סמל פדריקו. "זה הבית שלי" // צילום: דו"צ // סמל פדריקו. "זה הבית שלי" // צילום: דו"צ

החייל היחיד בצה"ל שהגיע מאל סלוודור

סמל פדריקו סטנלי משרת בגבעתי • משפחת המפקד שלו, מעין חרוד מאוחד, אימצה אותו

אל סלוודור היא מדינה קטנה במרכז אמריקה המונה בסך הכל 7 מיליון תושבים, ובכלל זה קהילה יהודית קטנטונת בת 200 איש - ורובם ככולם גרים בבירה סן סלוודור. אבל גם להם יש נציג המשרת כחייל קרבי בצה"ל: החייל הבודד סמל פדריקו סטנלי (23), החייל היחיד בצה"ל מאל סלוודור. 

סמל פדריקו עלה לישראל לפני כארבע שנים, ולפני שנתיים וחודשיים התגייס כלוחם לגדוד "שקד" בגבעתי. מאז עלה ארצה הוא זכה לביקור של הוריו, המתגוררים בסן סלוודור עם אחיו. אחותו עלתה לפני שלושה חודשים והיא לומדת במכללה הבינתחומית.

"כבר בצעירותי קיבלתי חינוך ציוני ושמעתי על מדינת ישראל ועל צה"ל. במהלך לימודי התיכון עלו שני חברים שלי לישראל ושירתו בצנחנים. זה משך אותי, ואז החלטתי שגם אני רוצה להיות לוחם", סיפר פדריקו.

 אחרי הגיוס לצה"ל הוא אומץ כחייל בודד בקיבוץ עין חרוד מאוחד במשפחתו של מפקד המחלקה שלו בגדוד שקד. פדריקו: "צביקה לוי, האבא של החיילים הבודדים, סידר לי דירה בקיבוץ ואני זוכה שם ליחס מעולה, לחום ולאהבה, ממש כמו בכל משפחה. אני שומר על קשר עם ההורים בסקייפ או בווטסאפ, ומקווה שיום אחד ההורים שלי יזכו לבקר אותי בישראל. אני גאה מאוד להיות החייל היחיד בצה"ל מאל סלוודור, וקורא לצעירים בקהילה היהודית באל סלוודור ללכת בעקבותיי ולעלות לישראל. אחרי הצבא אני מתכוון להמשיך בלימודים כאן בארץ, להקים בית ומשפחה בישראל. זה הבית שלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו