"הלו, משטרה, עושים לי רעש"

סקר חדש של המשטרה: רוב תלונות האזרחים למוקדי 100 הן על רעש חריג • תלונות נוספות שניצבות בראש הרשימה: עבירות תנועה, עומס בכבישים וחפצים או אנשים חשודים

צילום: רוני שיצר (ארכיון) // מוקד 100 של משטרת מחוז תל אביב

כבר מזמן יצאה לישראלים תדמית של קולניים ורעשניים, אולם מסקר חדש עולה כי הדבר שמפריע את מנוחתם של הישראלים יותר מכל הוא דווקא רעש.

למי מאיתנו לא יצא להיתקל בנהג חסר מנוחה שיושב במכוניתו וצופר ללא הרף למרות שפקק ארוך משתרך מלפניו ומאחוריו ושאין לאף אחד לאן לזוז. מי מאיתנו לא ניסה להירדם במיטתו כשלפתע החלה לפעול ללא כל סיבה אזעקה של מכונית שחונה ברחוב מתחת לחלון ביתו. בעולם המודרני יש רעש, והרבה, וזה כנראה מפריע יותר מכל לישראלים.

סקר שירות של משטרת ישראל מגלה כי רוב התלונות שמופנות למשטרה, לרשויות המקומיות ולמשרד להגנת הסביבה הן תלונות על
רעש חריג.

מהסקר החדש, שנערך על ידי מכון גאוקרטוגרפיה והיחידה לשיפור השירות במשטרה, עולה כי בשנה החולפת התקבלו במוקדי 100 8,493,000 שיחות של אזרחים. מרביתן - 37 אחוזים - בגין הפרעות סדר ומטרדי רעש.

מניתוח סיבות הפנייה למוקדי 100 עולה כי 30 אחוזים מהתלונות הן בגין עבירות תנועה ועומס בכבישים. הסיבה הבאה שגורמת לישראלים לפנות למוקדים היא אדם, רכב או חפץ חשוד.

עוד נמצא כי מסך פניות האזרחים לחוקרים במרכז לשירותי האזרח בתחנות המשטרה, השיעור הגבוה ביותר (36 אחוזים) הוא בגין סכסוכים שונים ולאחריו פריצות וגניבות.

הסקר נערך בקרב 22,381 אזרחים אשר קיבלו בשנה האחרונה שירותים מהמשטרה. בנוסף מצביע הסקר על שיפור של 12 אחוזים באיכות השירות לאזרח בהשוואה לשנת 2008. כמו כן, עולה כי חל שיפור של 14 אחוזים במקצועיות השוטרים בהשוואה לאותה שנה, שיפור של 9 אחוזים בהתנהגותם וגם שיפור של 14 אחוזים בזמן התגובה של המשטרה לתלונות.

במוקדי המשטרה שטופלו בשנה האחרונה בהתאם לעבודת מטה שריכז הסמפכ"ל, ניצב אילן פרנקו, חל השיפור המשמעותי ביותר באיכות השירות בכל התחומים בהשוואה ל-2008 ו-2009: שיפור של 20 אחוזים נרשם במקצועיות השוטר, של 29 אחוזים בזמן התגובה, ושל 16 אחוזים בהתנהגות השוטרים.

תחנות המשטרה הבולטות במדרג איכות השירות הן, על פי הסקר, תחנת ראשון לציון, תחנת מוריה (בירושלים) ותחנת רחובות. בקטגוריית התחנות הבינוניות בולטות תחנות בית שמש, קריית מלאכי וחברון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר