בשאיפתה להשמדת ישראל דומה התנועה האיסלאמית הצפונית (התנא"ס), וראאד סלאח בראשה, לתנועה הטרוריסטית האחות, חמאס של אחמד יאסין. בדומה לחזונו של סלאח, קורא סעיף 7 באמנת חמאס לחיסול ישראל ולהקמת המדינה האיסלאמית במקומה, אלא שהתנא"ס מצויה (בינתיים) שלב אחד מאחור הודות לעוצמת הממסד הביטחוני הישראלי.
צילום: זוהר קליגמן | צילום: זוהר קליגמן
אנשי חמאס והתנא"ס ("אחים מוסלמים") טוענים כי הם מונחים על ידי האיסלאם. אולם לנוכח שנאתם הפתולוגית ליהודים, "אויב האלוהים", הם מוכנים אפילו לכפור בדתם ולעוותה באורח נפשע רק כדי לנמק את מזימותיהם להרג היהודים ולחיסול ישראל.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
סלאח מתכחש לדבר האל ונביאו בקוראן, המקנה כמורשת נצח את "הארץ המבורכת" (בית המקדש וסביבתו) לבני ישראל, שכן "אללה לא משנה את הבטחותיו". האמת היא שכל המכחיש נבואה זו, המתקיימת כיום בבני ישראל (שום מילה על הפלשתינים), מתייחס למוחמד כהיסטוריון ולא כנביא.
לפי הקוראן, ערך מוחמד מסע לילי דרך מסגד אל־אקצא לשמיים, ויש באיסלאם ויכוח על מיקומו. אלא שלפי עאישה, אשתו האהובה של מוחמד, היה זה בסך הכל "חלום מקודש". מאז ביטל מוחמד את ירושלים ככיוון התפילה ("קיבלה"), מתפללים המוסלמים למכה כשאחוריהם לקודשי היהודים. יש הטוענים כי קידוש ירושלים באיסלאם הוא פברוק יהודי ("אסראילייאת") וחידוש שקרי ("בדעה").
הכחשת סלאח ודומיו את קשר היהודים לירושלים היא כפירה נתעבת. ההיסטוריוגרפיה האיסלאמית קובעת שכאשר נכבשה ירושלים על ידי עומר בן אל־ח'טאב (הח'ליף השני), הצביע עומר בסיוע יועצו כעב אל־אחבאר על אבן השתייה שבהר הבית כמקדש היהודים. לפי נתון זה קבע עומר את מקומו של מסגד אל־אקצא מדרום לשם.
שייח' סלאח יודע כי מסגד אל־אקצא הוא הבטוח ביותר במסגדי המזרח התיכון, אך חרף זאת הוא מסית ל"שהאדה" ולהרג יהודים "למען אל־אקצא" וכופר במורשת נביאו, שלפיה "טיפת דמו של המאמין יקרה יותר מכל הכעבה, גם אם תיהרס אבן־אבן". אם כך לגבי הכעבה, אל־אקצא על אחת כמה וכמה.
אלא שסלאח ואנשיו, האחראים לשפיכות הדמים, ממשיכים לטעון כי אל־אקצא מצוי בסכנה וחולמים בהקיץ על מלחמת דת שבה ייטבחו 8 מיליון יהודים בידי 1.6 מיליארד מוסלמים, ממש כמו טבח היהודים בידי מוחמד בח'יבר. לטיפשותו, בחר השייח' בעיתוי גרוע ל"פיצוץ" הנוכחי, שכן המוסלמים עסוקים עתה בהרג הדדי ובפיצוץ מסגדים איש על ראש רעהו ואינם שועים לשקריו.
השייח' סלאח בטוח בחיסולו הצפוי של העם הנבחר שבקוראן, אבל עליו לזכור כי פנתיאון הפושעים שכשלו בניסיונם לחסל את בני ישראל ממלא ספרי היסטוריה של אלפי שנים, ועודנו כאן.
כליאתו של סלאח היא צעד נכון בכיוון הנכון, אך היא אינה מספקת. האיש יצבור מוניטין וישפיע גם מהכלא, בעוד מנגנונו הנפשע עדיין בחוץ. יש להוציא את התנא"ס הקוראת להשמדת עם מחוץ לחוק, לבנות עבורם מתקן כליאה ולשכן בו בדחיפות את חבורת הניהול האיסלאמית של סינדיקט הרצח.
• • •
"קהל עצום נוהה אחריו"
בית המשפט דחה את הערעור: ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח' ראאד סלאח, ירצה 11 חודשי מאסר • ייכנס לכלא כבר ב־15 בנובמבר • סלאח: איאבק למען אל־אקצא גם מתוך הכלא
מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח' ראאד סלאח, נשלח ל־11 חודשי מאסר. בכך דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את הערעור שהגיש נגד חומרת העונש וגם את הערעור שהגישה הפרקליטות על קולתו. סלאח, שהורשע בעבירות של הסתה לאלימות והסתה לגזענות, יחל בריצוי העונש כבר ב־15 בנובמבר.
בדחותם את הערעור של סלאח, כתבו השופטים: "עברו הפלילי של המערער, העבירות החמורות שאותן ביצע ונסיבות ביצוען, מחייבים הטלת עונש ממשי והולם, שיש בו גם כדי לממש את אינטרס ההרתעה". השופטים דחו את ההקבלה שביקש סניגורו של סלאח להעביר לעונשים שנגזרו במקרי הסתה בעבר. השופטים קבעו כי סלאח "הוא מנהיג, קהל עצום נוהה אחריו ושותה את דבריו, ופוטנציאל דבריו הנו בספרה אחרת מאלה שאליהם הוא התייחס בערעורו".
בה בעת דחו השופטים גם את הערעור על קולת העונש שהגישה הפרקליטות באמצעות עו"ד אורי קורב. הפרקליטות הדגישה כי "ההתרסה וקריאת התיגר של סלאח כלפי שלטון החוק במדינת ישראל עוברות כחוט השני בכל התנהלותו הציבורית והפרטית". המדינה טענה כי במקרה של סלאח ראוי שמתחם עונש ייקבע בין 16 ל־42 חודשי מאסר בפועל, אך כאמור הטענה נדחתה.
סלאח יצא מחויך מבית המשפט והתקבל על ידי עשרות פעילים של הפלג הצפוני, שקראו "בדם ובאש נפדה את אל־אקצא. תמיד נהיה לצידך, השייח' ראאד סלאח". סלאח אמר בתגובה כי הוא נחוש להמשיך במאבקו להגן על המסגד גם מתוך בית הכלא. "הכיבוש הציוני לא ישתיק אותנו ואנחנו לא מפחדים מבית הסוהר", אמר, "המאבק על פלשתין וירושלים יימשך בכל עת מכל מקום". יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, מוחמד ברכה, מסר בתגובה: "מדובר בהחלטה לא רק נגד השייח' סלאח אלא נגד הציבור הערבי כולו בישראל".
ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) אמר: "נמשיך במאבקנו הצודק. נגן על מסגד אל־אקצא יהיה אשר יהיה. אל־אקצא הוא מסגד. נקודה". פעיל הימין עו"ד איתמר בן גביר התפרץ לעברו בקריאות: "אתה מחבל, בכל מדינה נורמלית היו שופטים אותך למאסר". מאבטחי בית המשפט הפרידו בין השניים.
"איו חופש להסית"
התובע, עו"ד אורי קורב, מסר לאחר מתן פסק הדין: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והדגיש כי החופש לדבר הוא לא החופש להסית".
כתב האישום עסק בדרשה שנשא סלאח בפברואר 2007 בשכונת ואדי ג'וז במזרח ירושלים בפני מאות מתפללים. דברי השייח' כללו התבטאויות קשות נגד השלטון הישראלי, ששיאן בקריאה ברורה לעולם המוסלמי לפתוח באינתיפאדה לשחרור ירושלים ומסגד אל־אקצא. בשל הקריאה הרשיעה שופטת השלום חנה מרים לומפ את סלאח בהסתה לאלימות. לאורך כל הדרשה השתמש סלאח במילה "דם" בהקשרים רבים, כשהוא מייחס לשלטון הישראלי מעשי טרור ורצח של חפים מפשע. עקב "השימוש באלמנט הדם" בדרשתו ייחסה לו המדינה עבירה של הסתה לגזענות. בגין שתי העבירות נגזרו על סלאח 11 חודשי מאסר בפועל - עונש שנותר אתמול על כנו.
עדנה אדטו ודניאל סיריוטיטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו