יחידת החילוץ בהיטס 669 הציגה אתמול שינוי במבנה פעילות היחידה בחירום: לפי קצין בכיר ביחידה, היחידה החלה בשנים האחרונות לעסוק בחילוץ קרקעי של פצועים בשדה הקרב באמצעות רכבי שטח וכלי ניוד מהירים מיחידת הניוד של אוגדה 98.
חילוץ קרקעי על ידי לוחמי היחידה נעשה לראשונה במהלך מבצע עופרת יצוקה ב־2009-2008, אז חילץ צוות של היחידה שהוכשר לכך 83 פצועים ב־33 מבצעים. במבצע צוק איתן, בשנת 2014, פעלו כבר עשרה צוותי ניוד קרקעיים של היחידה וחילצו 276 פצועים מתוך שטחי הלחימה.
נדגיש כי הייעוד המקורי של היחידה הוא חילוץ טייסים שנאלצו לנטוש את כלי הטיס שלהם ואזרחים שנקלעו למצבי חירום. בשנים האחרונות, עם הגידול במספר כלי הטיס הבלתי מאוישים, ישנה עלייה במספר חילוצי כלי טיס שנופלים.
במקרה הצורך, תחלץ היחידה כלי טיס שנפלו הן בשטח אויב והן בלב ים. לפי בכיר ביחידה, "אין עוד יחידה בצה"ל שלוחמיה נדרשים לכמות כזו של יכולות". בין השאר, נדרשים לוחמי 669 ליכולות לחימה, יכולות עבודה עם מסוק, פריצה לכלי טיס שהתרסקו ולכלי רכב אזרחיים וצבאיים ועבודה במים (תת מימית מימית ועל מימית). בחודשים האחרונים החלו להתאמן ביחידה על זינוק ישיר למים, היישר מבטן המסוק, ללא כבלים. בסרטון שהפיץ אתמול הצבא ניתן לראות גם חילוץ של לוחמים מתוך צוללת.
בסך הכל מבצעת היחידה בשיגרה כשלושה חילוצים בשבוע, מרביתם אזרחיים. בכל זמן נתון נמצאים ארבעה צוותים בכוננות של 15 דקות להמראה. רק ביום שלישי האחרון הוזנקו לוחמי היחידה לתאונה הקשה שבה התנגש נגמ"ש בדחפור D-9 באזור הר דב.
המסוקים שבהם טסים לוחמי היחידה הם לרוב מסוקי הינשוף והיסעור. ואולם בשנה האחרונה התאמנו לוחמי היחידה בארה"ב גם על המטוס־מסוק V-22. לפי קצין ביחידה, ה־V-22 "טס במהירות של מטוס ומאפשר להגיע מהר ליעד. החסרונות שלו הם שהוא צר וצפוף. רכב או ג'יפ לא יעלה עליו". לדבריו, "הכנסתו לפעילות תגוון ותשפר את היכולות שלנו".
