הישראלים נמצאים בחיפוש מתמיד אחרי הסטארט־אפ הבא שיעשה "מכה", שיביא בשורה, שכל אחד מאיתנו ירצה להשתמש במוצר שלו. לרגל יום העצמאות אנו מביאים את סיפורם של שלושה סטארטאפים ישראליים בתחומים שונים - אבטחה, תיירות, תשלומים - שצפויים להפוך ללהיט הבא בדרך לאקזיט המיוחל.
כשברק שם מיליון דולר
הביטחון האישי מגיע לסלולר והאפליקציות כבר שם. באפליקציה Reporty אף השקיע רה"מ לשעבר אהוד ברק מיליון דולר. האפליקציה, שאפשר להוריד אותה חינם מהחנויות של אפל ושל גוגל, נועדה להגביר את הביטחון האישי של האזרחים, ולאפשר דיווח בזמן אמת לגופי החירום, שיקבלו מהטלפונים החכמים תמונת מצב ויזואלית של המתרחש בשטח ואת המיקום המדויק.
באמצעות לחיצת כפתור אפשר לדווח על תאונה או על מפגע. הדיווח מתאפשר גם באזורים עם קליטה קשה, זאת בזכות פיתוח חדשני של החברה. לדברי ברק, במקרי חירום אנשים לעיתים מבולבלים, ואפילו שוכחים איפה הם נמצאים, והאפליקציה יכולה להציל חיים: "פרמדיק במוקד יכול לראות פצוע ולומר לאנשים בשטח כיצד לנהוג".
כבר היום אפשר לשדר באפליקציה וידאו חי מכל הארץ למוקד מד"א. התקשורת עם מוקדי המשטרה ומכבי אש עדיין קולית בלבד, אבל היא מאפשרת זיהוי מיקום מיידי. האפליקציה משדרת וידאו ואודיו דו־כיווני למוקד הרלוונטי, הכולל נתונים מדויקים על מיקום המדווח ורמת אמינות הדיווח. כך, למשל, במקרה שבו אדם מדווח על מקרה חירום רפואי למד"א, יוכל המוקדן לראות את האירוע ואף להדריכו כיצד לפעול. אפשר גם להתכתב בצ'אט עם המוקדן.
האפליקציה גם מאפשרת תקשורת עם "מעגלים קרובים" (ReporTeam), כגון בני משפחה וחברים, שהמשתמש מגדיר מראש ליצור איתם קשר אוטומטי בשיגרה ובחירום. כך, למשל, ילדים יוכלו לדווח להוריהם איפה הם נמצאים או אם הם במצוקה; קשישים יוכלו לדווח לבני משפחתם וכדומה.
תשלומים בלי דאגות
מנכ״ל חברת Tipalti, חן עמית, נמנה עם 100 האנשים המשפיעים ביותר בזירת הפינטק העולמית לשנת 2015, ברשימה שפירסם מגזין הרשת המוערך "הוט טופיקס". החברה, שפועלת מהרצליה ומארה"ב, מייצגת היטב את גל חברות הטכנולוגיה הפיננסית שמשנה את הדרך שבה משלמים עבור מוצרים, קונים מט"ח, לווים וחוסכים כסף ושולחים מזומנים - ובקיצור: ״פינטק״ - Financial Technology.
היא מאפשרת לבצע אוטומציה מלאה של תהליכי התשלומים, דבר שבחברות רבות נעשה עד היום בצורה ידנית, וכך לצמצם משמעותית את עומס העבודה על תשלומי ספקים ללא סיכונים מיותרים וטעויות אנוש, כך שהלקוחות יכולים להתמקד בפעילות השוטפת, כשכל נושאי העמידה במגבלות מיסוי ורגולציה ממשלתית מטופלים כיאות.
מייסדי Splitty, ערן שוסט ואבי וורצל
עמית ואיש ההון־סיכון אורן זאב פיתחו פלטפורמת ניהול תשלומים לספקים, המנהלת את "מחזור חיי התשלומים" בפתרון ענן אחד, משלב קליטת הלקוח ורישומו, דרך תמיכה במגוון אמצעי תשלום, סריקת "רשימות שחורות", זיהוי תרמיות, רגולציית מס, ניהול קליטת חשבוניות ועוד.
כבר היום החברה מעבדת כ־2 מיליארד דולר בשנה ביותר מ־190 מדינות ומנהלת מישראל ומארה"ב כחצי מיליון ספקים עבור לקוחותיה. עם לקוחות החברה נמנות חברות רב לאומיות ומותגים בינלאומיים מוכרים, כגון Eventbrite, GoDaddy ,Vimeo ,Matomy, Perion ,GoPro ,StartApp. הרשימה הזו היא רק ההתחלה, ונראה שהחברה הישראלית זיהתה צורך עולמי, והיא רוכבת על הגל.
הקומבינה של הפיצול
חברת Splitty מבטיחה לשפר את הדרך שבה אנו מזמינים חדר במלון. בכל יום מזמינים מאות אלפי אנשים בכל העולם חדרי מלון באינטרנט, בעוד המחירים ומלאי החדרים דומים בכל אתרי ההזמנות. היזמים ערן שוסט (מנכ"ל) ואבי וורצל (סמנכ"ל טכנולוגיות) בנו פלטפורמה המאפשרת עסקאות זולות, שהזמינות שלהן קיימת רק כאשר מפצלים הזמנה אחת לכמה תתי־הזמנות.
כך, במקום לבצע הזמנה אחת למלון לחמישה ימים, Splitty לוקחת את הפרטים החשובים (המלון ותאריכי השהייה) ומציעה לפצל לשתי הזמנות (או יותר) לאותו מלון, למשל ראשון עד שלישי, ולשלישי עד חמישי וכך להקטין בעשרות אחוזים את עלות העיסקה, חיסכון שיכול להגיע לעשרות עד מאות דולרים לכל שהייה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו