כל הסיבות לעשות רישיון על אופנוע

רכב דו גלגלי הוא אמצעי תחבורה שחוסך בזמן, בכסף ובמאמץ מיותר • אם מוסיפים לכל זה את שיקולי הסטייל והמגניבות, מגלים שאין סיבה אמיתית לוותר עליו • הנה כל מה שכדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2010 היו על כבישי הארץ 110 אלף אופנועים. לעומת זאת, בשנת 2014 זינק הנתון ל-124,081 רכבים דו גלגליים. החלוקה לנפחי מנוע באותה שנה הראתה 57,749 קטנועים עם נפח מנוע של עד 125 סמ"ק, 48,615 בנפח מנוע של 126-400 סמ"ק  ועוד 17,717 רכבים דו גלגליים בנפח מנוע של 401 סמ"ק והלאה. 

הנתונים מראים בבירור שישנה עלייה בכמות הרכבים הדו גלגליים שיש על הכביש, אולם מעניין יותר לבדוק את הפילוח בין נפחי המנוע. במילים אחרות, נהגים בישראל כבר הבינו היטב את היתרונות של רכב דו גלגלי ועכשיו רק נותר להם לבחור את הדגם המתאים.

מי שעדיין לא השתכנע צריך לזכור שישראל היא בין המדינות שבהן רמת המינוע (מספר המכוניות לכל 1,000 אנשים) היא מהנמוכות בעולם המערבי. אצלנו יש כ-350 מכוניות לכל 1,000 תושבים, כשבפועל המשמעות היא עומס אדיר על הכבישים והתשתיות. הפתרון היחיד להתגבר על הבעיה היא לעבור לרכב דו גלגלי.

 

איך חוסכים כסף ועדיין נשארים מגניבים?

חוץ מזה, הנה עוד כמה סיבות בגללן כדאי לעשות רישיון:

א. חיסכון בזמן – הסיבה העיקרית בגללה כדאי לעשות רישיון על אופנוע היא החיסכון בזמן. אחרי שתוציאו רישיון לרכב דו גלגלי לא תצטרכו לעמוד בפקקים, לאחר לעבודה ולחשוב פעמיים לפני שאתם יוצאים מהבית ומוותרים על החנייה. 

ב. חיסכון בהוצאות דלק ותחזוקה – תחזוקה בסיסית של רכב דו גלגלי תעלה לכם 2,200-4,000 ש"ח בשנה, לעומת 3,000-6,000 ש"ח על רכב פרטי רגיל. קטנוע ואופנוע יחסכו לכם כסף שאותו תוכלו לנצל טוב יותר לדברים אחרים. 

 

ג. נוחות – אחרי שתוציאו רישיון לרכב דו גלגלי כבר לא תצטרכו להתנדב להסיע את הדודות הביתה אחרי ארוחה משפחתית, או להיות אלה שמפילים עליהם את האיסוף הקבוצתי לפני הטיול עם החברים. 

ד. סטייל – רוצים לסובב אחריכם מבטים? אופנוע חדש הוא הפתרון, וגם קטנוע איכותי יכול לעשות את העבודה. נסו בעצמכם ולא תצטערו. 

 

הדרך לאופנוע מתחילה ברישיון

עוד יתרון שאי אפשר להתעלם ממנו הוא הפרוצדורה הנוחה להוצאת רישיון. כמובן שתמיד אפשר לקנות קטנוע ואז להשתדרג לאופנוע מפנק, אך חשוב לא פחות להכיר את דרישות משרד התחבורה.

קודם כל, דרגות רישיון הנהיגה בישראל מחולקות לקטגוריות ורכב דו גלגלי שייך לדרגה A. רישיון נהיגה בדרגה 2A מתאים לאופנוע עד 14.6 כוחות סוס ועד 11 קילוואט ואפשר לקבל אותו מגיל 16. הגיל המינימאלי למבחן עיוני הוא 15, הגיל המינימאלי למבחן מעשי הוא גם כן 16 ומספר השיעורים הנדרש על ידי משרד התחבורה עומד על 15.

לעומת זאת, דרגת רישיון 1A מיועדת לאופנוע עד 47.46 כוחות סוס. כאן הגיל המינימאלי למבחן עיוני הוא 17.5, אך הגיל המינימאלי למבחן המעשי ולהוצאת הרישיון בפועל הוא 18. יש צורך ב-15 שיעורים לפחות ומחזיקי רישיון נהיגה בדרגה 2A יכולים להסתפק ב-8 בלבד. 

לבסוף, דרגת רישיון A כוללת בתוכה את הדרגות הקודמות והיא מיועדת לאופנוע שהספק מנועו עולה על 47.46 כוחות סוס. זו דרגת הרישיון הגבוהה ביותר לרכב דו גלגלי וניתן להוציא אותה רק מגיל 21. בנוסף, נדרש ותק של שנה בדרגה 1A ומבקשי רישיון שעומדים בקריטריונים פטורים ממבחן עיוני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר