בד בבד עם המגמה העולמית של התרחבות קטגוריית בגדי הספורט ברשתות האופנה הבינלאומיות, גם רשתות האופנה הישראליות נכנסות לקטגוריית הספורט ומשיקות ליין רחב של ביגוד ספורטיבי. מהכיוון השני, יותר ויותר חברות ספורט בינלאומיות פותחות חנויות עצמאיות ופונות לנישה האופנתית בבואן להציג את הקולקציה הספורטיבית.
הסטייליסטית ליאת אשורי מסבירה את המגמה: "חברות האופנה מתרחבות לנישה הספורטיבית כי יש תחרות על ליבו של הצרכן. זו עוד דרך להגדיל את המכירות ולכן אנו רואים התרחבות של ליין הספורט, ליין ההלבשה התחתונה, ליין הביגוד לים וכו'. רשתות האופנה הישראליות אומרות לעצמן: 'אם זה מצליח בכל העולם אין סיבה שלא יצליח אצלנו', ובצדק, כי אנחנו מחזיקים מעצבים מוכשרים, יש לנו את הידע הטכנולוגי והבדים, ובגדי ספורט הם מזמן כבר לא רק למי שעוסק בספורט אתגרי או מקצועי אלא סוג של ביגוד פנאי, ולכן אין סיבה שלא נמכור גם ביגוד ספורט".
ניחוח של פעם
אדידס היתה הראשונה שהבינה שגם בבגדי ספורט צריך אופנה. כבר יותר מעשור החברה משתפת פעולה עם מעצבת העל סטלה מקרטני, שיוצרת באופן קבוע קולקציות שמככבות על המסלולים, עם שלל פריטי לבוש לזמן האימונים וגם מחוצה להם. חברת FILA אף הרחיקה לכת והוציאה לאחרונה ליין שנקרא FILA וינטג', שבו אפשר למצוא שמלות, אוברולים ועוד פריטי לבוש שמתאימים לתרבות הפנאי, הרחק מכותלי חדרי הכושר.

קולקציית PRO של הודיס
בחברת ריבוק, שלה ותק של עשרות שנים, מוצרים שהיו משווקים כחדשניים בתחום הספורט בשנות ה־80 וה־90 מוצאים כיום את מקומם כאופנת רטרו וחוזרים לפסי הייצור. "אנו רואים מגמה שצעירים מגלים את המותג עם ליין אופנתי לראשונה ומבוגרים מתרפקים על העבר", אומר משה סיני, מנכ"ל ריבוק ישראל, "בכל עונה יש לנו קולקציית אופנה הנקראת 'ריבוק קלאסיק', שרק הולכת ומתרחבת, עם פריטים אופנתיים חדשים הכוללים מעילים, פוטרים, חצאיות, תיקים ומגוון אקססוריז. פעילות זו עדיין קטנה אמנם ביחס לפעילות המרכזית של החברה בתחום הספורט, אבל היא קיימת ונותנת מענה ללקוח גם בפריטים לתרבות הפנאי".
נישה חדשה
רשתות אופנה אחרות, שלא יכולות להתפאר בעבר מפואר כמו ריבוק, החלו לזהות נישה חדשה. רשת TOPSHOP הבינלאומית השיקה לאחרונה קולקציה חדשה למותג הספורט של ביונסה Ivy Park, ומציגה פריטים של ביגוד ספורטיבי ואופנתי לפעילות ספורטיבית ואחרת, הכוללת סריגים קלים, טי־שירטים, קפוצ'ונים, מעילים ועוד. רשת H&O, שמחזיקה פריטים של מותגי ספורט כגון פומה, ניו באלאנס וקאפה, הכניסה העונה לראשונה את ריבוק לקולקציית החורף.

קולקציית קסטרו אקטיב // צילום: דודי חסון
רשתות ישראליות כגון קסטרו, רנואר ואחרות הקדישו 5-10 אחוזים לביגוד ספורט בקולקציה החורפית הנוכחית, וזו מגמה שרק הולכת וגדלה. "ענף בגדי הספורט זוכה לתנופה בשנים האחרונות. כניסת הרשתות הבינלאומיות לקטגוריה הזו יצרה שינוי תפיסתי מבורך", אומר דדי שוורצברג, מנכ"ל מותג האופנה Adika, "לא עוד בגדים משעממים במחירים מופרזים המנותקים ממגמות אפנתיות, אלא קולקציות שלמות נגישות המתעדכנות מדי עונה בהתאם לטרנדים ולמגמות".
מגמה עולמית
רון קאהן, מנהל קריאטיבי בקבוצת רנואר, מציין: "התחלנו בליין ספורטיבי לפני שלוש עונות בקיץ 2015. זיהינו מגמה עולמית שלפיה, תחום הספורט נכנס יותר חזק לחיים ואנשים עוסקים יותר בספורט, ועם זאת אנשים רוצים לקנות ביגוד מתאים שלא עולה מאות שקלים. אנחנו ואחרים באנו והצענו ללקוח ביגוד שעשוי מבדי לייקרה נושמים, מנדפי זיעה, נוחים ונעימים על הגוף, שיאפשרו ביצועים עם נוחות מקסימלית, ועם זאת השתמשנו בצבעים ובטקסטורות מתחום האופנה".

1. פילה וינטג', 389 ש' בחנות המותג // צילום: פרדי מולי, 2. חולצת נשים של ניו באלאנס, 179 ש', 119.90 ש' // צילום: טל טרי, ז'קט של נייקי, 699 ש', גוזייה של רנואר, 99.90 ש' // צילום: אלעד חיזקי, טייטס של 129 ש'
אפילו רשת פולגת, שנחשבת שמרנית, השיקה לראשונה את קולקציית "אקטיב" לגברים. מדובר בקולקציית קפסולה הכוללת פריטים כגון טי־שירטים, גופיות, מכנסי שורטס, חולצות פולו וסווטשירטים, לצד אביזרים נלווים דוגמת גרבי ספורט, מגבות אימון והלבשה תחתונה. חגית ארשי, המעצבת הראשית של פולגת, מסבירה: "הערכים של הקולקציה הם ספורט־אלגנט והיא מתכתבת עם תפיסת המותג לאורח חיים בריא".
אשורי מסכמת: "הביגוד הספורטיבי היום הוא כבר לא כמו בעבר. הוא מאוד אופנתי עם מכנסי טרנינג בגיזרת סקיני, הגוזיות והחולצות בגזרות סקסיות שמחמיאות לגוף, ועם מחירים נמוכים ואטרקטיביים ברשתות האופנה - אין ספק שזה קורץ לצרכן יותר מאשר ברשת ספורט. גם בצד ההפוך, רשתות הספורט מפחדות לאבד לקוחות, מזהות את המגמה ומתרחבות לביגוד לשעות הפנאי מצד אחד, ומצד אחר גם מייצרות ביגוד ספורט מקצועי שהוא יותר ויותר אופנתי ומתכתב עם טרנדים עכשוויים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו