"מסיבת נקניקיות": סרט עמוק במיוחד

בסרט האנימציה החדש, סת' רוגן ללא ספק הלך עוד צעד קדימה בהומור הפרוע שלו • תנו לדמיון שלכם להשתולל

מסיבת נקניקיות: פורנו-אנימטורי // צילום: יח"צ // מסיבת נקניקיות: פורנו-אנימטורי

"מסיבת נקניקיות" יעלה לאקרנים בסוף השבוע. התסריט שכתב סת' רוגן עם חברו הטוב ג'ונה היל ואוון גולדברג, מתחיל מרעיון מטופש, אך מתרומם לרעיונות תיאולוגיים ודן במהות הקיום.

בגדול, עלילת הסרט סובבת סביב נקניקיה גדולה במיוחד בשם פרנק, החומדת מרחוק, ובהמשך הסרט גם מקרוב, לחמניה לוהטת בשם ברנדה. 

"מסיבת נקניקיות" ברנדה ופרנק חומדים אחת את השני
"מסיבת נקניקיות" ברנדה ופרנק חומדים אחת את השני

פרנק וברנדה בדרך לסוף שמח // צילום: יח"צ

פרנק וברנדה חיים בסופר, אך בתוך אריזות נפרדות, יחד עם מוצרים נוספים. מטרת חייהם היא להגיע עם בני האדם הביתה. האוכל בסופר, משוכנע שיחד עם בני האדם, אותם הם מכנים אלים, נמצאים החיים הטובים והנשגבים. הם מגלים שהם טועים.

מסתבר שגם ירקות זה רצח, וכואב להם בכל ביס שאנחנו נותנים. אתם מתארים לעצמכם אוכל המסוגל לדבר אליכם? או משולש פיצה ללא רגליים, כי אכלתם אותם? נשמע כמו טריפ, נשמע כמו סרט של רוגן.

פרנק הנקניקייה, יוצא למסע במטרה להוכיח ולהתריע את המוצרים האחרים בסופר שהם חייבים להילחם בבני אדם, ועל הדרך אנחנו נחשפים לחגיגה מחשבתית נירוטית, מגולגלת בריזלה מצחיקה במיוחד. 

מסיבת נקניקיות: לאכול זה רצח
מסיבת נקניקיות: לאכול זה רצח

לאכול זה רצח // צילום: יח"צ

תוך כדי המסע, אנחנו פוגשים את סמי הבייגלה. אדוארד נורטון. תרם את קולו לסמי הפציפיסט היהודי והנירוטי. במילים אחרות, וודי אלן בגרסת אנימציה.

באופן טיפה מפתיע, למסע מצטרף קרים עבדול לוואש -פיתה מוסלמית בקולו של דיוויד קרומהולץ היהודי, שלא מסתדרת עם סמי. השניים לא מפסיקים לריב ומדמים את הסכסוך היהודי מוסלמי, תחת מעטפת של מוצרים שלא יכולים לשבת על אותו מדף, פשוט אין שם מקום, אז הם הורגים אחד את השני. 

סלמה הייק הופכת גם היא לחלק ממופע הפורונו-אנימציה ונותנת את קולה לתרזה, הטאקו הלסבית, המוצאת את עצמה מאוהבת בברנדה הלחמנייה. 

מסיבת נקניקיות טאקו לסבית ובייגלה יהודי
מסיבת נקניקיות טאקו לסבית ובייגלה יהודי

סמי הבייגלה מול לוואש: סכסוך יהודי ערבי על מדפי הסופר // צילום: יח"צ

כל המוצרים חיים באשליה שיש משהו מעבר לקיום הפשוט שלהם. קשה להם להאמין שהם נמצאים כאן רק כדי לשרת את בני האדם. 

הסרט ללא ספק יכול ללמד סובלנות מהי, אפילו תמצאו שם הקבלה מטופשת ומצחיקה לאתאיזם. הנבל של הסרט, לא פחות ולא יותר, הוא מוצר בשם דוש. דוש הוא מוצר להיגיינה נשית פנימית במיוחד. ללא ספק מדובר בסרט שחודר עמוק. 

רק החבורה המופרעת של סת' רוגן, ג'יימס פרנקו וג'ונה היל יכולים לייצר תסריט כה היסטרי, שהוא קולאז' סמים, אורגיות בין ירקות, הומור ומחשבות עמוקות על היקום ועל העולם שמעבר. לעזאזל, אפילו סטיבן הוקינג נמצא שם!

ההכוונה הרוחנית שמלווה את פרנק, שמטרת חייו היא לנצח את בני האדם ולגמור את הסרט בין רגליה של הלחמניה, היא חבורת סטלנים. תמצאו שם גריטס אפרו אמריקני, והרבה מאוד סטריאוטיפים גזעניים. בארצות הברית הסרט קיבל סיווג צפיה גבוה, חובה ליווי הורים מתחת לגיל 17. בישראל, ישנה הגבלה עד לגיל 14.

בימוי: גרג טירנן, קונרד ורנון

קולות: סת' רוגן – פרנק הנקניקיה. ג'יימס פרנקו – דראגי, נרקומן. קריסטן וויג – ברנדה הלחמניה הלוהטת. ג'ונה היל – קארל, נקניקיה, חבר טוב של פרנק. פול ראד – דארן, עובד הזוי במרכול. אדוארד נורטון – סמי הבייגלה היהודי. סלמה הייק – תרזה, טאקו חובבת נשים. דייוויד קרומהולץ – וואש, קרים עבדול שהוא פיתה מוסלמית.

אורך הסרט: 89 דקות

מופץ ע"י א.ד מטלון ופורום פילם ומגיע לבתי הקולנוע ב- 11.08.2016

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר