פיג'ו 2008 החדשה // צילום: ניצן אביבי // פיג'ו 2008 החדשה // צילום: ניצן אביבי

הפנימו והחצינו

בפיג'ו הבינו שרכב פנאי צריך בעיקר להיראות - והבליטו כלפי חוץ את ההופעה של 2008 החדשה • שני שיפורים נוספים הקפיצו את הדגם לקדמת הבמה • והמחיר? גם הוא עבר מתיחת פנים

הקטע עם רכבי פנאי הוא שהם כלי רכב עם קטע. וכמו בהרבה קטעים, לא כולם קולטים אותם מייד. עם הופעה של רכב שטח ומימדים כמו שאמריקה אוהבת - אבל על בסיס של מכונית נוסעים רגילה - הם עשו קריירה מרשימה בארה"ב. אירופה אנינת הטעם לא התחברה לטרנד, שהחל ב־1995, אבל יצרנים אירופיים שפועלים גם בארה"ב קלטו מהר את הקטע. 

כאלה שלא, פיג'ו למשל, לא הפנימו שקורה כאן משהו גדול. הם היו כל כך לא מוכנים, שהדגם הראשון שלהם - 4007 (ב־2007), כמו סיטרואן

C־קרוסר - היה בכלל מיצובישי אאוטלנדר. ניסאן ג'וק (2010) הראה לעולם שרכב פנאי יכול לבוא גם במידות קטנות, מבוססות סופרמיני, ולהצליח; מאוד להצליח. 

פיג'ו הגיבה - לא מייד (ב־2013) ולא לגמרי: הפנאי הקטן 2008 נראה פחות מדי קשוח, יותר מדי סטיישן. פיג'ו, עדיין, לא קלטה את הקטע. עם הצגת הדגמים החדשים 3008 ו־5008 - ועם 2008 המחודש, נראה שהיא בהחלט כן. רואים.  

המרכז לחיטוב 

לא הרבה שינויים נעשו במסגרת מתיחת הפנים, אבל הם מספיקים ליצירת מסר חדש: החזית בזווית חדה יותר, מכסה מנוע מוארך ואופקי מסיים מהלך ליצירת מכונית שנראית כמו שרכב פנאי צריך להיראות. לפחות מתקרבת.

הדבר הבולט ביותר בסביבת הנהג, שכמעט לא שונתה, הוא השילוב של לוח מחוונים מוגבה והגה נמוך - זה עלול להציק לגבוהים שבנו. בהמשך לחיזוק עניין הפנאי, תנוחת הנהיגה שופרה, ואותו מכסה מנוע מושטח הנראה לפנים מוסיף לתחושה. הצג המרכזי המשושה מקורי בהופעה, ומסך המגע מוסיף. 

רמת האבזור "אקטיב" ראויה בהחלט, וזו כוללת חישוקים קלים, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה מקורית עם דיבורית (טובה למדי), חיישני חניה מלפנים ומאחור וארבעה חלונות חשמל אוטומטיים. 

ברכב הותקנה גם מערכת מידע/בידור הכוללת, נוסף על מערכת השמע, גם אפליקציית ווייז במסך המקורי, מצלמה לנסיעה לאחור וגם תושבת טלפון. זו היתה לא נעימה לנוסע. למכונית יש אפילו מדרגות צד נאות, אבל מעבר להופעה, אין להן מה לעשות כאן. ה־2008 מציע מרחב מכובד מאחור עם מרווחי ראש וברכיים ראויים. תא המטען יעיל בנפחו, נוח לשימוש.

מכון הכושר 

אבל פיג'ו לא עצרה כאן. למעשה, השיפור המשמעותי בדגם המחודש הוא החלפת יחידת הכוח המיושנת באחת חדשה: מנוע מוגדש בנפח 1.2 ליטר ותיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. ובכן, עם 110 כ"ס ו־20.9 קג"מ, המנוע הקטן מציע הספק נאה ובעיקר זמינות כוח טובה בהרבה מאשר קודם: הרבה יותר מומנט המוגש לנהג בסל"ד הרבה יותר נמוך. 

התיבה החדשה משתלבת היטב בסידור החדש, וכל זה מסדר ביצועים טובים גם בעלייה, בעיקר תאוצות ביניים מכובדות, שהן כה חשובות בעקיפה. לא תמיד הכל חלק: לעיתים מורגשת השהיה קלה (בעיקר ביציאה מהמקום), ובעומס המנוע מעט מחוספס לתחושה. צריכת הדלק, גם בנסיעה עירונית ועם עומס משפחתי, עמדה על 12 ק"מ לליטר. נאה.

נוחות הנסיעה של ה־2008 - אתגר של ממש לכל מכונית על האספלט המקומי - היא מהתכונות היותר מוצלחות של הדגם הזה. ה־2008 מספק שירותי נוחות מהטובים בקבוצה, בעיר ומחוצה לה ובכל סוגי המהירות. המתלים שסידרו את הנוחות המוצלחת הנ"ל אחראים גם ליכולת דינמית ראויה לציון; ההגה, שיש לו משקל טוב, מוסיף אף הוא, וכושר הפנייה מצוין.

המכללה לניהול

פיג'ו 2008 הוא רכב פנאי שאין לו אפילו אופציה להנעה כפולה. אבל פטור בלא כלום אי אפשר, ולדגם מערכת למצבי נהיגה שונים, "גריפ קונטרול", הנשלטים על ידי חוגה שהיא העתק של זו המשרתת בדגמי לנדרובר (?!) - שאמורה לשפר במעט את היכולת מעבר לאספלט.

ובכן, העסק עובד. כלומר, כל עוד שומרים על תנועה בשבילים ולא מאתגרים מדי את הרכב, ארבעת המצבים - "כביש", "שלג", "חול" ו"בוץ", נוסף על ניתוק מלא של בקרת היציבות - מאפשרים תנועה גם כאשר המצע לא מושלם. הדבר נעשה דרך ניהול משתנה למנוע, לדוושה, לתיבת ההילוכים ולבקרת היציבות. המתלים המשובחים מוסיפים ליכולת ולתחושה בשטח. 

פיג'ו 2008 הציע לא מעט תכונות חיוביות - נוחות, יכולת דינמית, אבזור - אבל ההופעה שלו היתה אנמית. הדגם המחודש מביא מופע משכנע בהרבה - ובעיקר מנוע ותיבה עדכניים ויעילים. במחירו, 115 אלף שקלים, דגם זה ראוי לעיונו של כל מי שרוצה רכב פנאי קטן אך בעל יכולת.  

•   •   •

פיג'ו 2008 | תעודת זהות

צילום: ניצן אביבי

דגם: "אקטיב" 1.2 ל', אוטו'

סוג: משפחתית 

הספק: 110 כ"ס/5,500 סל"ד

מומנט: 20.9 קג"מ/1,500 סל"ד  

תיבת הילוכים: אוטו', 6 הילוכים 

מהירות מירבית: 188 קמ"ש 

0 ל־100 קמ"ש: 10.3 ש' 

מחיר: החל מ־115,000 שקלים

יתרונות: נוחות, יכולת דינמית, מרחב פנים, אבזור

חסרונות: מיקום ההגה ביחס ללוח המחוונים אינו שגרתי

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...