חנויות, הפרושות ב־33 מדינות. החנות הראשונה בישראל נפתחה לאחרונה ב־TLV Fashion Mall של קבוצת גינדי בתל אביב.
צילומים: יואב פלד, הנס מוריץ, ראובן שניידר, רפי דלויה, יח"צ, יח"צ חו"ל
COS מציעה פריטים לנשים, לגברים ולילדים, לצד אביזרים, בגדי נוחות, בגדי ים והלבשה תחתונה. 80 אחוזים מהקולקציה מיועדים לנשים והשאר לגברים. הקולקציות מעוצבות על ידי צוות מעצבים וקניינים של המותג במטה החברה בלונדון, מיוצרות על ידי כ־60 ספקים עצמאיים שונים והחנויות והאתר המקוון מתעדכנים בדגמים חדשים בכל שבוע. מבחינת המחירים, הללו גבוהים יותר בארץ מאלה שבאירופה, אך נמוכים מאלה שבארה"ב, למשל. מ־COS נמסר כי "המותג מציע אופנה גבוהה ואסתטיקה ייחודית באיכות מעולה ובמחירים נוחים בכל מקום שבו הוא פועל בעולם. הבדלי מחירים בין השווקים יכולים להיווצר בעקבות מיסוי שונה, עלויות הובלה ותנודות בשערי החליפין".
זה רק ספורט
קבוצת FOX השיקה בישראל את רשת FOOT LOCKER, החברה הקמעונאית הבינלאומית להנעלה, לביגוד ולאקססוריז ספורט. הרשת מפעילה כ־3,400 חנויות ב־23 מדינות ברחבי העולם, ובמזרח התיכון פועלת באמצעות זכיינים. החנות הראשונה בארץ נפתחה במארס בקניון עזריאלי ראשונים בראשון לציון, והחנות השנייה ב־TLV Fashion Mall של קבוצת גינדי בתל אביב.
במהלך השנה ייפתחו כעשר חנויות נוספות, בקניון גבעתיים, בקניון מול הים באילת, בקניון G בכפר סבא, בחנות דיוטי פרי בטרמינל 1 בנתב"ג ועוד. הרשת מציעה מגוון מותגים דוגמת נייקי, אדידס, פומה, ניו באלאנס, אנדר ארמור ואסיקס, לצד קולקציות בלעדיות בהלבשת ספורט, סניקרס ואקססוריז לגברים, לנשים ולילדים. מחירי חלק מהמותגים הנמכרים בחנויות החברה בישראל זהים לאלה שבחו"ל, ואף נמוכים יותר.
מהחברה נמסר כי "אנו פועלים בהתאם למחירי הצרכן המומלצים על ידי היבואנים בארץ, ואף פחות מכך".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו