ג'יי קיי רולינג: "לא לחרם על ישראל"

מכתב תמיכה פורסם ב"גארדיאן" הבריטי: "כן לדיאלוג - לא לחרם" • אחת החותמות: מחברת סדרת "הארי פוטר"

ג'יי.קיי רולינג, מחברת סדרת "הארי פוטר" // צילום: איי.פי // ג'יי.קיי רולינג, מחברת סדרת "הארי פוטר"

קולות אחרים, דווקא מבריטניה: בפברואר השנה, פורסם מכתב חרם של אמנים בריטים, אשר קוראים להטיל חרם תרבותי על ישראל, כל עוד "הכיבוש נמשך". בראש יוזמי העצומה, עליה חתמו כ-700 אומנים מהממלכה המאוחדת, הסולן לשעבר של להקת "פינק פלויד", רוג'ר ווטרס, שכזכור לא מפספס שום הזדמנות לקרוא לביטול הופעות של אמנים בינלאומיים בישראל. 

אך השבוע, פרסם אתר החדשות "הגרדיאן" הבריטי מכתב שקורא לא להחרים תרבותית את ישראל, כשאחת מהחותמות הבולטות היא הסופרת ג'יי.קיי רולינג, היוצרת של סדרת ספרי הפנטזיה המצליחה "הארי פוטר". 

"איננו מאמינים בחרם תרבותי", כתבו האמנים הבריטיים, "למעשה אנחנו מאמינים כי חרם תרבותי לא מייצג את השקפתם של רוב אנשי התרבות בממלכה המאוחדת". החותמים אמנם מסייגים ואומרים כי "לא לכולנו אותה השקפה לגבי מדיניותה של ממשלת ישראל", אך מנגד קוראים להמשך הדיאלוג בין ישראל לפלשתינים, ואומרים כי חרם על ישראל הינו צעד פוליטי "מפלה ומפלג", וכי דו שיח הוא כלי נכון יותר אשר יכול להוביל לפיתרון הסכסוך בין ישראל לפלשתינים. 

"אנחנו מאמינים בפיתרון שתי המדינות אשר יתקיימו בשלום ובביטחון זו לצד זו", ממשיכים החתומים על העצומה, בהם לא מעט יהודים, "וכן הגשמה לאומית של שני העמים. תרבות היא כלי לבניית גשרים, ושינוי חיובי בסכסוך הישראלי פלשתיני". 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר