שלשום התנצלו בחברת סלקום ואתמול הודיעו על פיצוי ללקוחות המונים יותר מ-3 מיליון איש: החברה תעניק שבוע חינם של שיחות ומסרונים. במסיבת עיתונאים שכינס אתמול מנכ"ל החברה, עמוס שפירא, הוא אמר שההטבה ללקוחות תינתן באופן רטרואקטיבי מיום חמישי שעבר ועד יום רביעי השבוע, היום שבו אירעה התקלה. עם זאת, רק מסרונים ושיחות שבוצעו בארץ יהיו פטורים מתשלום. גם לקוחות שלא נפגעו מהתקלה ייהנו מהזיכוי בחשבון. "איני רואה בזה פיצוי, כי אי אפשר לפצות", אמר שפירא. לדבריו, ההטבה ניתנת כאות הערכה ללקוחות על שהבינו את הקשיים שהחברה מתמודדת עימם. הוא הדגיש כי הצוותים הטכניים ממשיכים לעבוד בתחקור התקלה כדי שהיא לא תחזור על עצמה. מערכת הטלפוניה של סלקום עדיין נמצאת במצב חירום. חמישה מהנדסים בכירים של יצרנית התשתית נוקיה-סימנס הגיעו אמש לישראל כדי לבדוק מה גרם לתקלה החמורה שלשום. הרשת עובדת בצורה תקינה משלשום בערב, אולם טרם ידוע מה גרם לגידול מדומה פתאומי ברמת הפעילות ברשת בשעה 09:57, שעה שאין בה עומס חריג, ובכך נגרמה קריסה של המערכת. "זה כאילו שמישהו עשה התחלה של מאות שיחות בנקודת זמן אחת", הסביר שפירא. כ-60% מהשיחות ברשת לא הצליחו להתבצע. רוב הלקוחות חזרו ליהנות מהמכשיר הסלולרי שלהם אחרי השעה תשע בערב. שפירא הוסיף כי "לא היתה כאן בעיה של חוסר משאבים, כי המערכת בנויה לעומסים הרבה יותר גדולים. היא עומדת בשיאים של ערבי חג, ולא היתה כאן בעיה של תכנון לקוי". הוא ציין כי "המערכת תיפקדה בצורה מיטבית". יו"ר סלקום, עמי אראל, אמר אתמול כי "אני מקווה שבפעם הבאה שבה תקרה תקלה כזו, כבר נהיה בבית אבות".