בשיתוף ברק רום
תעביר את זה הלאה
המושג שצריך לעמוד לכם על קצה הלשון הוא ויראליות. סרטון ויראלי, אפליקציה ויראלית, סטטוס ויראלי - המטרה שלכם היא להפיץ את המסר כמה שיותר ברשתות החברתיות, וזה מורכב ומסובך בדיוק כפי שזה נשמע. תוסיפו לכך את העובדה שבעולם הדיגיטל יש שינויים כל הזמן, ותקבלו את החידה הגדולה ביותר של זמננו: כיצד יוצרים תוכן מדבק?
התשובה הנכונה היא שאף אחד לא יודע בוודאות. אי אפשר לחזות במדויק ויראליות אמיתית, ואף אחד מאיתנו לא יודע מה יהפוך להיות הדבר החם הבא. אז איך בכל זאת אפשר לכוון לתוכן שישתפו אותו כמה שיותר? זה הזמן להניע את גלגלי המוח ולהיות כמה שיותר יצירתיים.
כך תעשו את זה נכון
הצעד הראשון הוא להבין מה הכוונה ב”תוכן”. תוכן ויראלי יכול להיות סרטון מיוחד, פוסט בפייסבוק, תמונה מהפנטת, פוסט לוהט בבלוג, אפליקציה שסוחפת את השוק או אפילו כתבה באתר חדשות.
התוכן שלכם צריך להיות כזה שאנשים ירצו לשתף אותו. גם אם תשקיעו מיליוני דולרים בתוכן שתיצרו, הוא לא בהכרח יהיה כזה שאנשים ירצו להעביר לחבריהם. ברגע שהתוכן שלכם יצבור שיתופים רבים, האלגוריתם של הרשתות החברתיות כבר יזהה לבד שמדובר בתוכן שהופץ באופן מאסיבי ויתחיל להפיץ את התוכן בעצמו ולהציע אותו לאנשים אחרים.
אז איך בכלל מגיעים לשלב הזה ומככבים בפיד של אלפי משתמשים? קודם כל, יוצרים תוכן שנתפס מועיל ושימושי עבור כמה שיותר אנשים. אופציה אחרת היא ליצור תוכן שייצור הזדהות וייגע בצורה מסוימת ברגשות שלנו. לא מפתיע שרגשות מסוימים מניעים אותנו לשתף, ולכן תכנים שנוגעים ללב ויוצרים הזדהות הופכים בדרך כלל לויראליים ברשתות החברתיות.
כשאתם יוצרים תוכן שיווקי מכל סוג, כדאי שיהיה לו ערך חברתי ושיהיה מספיק מועיל לכמה שיותר אנשים, כדי שירצו לשתף אותו. נסו לעורר רגש חיובי כמו השראה, הפתעה או שמחה - כיוון שרגש גורם לאנשים לשתף. והכי חשוב: חשבו על איך אפשר להפוך את התוכן שלכם לבולט ומקורי ביחס לכל מה שכבר רץ ברשת, והפכו אותו למשהו מלהיב ויוצא דופן שאיש עדיין לא ראה כמותו.
עוד לקוח מרוצה
איך יודעים שאתם בכיוון הנכון? לאחר עליית הקמפיין לאוויר, מתחילים להגיע נתונים המאפשרים לנתח קמפיינים ברשתות חברתיות ולשנות אותם בהתאם - איזה מסרים הצליחו עבור קהל יעד מסוים ואילו מסרים לא עמדו בציפיות? שינוי ובחינה מתמדת של הקמפיינים מבטיחים החזר השקעה גבוה לאורך זמן, כך ששווה מאוד לעקוב ולנהל בהתאם את התוכן שלכם.
אם אתם בעלי עסקים - יש לכם סיבה טובה לבסס מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות והמתעניינים שפונים אליכם, לכן חשוב שתשקיעו בפיתוח מערכות יחסים ובשימור לקוחות. זו תורה שלמה בפני עצמה, אבל אתם רוצים מאוד שהלקוחות המרוצים שלכם ישמרו על קשר ויעבירו את המסר הלאה.
באתי להושיט עזרה
כדי לשווק את העסק בהצלחה ברשתות החברתיות יש לתכנן אסטרטגיית תוכן שתביא להעמקת המעורבות של המשתמשים ותצבור כל הזמן אוהדים חדשים. זה אמנם נשמע פשוט, אבל לשם כך עליכם לעבוד - והרבה.
ניהול מדיה חברתית דורש זמן ועבודה רבה לאורך רוב שעות היום, אך לרוב העסקים אין את הזמן או המומחיות הנדרשת כדי לנהל בעצמם את הפרופילים של העסק בכל ערוצי המדיה החברתית.
למרבה המזל, אתם לא חייבים לעשות את הכל בעצמכם. היום קימות בשוק חברות שיווק דיגיטלי רבות שיוכלו לנהל בעבורכם את קמפיין השיווק ברשתות החברתיות, כולל יצירת תוכן שמזמין תגובות ושיתופים, תזמון והפצה של התוכן ומעקב אחר גלגוליו ברשת. כל שנותר הוא לבחור בחברה הנכונה והמקצועית ביותר, שתדאג לכם לתכנון אסטרטגיית שיווק באתרים הרלוונטיים, יצירת תוכן ויראלי ומועיל, ניהול קמפיינים של קידום ממומן, ניתוח סטטיסטי ומעקב אחר התוצאות. מכאן, השמיים הם הגבול.
בשיתוף ברק רום
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו