כשתקראו את הכתבה הזאת, שירדה לדפוס בתחילת השבוע, כבר יהיה בידיכם מידע הזהב: מי השלישייה שתתייצב בבריכת הסולטן בעוד שמונה ימים (4.9) ותסתער על המסרונים שלכם בגמר "כוכב נולד" - בדרך לבחירת הפלא המוסיקלי השמיני של ישראל. ממלכת "כוכב נולד" הקסומה ממשיכה לשכון לה לבטח מעבר להררי הציניות, בעומק יער הסרקזם. זאת כבר העונה השמינית ש"כוכב" נושמת אוויר פסגות בטבלת הרייטינג, ושום סכנה לא נשקפת לה באופק. בזמן שהכוכבים מזמרים על הבמה ובחדר החזרות, ההפקה מפזזת סביבם את ריקוד המכונה. לכל אחד יש תפקיד ברור מאוד, ובשלב הזה של העונה, כשהגמר ממש במרחק נגיעה, הספינה מפליגה בבטחה ועליה ערימה של חלומות. גם אם מדובר במכונה משומנת היטב, התחלופה של הנבחרות גורמת לתוכנית לשמור על עור פנים צעיר ונקי מקמטים. הקברניט הנצחי, צביקה הדר: "זה לא שאני מגיע בכל פעם להגיש את התוכנית ואומר לעצמי, 'וואו, איך אני מתרגש'. ההתרגשות היא תמידית, תוך כדי עבודה. מגיעים לרגעים שתמיד מצליחים לרגש, כן, גם בפעם השמינית". אחרי גמר "כוכב נולד 2" העונה העשירית נראתה לך רחוקה מדי, סירבת לדבר על האפשרות הזאת. היום זה קרוב מתמיד. "כן, כי לא האמנו שזה יצליח עד כדי כך. לא מזמן מישהו ניגש אלי ואמר שהיום הוא מבין למה 'כוכב נולד' נבחרה לתוכנית העשור. התוכנית הזאת נגעה באנשים, הצליחה ליצור משהו שהוא הרבה יותר מסתם ריאליטי. לעומת מה שיש היום, קשה בכלל להגדיר את 'כוכב נולד' כתוכנית ריאליטי. יש כאן משהו שהוא לא צהוב וחטטני כפי שמתבקש מריאליטי. היום כבר אומרים לי ש'כוכב' מיושנת. זאת תוכנית שהצליחה בגלל השילוב בין אמנות, לבידור ולמסחריות". המסחריות הזאת לא פוגעת באמנות, כפי שטוענים מבקריה מתחילת הדרך- "לא, כי עובדה שהמוסיקה נמצאת כל הזמן במרכז. התוכנית הזאת עברה אבולוציה על המסך. היא התחילה כמשהו אחר לגמרי, והשינוי הגיע עם השנים. רצינו לעשות משהו שיעשה כבוד למוסיקה הישראלית, וככה, בשנת 2003, נולדה התוכנית 'לא נפסיק לשיר'. פתאום קלטנו שבשעשועון הזה יש המון כישרונות שחבל לפספס אותם, ומפה זה התגלגל ל'כוכב נולד'. בעולם יש הרבה תוכניות דומות, למשל 'אמריקן איידול', ועוד הרבה 'איידול' אחרות. ל'כוכב נולד' יש ייחודיות ברורה. הרי נינט טייב היתה קרובה להדחה כי התוכנית היתה מורכבת מתחרות של ידע מוסיקלי". עם הזמן זה הפך לעסק מסחרי מדי, ממש מנגנון משומן. "עם הזמן באו שינויים, וככה זה בכל עונה. ההצלחה גרמה לכך שהרבה רוצים לקחת בזה חלק, ואנחנו עושים את המאמץ וגם מצליחים להשאיר את המוסיקה במרכז. אתה חושב שלא הייתי רוצה שיהיה קצת פחות תוכן מסחרי וקצת פחות פרסומות? בטח שהייתי רוצה, ולמרות זאת אני מודע לכך שזאת טלוויזיה מסחרית. אין מה לעשות. אפשר לפחות להיות מרוצים מכך שיש תוכנית שעושה המון כבוד למוסיקה הישראלית". האמנת שיום אחד תהפוך לאביר המוסיקה הישראלית? "אין לי כוונה להיות אביר של המוסיקה הישראלית. יש אנשים שעשו הרבה יותר ממני - ולהם מגיע התואר הזה. אני רק הבאתי את זה מהכיוון של האהבה לשירים וליוצרים שאני אוהב". הבת של צביקה משוטטת בזמן שהוא מתלבש ומתארגן לקראת עלייתו לבמה, מגיעה בתו של צביקה הדר עם חברה. היא מרגישה שם בבית לגמרי, עם המשפחה המורחבת שבה אפשר למצוא גם את הבת של יואב צפיר ושאר הבנים והבנות של. צביקה, היית ממליץ לבת שלך לגשת ל"כוכב נולד"- "קודם כל הייתי ממליץ לה לעשות את מה שהיא רוצה. אם היא רוצה לעשות מוסיקה והיא היתה שואלת אותי - הייתי עונה לה שללכת ל'כוכב נולד' זה הרבה עניין של אופי. המסגרת הזאת מוסיפה המון למוסיקאי, והיא גם מאוד מלחיצה. אם הבת שלי מודעת לדברים האלה וזה מה שהיא רוצה, בהחלט הייתי תומך בה". בעונות האחרונות השקעתם המון מאמץ באיתור כישרונות בארץ ובעולם. למרות זאת, עושה רושם שדווקא מסלול עוקף "כוכב נולד" מייצר הצלחות "בכלל לא. אני הכי מפרגן בעולם להצלחות כאלה, ושיהיו כמה שיותר. לא חשבנו לרגע להיות מונופול או להביא אלינו את כל הכישרונות בארץ. יש הרבה שלא מתאימים ל'כוכב נולד', או שלא רוצים כל כך, כי קשה להתמודד עם הדבר הזה. הרבה פעמים אנחנו מציעים להם להשתתף, והם מעדיפים ללכת על עבודה שקטה מחוץ לאור הזרקורים ולהגיע מוכנים יותר". אפרופו לחץ, מיד אחרי סיום העונה ייאלצו המשתתפים להתמודד עם מציאות עגומה של קשיים ומאבקים - שהם מנת חלקה האמיתי של המוסיקה הישראלית. לא נראה שכולם מוכנים לקראת התמודדות כזאת. הם בהיי מטורף ותולים תקוות עצומות בתוכנית הזאת. "נכון, אנחנו מודעים לזה לגמרי, לכן אנחנו משקיעים המון מאמץ בהכנת המתמודדים לקראת ההמשך. אנחנו לא עוזבים אותם אחרי זה וכל הזמן דואגים להזכיר להם שמדובר בתוכנית שבסך הכל אמורה להביא אותם לנקודת פתיחה טובה יותר. יש גם פגישות קבועות עם פסיכולוגים כדי להכין אותם כמה שיותר גם להופעה בתוכניות עצמן וגם לחיים שלאחר מכן". מבחינה מוסיקלית, איזו רלוונטיות יש לאור גלעדי בן ה-16 וחצי, לדוגמה, שהקול שלו עוד עשוי להשתנות- "הוא לומד הרבה על עבודה עם מוסיקאים, עמידה על במה וכל מה שמסביב. חוץ מזה, אולי הקול שלו לא ישתנה. אולי צבע הקול, וגם זה לא בטוח, ישתנה מעט. בכל מקרה, אור גלעדי לומד כאן המון, המסגרת הזאת עושה לו רק טוב". אתה מתייחס לביקורות נגד התוכנית- "כל אחד מתייחס לביקורות, אין דבר כזה שלא. אז כן, גם אני קורא, שומע וער לביקורות. לפעמים הן רציניות וצריך להתייחס בהתאם, ולפעמים הן קטנוניות או תלושות ומיותרות. מהבחינה הזאת, העונה הנוכחית לא שונה משאר העונות". כל עונה מנסים יותר חריף ההכנות לקראת הערב הראשון של רבע הגמר בעיצומן. מאחורי הקלעים של התוכנית הכל כבר מוכן עוד מהצהריים, ויציאת הדר מחדרו נותנת את האות. שלב ה"ראש בראש" הציב את נאור אלבז מול אוהד שרגאי, ומאחורי הבמה היה אפשר להרגיש את האי נוחות. "הם שני החברים הכי טובים כאן בנבחרת", מתלחששים שני אנשי הפקה. אחרי ששרגאי מנצח את אלבז מגיע אלבז אל אחד מחדרי האולפנים כשהוא מבואס וממלמל: "מיציתי כבר, מבחינתי כבר אין לי כוח ואין לי עצבים לזה יותר. די כבר, נמאס לי". למה- אלבז: "לא חשבתי להגיע עד כדי כך רחוק וכבר באמת שהתקדמתי יותר ממה שדמיינתי". בכל זאת אני מרגיש ממך אכזבה, כאילו יש לך טעם של עוד. "כן, כי לא הגיעו מספיק קולות, וגם השיר שעשיתי לא היה מה שרציתי בדיוק". "נאור אלבז תמיד לא מרוצה", מגלה סיוון יאנג, האחראי על האמנים מטעם ההפקה, "אם זה לא מהשיר אז ממשהו אחר. אני יכול להגיד לך שהוא לחלוטין זה שבחר את השיר - ואנחנו בכלל לא התערבנו לו". הערב מתקדם ומגיע הרגע הטעון שבו אור גלעדי ממתין לתוצאות על הבמה. המראה שלו מצליח להלחיץ קצת את צוות ההפקה. "הוא מתעלף, אני אומר לך הוא מתעלף, תכיני לו מים", פוקד סיוון. רותי רון, מנהלת הבמה, מנסה להרגיע: "לא יקרה לו כלום, הוא בסדר, אני אומרת לך". סיוון לא נשאר חייב ומיד מרענן את זיכרונה: "למי יש כאן עבר של חובש צבאי, לך או לי-". מיד עם הקראת התוצאות שהביאו להדחת גלעדי היה נראה שהזמר הצעיר מתגבר על החדשות גם בלי עזרה של כוס מים. ילד גדול. מי שלא הצליחה להתגבר על ההופעה שלה באותו הערב היתה דווקא רותי רון, שעלתה לבמה עם התוצאות בשמלת ערב שהפתיעה את צביקה הדר לחלוטין. לפי כמות המסרונים שקיבלה (לנייד הפרטי שלה), נראה שהיא שריינה לעצמה מקום בגמר כבר לפני כולם. למחרת חזרה ההפקה להכנות לקראת הערב השני של רבע הגמר. אור גלעדי, שהודח בערב הקודם, הגיע רק כי צביקה הדר שריין לו ביצוע של השיר שהכין למרות ההדחה. בחברה שאמורה לגייס את הקהל באולפן ניכרה אכזבה מסוימת. ליאור בראל, מתאם הקהל: "אור גלעדי היה סוגר לנו פינה קבועה של אוטובוס מלא מעריצות בכל שבוע, שהיה מגיע מטירת הכרמל. עכשיו, כשהוא הודח, נאלצנו למלא את החסר". והיתה בעיה עם זה- "לא, בכלל לא. ב'כוכב נולד' אין בכלל בעיה להביא קהל, להפך. פעם אפילו תפסנו אדם שמכר כרטיסים בחוץ תמורת 20 שקל". בזמן החזרה הגנרלית לקראת התוכנית בערב שודרה באחד החדרים באולפני הרצליה הסדרה "שמש" בכיכובו של צביקה הדר. באותה תקופה היה הדר רגע אחרי ה"קומדי סטור" ושני רגעים לפני שהפך לקונצנזוס לאומי. יואב צפיר נזכר בתקופה הזאת בערגה: "זאת היתה תקופה אחרת לגמרי, אני מאוד אוהב אותה". הייתם אז חבורה עוקצנית, וב"קומדי סטור" בכלל השתוללתם. מה היה אומר ז'וז'ו חלסטרה על "כוכב נולד"- צפיר: "זה היה מצחיק, אם ז'וז'ו חלסטרה היה רואה את 'כוכב נולד' הוא היה אומר: 'רואים ילדים חמודים, שרים שירים מתוקים עושים ספיישל של שלמה ארצי, במקום להגיד להם מה זה החארטה הזה? תעשו ספיישל שירים של אבי ביטר, זה זמר!'". ויש סיכוי למשהו כזה? משהו שיהיה חריף יותר- "אני חושב שככל שמתקדמות העונות אנחנו מנסים יותר ויותר חריף והולכים על כיוונים שבעונות הראשונות של 'כוכב נולד' לא העזנו ללכת. היום אנחנו לגמרי מרשים לעצמנו להעז ולנסות. הספיישל שעשינו עם להקת היהודים זה משהו שלא היה קורה בעונות הראשונות - הופעה של להקת רוק שפונה לקהל מאוד מסוים. למרות זאת, היו לנו ניסיונות, וכשנינט שרה בעונה הראשונה את 'קח אותי' של היהודים היא עשתה שירות עצום לשיר הזה. היא הפכה אותו ללהיט רדיו גדול ושמה אותו במיינסטרים". הספיישלים האלה לא נועדו בעצם להעיר את העונה לנוכח הטענות שהיא מנומנמת לעומת קודמותיה ולא ממש מייצרת באזז- "בכל עונה אנחנו שומעים את הטענות האלה, ועובדה שהתוצאות מראות אחרת. אני כבר לא מתרגש מזה. אנחנו עשינו את הספיישלים כדי לשנות קצת, להוסיף ולחדש. גם עניין ההתמודדות 'ראש בראש' זה משהו שאנחנו עושים בפעם הראשונה. כל הזמן אנחנו רוצים למצוא דרך שתחדש. הכי קל היה אם היינו ממשיכים כל הזמן באותה דרך. זאת לא בעיה, וזה היה חוסך לנו עבודה. 'כוכב נולד' עדיין ממשיכה לייצר כוכבים". כוכבים או זמרים- "קודם כל זמרים. בכל עונה המסע מתחיל עם שמות אנונימיים שבסופה הופכים לשמות במוסיקה הישראלית. בשנה שעברה יצאה מכאן רוני דלומי, שיש סיכוי מצוין שהיא תזכה בתואר זמרת השנה של רשת ג'. זה משהו שלא האמנו עליה בתחילת העונה שלה. לקח זמן לקלוט אותה. היא זמרת מקסימה שאני לא בטוח מה היה קורה איתה אם לא היתה מגיעה ל'כוכב נולד'. אנחנו נותנים לזמרים כלים ודחיפה בתחילת הקריירה. זאת דחיפה שלא היתה קיימת לפני כן, והיא מאוד משמעותית לתחילת קריירה. שום תוכנית ריאליטי אחרת לא מצליחה לייצר שמות שמחזיקים מעמד אחרי שהעונה מסתיימת. אולי רק אלירז מ'האח הגדול', שהוא דוגמה באמת יוצאת מהכלל. ב'כוכב נולד' יש משהו אחר. החיבור של הקהל עם התמימות של החלומות, לעקוב אחרי ההתפתחות של כל מתמודד - זה משהו שמרגש כל הזמן". יכול להיות שהציפיות מ"כוכב נולד" לייצר זמרים משמעותיים בתעשייה היו מעבר למה שהיא צריכה להיות קודם כל: תוכנית טלוויזיה- "אלה ציפיות שנוצרו בעקבות התוצאות, ואנחנו בהחלט כיוונו לשם. ההצלחה היא לא רק לייצר תוכנית טלוויזיה טובה, זו גם הצלחה מוסיקלית - ואין בעיה עם הציפיות האלה. אנחנו עומדים בהן מצוין ואפילו הרבה יותר מזה". המון אמוציות והתרגשויות הפקת "כוכב נולד" מרבה להשוות בין התוכנית לימי הזוהר של הלהקות הצבאיות מבחינת העשייה המוסיקלית והתרומה של כישרונות חדשים. ההשוואה הזאת גררה לא מעט ביקורת, שלצדי צרפתי הוותיק, השופט בתוכנית, היא לא מובנת. צרפתי: "הייתי בלהקות הצבאיות ואני יודע טוב מאוד מה זה אומר. אפשר בהחלט להשוות בין 'כוכב נולד' ללהקות הצבאיות. אפילו יותר מזה. בלהקות הצבאיות במשך השירות, שנתיים-שלוש, עבדו על תוכנית אחת, אולי שתיים, שמתוכן לא היו הרבה קטעי סולו לכל הזמרים והזמרות בלהקה. ב'כוכב נולד' יש הרבה יותר מזה. מדובר בשלושה חודשים דחוסים ואינטנסיביים שבהם המתמודדים עובדים על אינספור שירים וחזרות, קטעי סולו. זה בית ספר מדהים". תפקיד דומיננטי מאוד בהפקה, בכל הקשור לבחירת השירים ולעבודה עם הזמרים, יש לסיוון יאנג, שמעבר להיותו אחראי על האמנים - הוא גם מנהל הרפרטואר שנמצא צמוד למתמודדים כל הזמן. כשהוא שומע את השופטים מבקרים את בחירת השירים הוא נעלב אישית וכמעט קשה למנוע ממנו לקום ולהגיב. סיוון: "'כוכב נולד' זה כבר הרבה מעבר לתוכנית טלוויזיה. אנחנו משפחה אחת גדולה ויש כאן המון אמוציות והתרגשויות". עדיין, גם בעונה השמינית- "בטח, אחרת אי אפשר. בלי ההתרגשות הזאת, האהבה לעשייה, לא הייתי יכול להיות כאן. בכל עונה זה מתחיל מחדש, ואני מתרגש לעבוד עם כל מתמודד ומתמודדת". איך עובד תהליך בחירת השירים- "זה מאוד דינמי. המתמודדים מגיעים עם רעיון ואנחנו מכוונים אותם. הרבה פעמים הם מגיעים עם בחירות שלא מתאימות להם, למרות שהם מאוד אוהבים את השירים. לזמר קשה לשמוע מהצד עד כמה השיר מתאים לו או לא". היו מקרים שזמר התעקש על שיר וכתוצאה מכך הודח- "כן, עד היום אני כועס ומאשים את עצמי על שלא התעקשתי עם דורון רוקח שישיר שיר שיותר מתאים לו. הוא היה יכול להגיע גבוה יותר, ורק בגלל שהוא בחר שיר שלא מתאים לו הוא הודח". זאת אומרת שעדיף לזמר לא ללכת עם הלב שלו- "במקרים מסוימים כן. זה שהוא אוהב את השיר לא אומר שהוא מבצע אותו טוב". במקרה של עומר אדם נראה שזה עבד הפוך. נניח בצד את פרשת הגיל שלו (הוא הודח על ידי ההפקה באמצע העונה שעברה אחרי שהתברר שהוא צעיר מדרישות הסף), ברור שמדובר בזמר שהיה צריך לשיר יותר שירים מסולסלים מהרפרטואר של עופר לוי או איציק קלה. זה היה עושה לו רק טוב, לא- "אני מסכים שלעומר אדם השירים האלה התאימו יותר, וזה היה קורה אם הוא היה מתקדם לשלבים הגבוהים יותר ולא היה את עניין הגיל שלו. לפי התוכנית שלנו הוא היה אמור להגיע לשלב שבו הוא שר שירים של עופר לוי ואיציק קלה. זה התאים לשלבים הגבוהים יותר, לא להתחלה, מכיוון שצריך גם להביא בחשבון מה הקהל רוצה לשמוע - ולא בטוח שהוא היה מתחבר לזה כל כך מהר. עם הזמן וההיכרות עם עומר אדם זה היה אמור לקרות". אתה בעצם אחד ממגלי הכישרונות של 'כוכב נולד'. מה זה עושה לך ששני יצהרי, שנבחנה לאחת העונות הקודמות של התוכנית ולא התקבלה, מצליחה פתאום בכוחות עצמה והופכת את המדינה עם הלהיט "יא בינתי"- "זה קורה, ולגמרי אין לי בעיה עם זה. אף אחד כאן לא בא בטענות, כי מאוד יכול להיות שהיא לא התאימה באותה עונה. העונה יש לנו דוגמה כזאת. דיאנה גולבי לא התקבלה בעונה שעברה, כי היא היתה מאוד מאוד קיצונית ומוגזמת. השנה שעברה עליה עשתה לה רק טוב". עם הזמן הפכתם לסוג של חברת תקליטים. אתם מקבלים פניות מזמרים? שולחים אליכם סקיצות להפקה גם בלי קשר לתוכנית עצמה- "המון, זה פשוט מגיע כל הזמן. יש גם פניות של הורים בקשר לילדיהם. הם מבקשים שנעשה משהו, שנקבל את הילד או הילדה - ואני פשוט מפנה אותם לאודישנים". קרה מצב שבו זה עבר את הגבול- "כן, היו הרבה מקרים. אני כבר לא זוכר במדויק, זה קורה כל הזמן". ומה אמרת לאמא שממש התעקשה שתקבל את הילדה ל"כוכב נולד"- "רק את האמת. גיליתי שאם אומרים את האמת, גם אם היא קשה, זה הופך את השיחה ליותר נעימה ויותר קצרה. ההורים אפילו מעריכים יותר את הכנות הזאת". לא מעריצות מטירת הכרמל עשר דקות לפני העלייה לשידור, עניין חוסר שביעות הרצון שב ותוקף את נאור אלבז, שרק ערב קודם ניצל מהדחה. הוא נכנס לחדר ההלבשה עם המעצבת והאחראית על התלבושות, ליאת אשורי, כדי להעיף מבט נוסף על החליפה שסידרה לו. היא משאירה אותו לבד בחדר ופונה לבקש את עזרתי: "תגיד לו שהחליפה יפה עליו. הוא תמיד צריך חיזוקים". כעבור חצי דקה יוצא אלבז מהחדר, ובלי ששאל אני זורק לעברו: "יפה לך". זה עזר. לא רק בעצם העלייה לבמה, כנראה גם בביצוע - אחרת קשה להסביר למה דווקא באותו ערב הוא נתן את ההופעה הכי טובה שלו העונה והעפיל בקלילות לשלב הבא. איתו המשיכו הלאה גם עידן עמדי, שלדבריו הגיע לתוכנית לגמרי במקרה. עמדי: "לא תיכננתי להיות זמר, לא חשבתי על המצב הזה. חברה רשמה אותי, וזרמתי. הגעתי עד השלב הזה, ומבחינתי עכשיו כל התקדמות היא בונוס". גם דיאנה גולבי דילגה לשלב הבא, והיא יודעת למה. גולבי: "החלטתי העונה ללכת על רוק קלאסי. פעם הייתי יותר בעניין של רוק מטאלי. עם הזמן גיליתי שאני יותר מתחברת לרוק קלאסי, סטייל אירוסמית' - ולשם אני מושכת בכל ביצוע". מה קורה כשמגיע ספיישל עם סגנון שלא ממש מתחבר אלייך- גולבי: "אני מושכת את זה לכיוון שלי. בתור זמרת אני יכולה להביא את עצמי בכל שיר ובכל סגנון. זה מה שלמדתי במשך העונה הזאת ב'כוכב נולד'". זה בזכות "כוכב נולד" או בזכות העובדה שלא התקבלת לעונה שעברה- "בעיקר בזכות העונה הנוכחית. מלמדים אותי פה הרבה דברים שלא ידעתי. אני ממש מרגישה את ההשתפרות שלי מבחינה מקצועית". יש בכלל מקום לרוק קלאסי בישראל- "אם זה טוב, יש מקום לכל דבר, בטח. גם פעם היו כאן להקות רוק שהצליחו רק בגלל שהן עשו את זה טוב. זה לא משנה איזה סגנון שולט כאן. כל עוד זה טוב, אפשר להצליח". אולי בכלל תשירי באנגלית או תצאי לחו"ל- "עכשיו הראש שלי ב'כוכב נולד', וזה כל מה שמעניין אותי. אחרי זה, הכל יכול להיות. בינתיים החלום שלי הוא להצליח בארץ עם מוסיקה בעברית. זה יהיה ההישג הגדול שלי". מי שנתקע היה דווקא אוהד שרגאי, שנאלץ להתמודד מול אדר גולד. שרגאי: "אני משתדל תמיד ליהנות ולהרוויח מהתוכנית הזאת כמה שיותר". אתה מוכן לרגע שאחרי התוכנית? יש לך שירים במגירה- שרגאי: "יש לי יותר מזה, אני מוכן לגמרי. זה משהו שאני עובד עליו כל החיים, ואני מודע לגמרי לכך שאחרי 'כוכב נולד' מצפה לי עבודה קשה. לא צריך לספר לי מה זה להיות מוסיקאי בישראל. בתור אחד שלמד ברימון אני רואה את זה כל הזמן - גם דרך חברים וגם באופן אישי". שרגאי ביצע שוב את "אם יש גן עדן", שהציל אותו מהדחה. אדר גולד הלכה הביתה, ועכשיו העיניים נשואות לעבר בריכת הסולטן בירושלים, שם ייערך הגמר. את המעריצות של אור גלעדי זה לא מעניין. גם אם הוא מחוץ לתחרות, הן עדיין מגיעות לעודד אותו. "אור! אני אוהבת אותך!", צווחת לעברו מעריצה מחוצ'קנת עם פלטה בשיניים. גלעדי שולח לעברה נשיקות מרחוק, והיא מנסה לשכנע את המאבטח שזה מכוון אליה באופן אישי. "הנה, תראה, הוא מדבר איתי", היא מתחננת, "רק תסתובב ותראה שהוא שולח אלי נשיקות". המאבטח מסתובב ומתקרב לעבר הכוכב, שאפילו חצ'קונים עוד לא יצאו לו, ומצביע לו על קו דמיוני שאותו אין לחצות. "זהו, תעמוד כאן. בנקודה הזאת לא יראו אותך והילדות האלה לא ישגעו אותי". גלעדי מצידו מתגונן: "המעריצות האלה לא באו מטירת הכרמל". צביקה כבר פוזל לדרמה עוד לפני שהתבררו שמות המתמודדים שהעפילו לגמר, ההפקה תפרה לכל אחד מהם שירים למעמד. כבר עכשיו מודים בהפקה שלא היו מצליחים לנחש בתחילת העונה את זהות השלישייה שתעפיל לגמר. צביקה הדר: "בשלוש העונות הראשונות היו לנו אחוזי הצלחה גדולים הרבה יותר בניחוש שלישיית הגמר. מאותה עונה זה הולך ונהיה קשה, ויש יותר ויותר הפתעות". השופט גל אוחובסקי, לעומתו, כלל לא מתעסק בזה: "כשמתחילה עונה מבחינים במתמודדים חזקים יותר וחזקים פחות. יש תחושה לגבי אלה שעשויים להיות דומיננטיים. הימורים של ממש והתערבויות אני לא עושה, ואני גם לא מכיר מישהו שעושה. כשאבי בן אבו עף זאת היתה הפתעה גדולה מאוד, מכיוון שהיתה תחושה חזקה של מתמודד איכותי שאמור ויכול להגיע לשלב מתקדם מאוד". ככל שהעונות חולפות, כמה השפעה יש לשופטים על הצבעת הקהל- "זה משתנה. השופטים פשוט שמים זרקור על אלמנטים מסוימים בביצוע של שיר. אנחנו מסמנים במרקר את הזמרים החזקים או החלשים. לפעמים זה יכול להכניס את הקהל לדריכות כשהוא מצביע למועמד שהוא אוהב, ולפעמים אין לזה השפעה בכלל". בקרוב, קצת אחרי גמר "כוכב נולד", צביקה הדר אמור לעלות שוב על המסך בהופעה דרמטית מעניינת בסדרה חדשה ("בלו נטלי", שתשודר בלוויין). לא מכבר הוא הוציא כזמר אלבום אישי ואפילו השתתפות בסרט קולנוע נלקחת בחשבון. הדר: "'כוכב נולד' היא ללא ספק פרויקט החיים שלי, אבל בין העונות אני מרשה לעצמי לנסות דברים אחרים. ההשתתפות בסדרת דרמה טלוויזיונית מאוד הדליקה אותי, ופשוט הלכתי על זה. זאת דרמה קשה ומטלטלת, וזה יביא פן אחר לחלוטין שלי. כל עוד מתאפשר לי לעשות דברים אחרים - אני הולך על זה בכיף".
מוסיקליות - ממירי מסיקה ועד משה פרץ. יש לכם תחושת פספוס על כך שלמרות הסקאוטינג האדיר, הכישרונות האלה פוספסו-