"חלמתי עם אמא על מסיבת הבת מצווה שלי"

נועה מאיר, שאמה נרצחה בפתח ביתה בישוב עתניאל, נשאה דברים באירוע בר ובנות מצווה לילדי נפגעי פעולות איבה • מול הנשיא ושר הרווחה אמרה: "אמא עמדה לצדי, נוכחת ונעלמת"

נועה מאיר ונחמה ריבלין, רעיית הנשיא // לצילום: מארק ניימן, לע"מ

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין ערכו היום (שני) אירוע בר ובת מצווה לילדים נפגעי פעולות איבה בבית הנשיא. נועה מאיר, בתה של דפנה מאיר ז"ל, שנרצחה בישוב עתניאל שבדרום הר חברון, דיברה בשם הילדים החוגגים וריגשה את כל הנוכחים: "את חגיגת בת המצווה שלי תכננתי עם אימא שלי במשך שנים. בערבים רבים היינו מדברות אל תוך הלילה", סיפרה נועה והוסיפה כי: "יחד עם אימא חלמתי איך זה יראה. יכולתי לדמיין איזו שמלה אלבש. איך יראו האורחים. חלמתי על המתנות שאקבל. זה היה הסוד שלי ושל אימא. אהבתי את השיחות אתה תמיד אל תוך הלילה גם כשאבא היה בא וגוער בשתינו שנלך כבר לישון. זה לא עזר לו. זה היה הסוד שלנו, שאהבנו כל כך אז. תמיד המשכנו והמשכנו".

צילום : יוני ריקנר

 

עוד באתר:

דרמה באירופה: האיטלקים הצביעו "לא", ראש הממשלה רנצי התפטריממה קטלנית בדרכים: 2 תאונות - 7 הרוגיםנתניהו נגד ערוץ 10 ודרוקר: "עמדות שמאל רדיקליות"

נועה מאיר הדגישה כי: "אימא תראה אותי גדלה ופורחת, היא תעמוד לצדי מרחוק ותתפלל עליי לפני כיסא הכבוד. אבל כאן, ביומיום, היא חסרה לי כל כך. את אימא שלי הרגשתי היטב בחגיגת בת המצווה שלי. היא עמדה לצדי בלתי נראית, נוכחת נעלמת, נמצאת ונסתרת. בגיל הזה, אנו עומדים בפני עצמנו בעלי חובות וזכויות. אנו מקבלים על עצמנו עול מלכות שמיים בשמחה למרות הכול כי חפצי חיים אנחנו. בשם אחיי ואחיותיי, בני ובנות המצווה, אני רוצה להודות על החיבוק החם שאנחנו זוכים לו כאן היום". 

הנשיא ריבלין ושר הרווחה חיים כץ עם בני ובנות המצווה // צילום: מארק ניימן, לע"מ

הנשיא ריבלין אמר לנערים והנערות: "כמו בכל דרשת בר או בת מצווה, אני מבקש לקחת את הרגע הזה ולהודות לסובבים אותנו. נערים ונערות יקרים, חלקכם נפגעתם וחוויתם בגופכם את פגעי הטרור. אצלכם, באופן מיוחד התודה היא גם לאבא, לאימא, שהיו אתכם ברגעים הקשים והביאו אתכם עד היום ועד הלום. חלקכם איבדתם אב או אם או בן משפחה יקר. זה הרגע לומר תודה לאבות או לאימהות, שזכו להיות כאן אתנו ברגע הזה ולזכור את אלה שליוו וימשיכו ללוות את חייכם ברוחם החזקה, הגיבורה, האהובה, גם כשגופם כבר איננו כאן אתנו". 

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, בירך גם הוא את בני ובנות המצווה, ואמר: ״אתם עוברים מתקופת הנערות לתקופת הבגרות, ועומדים לקבל עליכם אחריות שבין האדם לבורא מלבד המחויבות שבין האדם לחברו. למרות שהיום אתם נחשבים לבוגרים, אין ספק כי על רבים מכם נכפתה התבגרות מוקדמת נוכח אירועים שעברתם. העתיד של המדינה דורש את מיטב המוחות והכוחות של הדור הצעיר. בכם ילדינו טמונה ההבטחה לעליונותה של מדינת ישראל בכל התחומים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר