במפתיע: ראש אגף התנועה ניצב ירון בארי פורש מהמשטרה

בארי, ששירת בעבר גם כראש אגף משאבי אנוש, הודיע הערב למפכ"ל על רצונו לפרוש לאחר 35 שנים בשירות ביטחוני • בשנה שעברה נקשר שמו בפרשת עו"ד רונאל פישר - אך הוא נוקה מכל החדשות נגדו

ניצב ירון בארי // צילום: יוסי זליגר // ניצב ירון בארי // צילום: יוסי זליגר

ניצב ירון בארי פנה בבקשה למפכ״ל רנ"צ רוני אלשיך המשטרה לסיים את תפקידו כראש אגף התנועה ולפרוש ממשטרת ישראל בנובמבר 2016, לאחר שירות של 35 שנה במערכת הביטחון. 

מהמשטרה נמסר כי "השניים סיכמו כי עד לסיום תפקידו, ישלים ניצב בארי את השינוי אותו הוא מוביל במערך התנועה הכולל חיזוק משמעותי של מערכי התנועה ברמת המחוזות. המבנה החדש יביא לחיזוק והעצמה של מערך התנועה, בין היתר גם בתוספת תקנים במהלך השנים הקרובות, מהלך שכבר אושר על ידי המפכ״ל והשר לבט״פ".

ניצב בארי (54) מסיים ארבע שנים של שירות במשטרת ישראל, כראש אגף משאבי אנוש ולאחר מכן כראש אגף התנועה. לפני כן שירת בצה"ל, כאשר בתפקידו האחרון שירת כרח״ט כח אדם בזרוע היבשה (תא״ל מיל') ומיד לאחר מכן עבר למשטרת ישראל וקודם לדרגת ניצב.

המפכ״ל הודה לבארי על תרומתו הרבה למשטרת ישראל בכלל ועל המהלכים המשמעותיים שהובלו על ידו לחיזוק מחדש של מערך התנועה ובלימת המגמה השלילית שהסתמנה בתחום תאונות הדרכים בשנים האחרונות.

בעבר נקשר שמו של ניצב בארי בפרשת עו"ד רונאל פישר. הפרשה פורסמה בחודש מאי 2015, אז עלה שמו של בארי ושמה של רעייתו בהקשר לפרשת רונאל פישר, לאחר שעדת המדינה בתיק טענה שפישר תרם כספים לאירוע של עמותה שבראשה עומדת אשתו של בארי, שכיהן באותה עת כראש אגף משאבי אנוש. זמן קצר לאחר הפרסום הסתבר כי אשתו של בארי אינה עומדת בראש עמותה וכי שמו של פישר אינו מופיע ברשימת התורמים לאותו אירוע. בארי ואשתו מוכרים כבר שנים כבני זוג שתורמים בסתר לנזקקים והשניים נרתמו לסייע לילדים ממשפחות מעוטות יכולת. 

"מדובר בניסיון נאלח לזהם מפעל יפה שאשתי ואני עשינו", אמר אז בארי. הוא ואשתו אף מסרו "עדות פתוחה" בפרשת רונאל פישר. 

השניים נשאלו על ידי חוקרי מח"ש על אודות אירוע ההתרמה, וזמן קצר לאחר מכן הוציאה המחלקה לחקירת שוטרים הודעה המנקה את בארי מחשד לפלילים. בפוסט לאחר מתן העדות כתב בארי: "חברים, כן, גם אלינו זה הגיע. הניסיון של אנשים רעים־עבריינים שמנסים להעביר את הרע שלהם לאחרים. אבל הפעם הם מנסים לזהם נושא אמיתי וטהור של מתן לאחר. הניסיון שכנראה תוכנן מראש לזהם התרמה שעשינו הוא מעשה שאין עליו כפרה".

בחודש ינואר השנה 

המפכ"ל סיים את ההליך המשמעתי

בעניינו של ראש אגף התנועה, החליט לזכות באופן מלא את ניצב בארי מהחשד לקשירת קשר עם עו"ד רונאל פישר ולהשאיר אותו בתפקידו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר