כמה רחוק קופצת מכונית "לאדה", בכמה בלונים יפגע מדריך ירי מוסמך, כמה מיץ ייסחט מהפלת משקולות על עגבניות, כמה כוח סבל יש לגברים לסבול "צירי לידה" וכמה טמטום יכול הציבור הישראלי לספוג בערב שבת - על כל השאלות האלו עונה השעשועון החדש "הטוב מכולם", המפגיש בין חוכמת ההמונים לדביליות אנושית. היה קשה להתגעגע לאיזשהו שעשועון ששודר בישראל בעבר, אבל "הטוב מכולם", ברמתו הירודה ובשאלותיו המביכות, מעורר געגועים לשעשועוני ידע כללי, אפילו ל"1 נגד 100" שבו גילם אברי גלעד מנחה שעשועון. עכשיו, בגרסתו הנוכחית, גלעד מגלם צל חיוור של מנחה, ממחזר סמול טוק יבשושי, הערות שנונות ועליזות מזויפת. מ"הטוב מכולם" נשאר רק הממוצע ומטה.
"הטוב מכולם" סובל מכמה בעיות מרכזיות. הפרסים שלו לא מפתים דיים (סכומי כסף שנעים עד 50 אלף שקלים בשביל הופעה פומבית אומללה בטלוויזיה? לא, תודה), הסיכויים של המתמודדים לזכות בכל הקופה המצומקת ממילא אינם גבוהים (עשרה מתמודדים מנסים את כוחם מול 1,000 אנשים מהקהל, "חוכמת ההמונים"), וכדי להצליח בו לא נדרשים אינטליגנציה, ידע או כישורים קוגניטיביים כלשהם אלא אינטואיציה, מזל וכנראה ניסיון בהימורים. כדי להיות יותר מעוד שעשועון שיישכח במהרה, "הטוב מכולם" ממצב את עצמו גם כתוכנית בידור. השעשועון עמוס סרטונים שבהם מחלטרים טאלנטים נמוכי דרג, דוגמת עדי שילון וטום באום, ובסופם מגיעות השאלות החריפות שלעיל. הוא מנסה לשעשע, בכוח ממש, וכשהוא לוחץ על בלוטות הצחוק באגרסיביות התוצאה נראית כמו דודו ארז בעוד סשן משאלי רחוב. רחמים, כמה אפשר?!
כל סרטון יומרני הטומן בחובו משימה "באוויר, בים או ביבשה" ושאלה, הוא הפקה קטנה ויקרה. ככה יאה לשעשועון המתנהג כמו שואו. "הטוב מכולם" מצולם בהיכל, יש שם במה משוכללת ומסך ענקי, אבל הגימיק הגדול שלו הוא גודל הקהל. אלף איש זה יותר ממאה, וגלעד מנצח על הבינוניות הזו בצורה מופלאה. "להרבה אנשים יחד יש אינטליגנציה שלאף אחד אין באופן בדיד", גלעד מתרפס בפני הקהל שמוחא כפיים בהתלהבות, לא מבין שלכל פרט ממנו קראו כרגע "דביל". השעשועון "הטוב מכולם" מוכיח ומנציח את תופעת העדר. הוא נראה כמו הסיוטים שלכם. הוא התשובה לשאלה למה מיזנתרופיות. והוא מייאש.
• • •
אהבה ממבט שני
עקרון ההחלפה, HOT VOD, חינם
עשרת פרקי הדרמה הישראלית "עקרון ההחלפה" לא שרפו את הרשתות החברתיות, לא הובילו לחיקויים ולא הפכו את ליאור אשכנזי (שוב) למודל לחיקוי. לא נורא. לוקח זמן להתאהב ב"עקרון", דרמה משטרתית־משפטית, שעיקרה שוטר לשעבר ופרקליטה צעירה שיוצאים למסע גילוי אחר האמת. האמת היא שכמה מהגופים שאנחנו סומכים עליהם, דוגמת המשטרה והפרקליטות, מסואבים ומושחתים, שהם מלאים בנגעים חולים, בשוטרים רוצחים ואלימים, ביחידות של כסת"חים ובפרקליטים שינקו כל מה שצריך בעבור הג'וב הבא. מקורי? לא לגמרי. מעניין? לא אכחיש. מותח? בהחלט. ההצצה לתוך חייהם של שוטרים ופרקליטים ישראלים נעשתה מתוך קרקע מבוססת של היכרות עם שני העולמות. חריגותו של אטלס היתה בולטת במיוחד על רקע הסביבה האמינה והמדויקת שהקיפה אותו. בעונה הבאה - אם תהיה כזו - העסק יתקתק. תסמכו עלי, אני מכירה אנשים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו