מי אמר שיפור בעומסי התנועה? נהגים רבים התלוננו אתמול על כך שפתיחת מנהרות הראל לתנועה ביום שישי גרמה לכך שהדרך מתל אביב לירושלים וגם בכיוון ההפוך התארכה בצורה ניכרת.
כזכור, מנהרות הראל נחנכו בסוף השבוע האחרון עם הבטחה כי הדרך תתקצר ותעמוד על 35 דקות. בפועל, היו אתמול עומסי תנועה כבדים לאורך הדרך בין שתי הערים. הדבר עורר כעס בקרב נהגים, שקיוו כי המנהרות החדשות יקצרו את משך הנסיעה, אבל היא התארכה ונמשכה יותר משעה.
ד"ר שי בנימין, תושב מבשרת ציון, פעיל בנושא תחבורה ותחבורה ציבורית, אמר כי "ההבטחה של משרד התחבורה, שהנסיעה מתל אביב לירושלים תהיה 35 דקות, היא פארסה. זה מגוחך לגמרי. אנשים דיווחו על נסיעה של שעה וחצי מתל אביב לירושלים לאורך כל שעות היום". בנימין הזועם הוסיף והתלונן על כך ש"שר התחבורה דיבר על ביטול סיבוב המוות במוצא, בזמן ש־12 שנים לא היתה תאונה קטלנית בסיבוב מוצא. בנוסף, רואים תקלות בטיחות חמורות, והתכנון של כביש מספר 1 מחק את תושבי מבשרת ציון לחלוטין. במקום שלוש כניסות, שהיו למבשרת ציון, נותרה כניסה אחת. אנחנו מחכים לאסון שבטוח יקרה, ואז תהיה בעיה להגיע ליישוב".
בתוך כך, הממשלה אישרה אתמול תוכנית לאומית לתחבורה חכמה "לקידום ולחיזוק תעשיית התחבורה החכמה בישראל, ובמטרה להטמיע פתרונות חדשניים במערך התחבורה הישראלי".
תקציב התוכנית החדשה צפוי לעמוד על כרבע מיליארד שקלים שיתפרשו על פני חמש שנים. התוכנית הלאומית לתחבורה חכמה, המתווספת לתוכנית הלאומית לתחליפי דלקים, ממשיכה את החלטות הממשלה הנוגעות לקידום ולמיצוב ישראל כמובילה טכנולוגית בתחום התחבורה על צורותיו השונות.
בהתאם לכך, הוחלט בממשלה על שינוי שם המינהלת לשמה החדש: "המינהלת לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה". בראש ועדת ההיגוי של התוכנית יעמדו מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר ומנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אני מברך על המהלך החשוב הזה. יש לישראל יתרון יחסי ביכולת לייצר מוצרים קונספטואליים, הדבר הזה נובע מהסביבה העסקית שייצרנו כאן, ולכן על הממשלה לאפשר לדבר הזה לצמוח ולמנוע עודף רגולציה בתחום. עשינו את זה בסייבר, ונעשה את זה גם כאן. נסיר חסמים לתעשייה הזאת שמתפתחת במהירות עצומה, והיא תסייע ליישם תחבורה חכמה בכבישי הארץ".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו