סופו של "מלך העגלות" בארה"ב: ישראלי הורשע בהעסקת עובדים לא חוקיים

הישראלי עומר גור גייגר (36) הורשע בבית משפט בארצות הברית ונידון למאסר ממושך לאחר שהעסיק מאות צעירים ישראלים בעבודה בעגלות

עומר גור גייגר// צילום: מתוך הדיווח באתר www.wral.com // עומר גור גייגר// צילום: מתוך הדיווח באתר www.wral.com

הסוף לכסף המהיר בעגלות? עומר גור גייגר, אזרח ישראל שהעסיק עשרות צעירים ישראלים הורשע היום (יום שלישי) באשמת העסקת עובדים לא חוקיים בארצות הברית ונידון לשש וחצי שנות מאסר בפועל. גייגר, שהתגורר בצפון קרוליינה חויב לשלם קנס של 25 אלף דולרים בקנס 

בחודש מרץ נודע כי עשרה ישראלים נעצרו בארה"ב, בחשד שהעלימו מס והעסיקו יותר מ־140 ישראלים בעבודות לא חוקיות. עשרת הנאשמים הפעילו רשת של עגלות בקניונים ברחבי ארה"ב שבהן נמכרו מוצרי ים המלח. על פי כתב האישום, שהוגש בבית משפט בווירג'יניה, הישראלים העסיקו עשרות צעירים שהגיעו מישראל ללא אישורי עבודה ולא דיווחו על המשכורות שלהם לרשויות המס האמריקניות. 

"הונאה נגד ארה"ב"

בראש ההתארגנות עמד הישראלי עומר גור גייגר, בן 36, יליד ישראל שנכנס לארה"ב בפעם הראשונה עם ויזת תייר אך קיבל מאז מעמד של תושב קבע והצליח בעסקים.

החברה שבבעלותו, "ראסקו", החזיקה בעגלות מכירה בקניונים בכמה מדינות בארה"ב. גייגר, מואשם לא רק בהעסקת ישראלים "לא חוקיים", אלא בכך שסייע להם להגיש הצהרות שווא לרשויות ההגירה על מנת להאריך את השהות שלהם בארה"ב. 

התביעה טוענת כי גייגר לא ניכה את המס המחויב בחוק מהשכר של עובדיו. תשעת הנאשמים האחרים עבדו תחת ניהולו של גור. 

התביעה דורשת מהרשויות לגבות נכסים וכספים שבבעלות החברה בשווי 14.5 מיליון דולרים. נכסים אלו כוללים כסף, דירות ורכבים. 

"מטרת הקונספירציה היתה שהנאשמים יעשו שימוש ברווחיהם למטרות הונאה ופשיעה נגד ארה"ב, ולהביא אזרחים זרים על ויזות 2B (ויזת תייר; י"ה) לארה"ב למטרות עבודה", נכתב בכתב האישום. 

34 סעיפי אישום נגד גור

נגד גייגר הוגשו לא פחות מ־34 סעיפי אישום, ובהם הונאה נגד ארה"ב, הונאת ויזה, סיוע למהגרים לא חוקיים, הלבנת כספים ועוד. מלבדו כאמור נעצרו עוד תשעה ישראלים - חלקם בעלי מעמד חוקי בארה"ב וחלקם שוהים שם בצורה בלתי חוקית. 

גייגר מתגורר בצפון קרוליינה ובבעלותו שני בתים שאחד מהם, כך על פי דיווח בכלי תקשורת מקומי, מוערך בשווי של 1.3 מיליון דולרים. הוא הועבר ביום רביעי לבית כלא מקומי וביום שישי עבר שימוע ראשון בבית משפט פדרלי. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר