ענף הרכב בארץ נמצא בפריחה חסרת תקדים. בשמונת החודשים הראשונים של 2016 נמסרו 220.2 אלף רכבים חדשים על ידי היבואנים, גידול של 16.7% ביחס לשנה שעברה. אבל בענף לא מתכוונים לעצור ומגבירים את קצב המבצעים במיוחד לקראת תקופת החגים.
בקבוצת סמל"ת המייבאת, בין היתר את רכבי פיאט, אלפא רומיאו, סובארו ועוד, מציינים כי הדגם שזוכה לפופולריות הרבה ביותר הוא הפיאט טיפו, משפחתית שנמכרת בתג מחיר של 99,900 שקל לגרסה האוטומטית. בסמל"ת מציינים כי נרשם לדגם ביקוש חסר תקדים ש"כמעט ולא מצליחים לעמוד בו". הרכב הושק במארס השנה וכבר נמכרו 500 דגמים ממנו.
בטויוטה, הדגם הפופולרי ביותר, הוא כמובן הקורולה, שהוא גם דגם הרכב הפופולרי בעולם. גם שם מאז השקת הדגם החדש, נמכרו מעל ל-3,000 רכבים חדשים ומדובר בתקופה של חודשיים בלבד. "בנוסף, חלקן של המכוניות ההיברידיות כגון פריוס, אוריס ויאריס, הולך ועולה בהתמדה, ועומד כיום על כ-25% מכלל המכירות של טויוטה בארץ".
בטויוטה ציינו כי "שני טרנדים ברורים שאנו מזהים – ביקוש הולך וגדל לאביזרי בטיחות אקטיביים - כל מארג הבטיחות הפאסיבית המתקדמת של הרכב הוא היום כמעט בבחינת 'מובן מאליו' עבור הלקוח אשר מצפה למערכת בטיחות אקטיבית מתקדמת, כדוגמת מערכת בלימה אקטיבית, זיהוי והתראה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, הנמכת אורות גבוהים אוטומטית וכיו"ב".
ואילו בתחום היוקרה, דלק מוטורוס, המייבאת בין היתר את רכבי BMW, הודיעה על מבצע מכירות שיימשך עד יום שישי הקרוב ובו יוצעו 100 רכבים של BMW, מדגמים שונים, עם חבילת M SPORT (קיט M) במתנה. שווי החבילה משתנה בהתאם לדגם. על BMW סדרה 4, לדוגמא, תינתן חבילת ה-M, בשווי 25 אלף שקל, במתנה במהלך ימי המבצע.
תחום היוקרה לכשעצמו, לדברי דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, גדל ב-22% מתחילת 2016. "אחת הקטגוריות הבולטות והמבוקשות ביותר השנה, וצפויה להיות גם כך בשנה הקרובה, הינה רכבי הקרוסאובר (כביש שטח). אחת המכוניות הנמכרות ביותר בקטגוריה זו הינה הלקסוס NX שצפויה לסיים את השנה עם מעל 500 מכוניות חדשות". הדגם זכה לפופולריות רבה בקרב מובילי דעה צעירים כמו בר רפאלי, הראל סקעת, רוסלנה רודינה, שלי גפני ואלכס קליינשטיין.
