בעקבות הודעתו של מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, על שימוש בלוויין לצורך הנגשת האינטרנט במדינות העולם השלישי, ובעקבות פרסום התמונות אתמול, מהן עולה כי הלוויין עצמו הינו תוצרת הארץ, אומר בכיר בחברת "חלל תקשורת" שפיתחה את הלוויין בשיתוף פעולה עם הרשת החברתית, כי ללויין הישראלי יש "יכולות טכניות ועוצמה".
עומרי ארנון, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת "חלל תקשורת", אשר התארח באולפן "ישראל היום", סיפר על הקשר הישראלי במהפכת התקשורת של פייסבוק:
"מזה זמן רב אנחנו עובדים מול החברה, התיכנות של הלוויין התחיל לפני קרוב לשש שנים. ראינו לאן השוק הזה הולך". מדבריו משתמע כי לא עמדו מתחרים משמעותיים מול הלווין הישראלי: "זה לא היה בדיוק מכרז, אנחנו מובילים את השוק בתחום הזה. יש כמה חברות שנותנות שירותים דומים אבל לא בסדר הגודל הזה", הוסיף.
"הרבה יותר מתקדם בתחומו על פני המתחרים"
הלוויין עמוס 6 פותח בארץ על ידי התעשייה האווירית, ונבחר על ידי פייסבוק לשרת את המהפכה התקשורתית שהיא מתכננת עבור מדינות מתפתחות, גם באזורים הנידחים בעולם. "בשנה האחרונה פייסבוק כבר בוחנת דרכים לשימוש מטוסים ולוויינים לגישה לאינטרנט מהשמים. כדי לחבר בין אנשים המתגוררים באזורים מרוחקים, תשתית קישוריות מסורתית היא לעתים קרובות לא אפשרית או יעילה, ולכן אנחנו צריכים להמציא טכנולוגיות חדשות" כתב מארק צוקרברג בחשבון הפייסבוק שלו. הנציגות הישראלית החדשה בחלל צפויה לצאת בחודשים הקרובים לדרכה, והלוויין עמוס 6 יושק במחצית הראשונה של שנת 2016. ההסכם בין "חלל תקשורת" לפייסבוק יימשך לפחות 5 שנים, וכמובן קיימת אפשרות להארכת החוזה.
לדברי ארנון, הלוויין הישראלי הינו המשך לעמוס 5, שכבר פועל באפריקה ומסייע בשירותי תקשורת שונים. "עמוס 5 מכסה את כל היבשת, ויש לנו הרבה לקוחות ממנה", אמר.
יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, מפתחת ומייצרת לוויני התקשורת עמוס, אמר כי לווין עמוס 6 הוא לווין תקשורת מתקדם ביותר. "עמוס 6 הינו לוויין מרובה אנטנות, מרובה אלומות שידור וקליטה, ובעל רוחב פס גבוה. תכונות אלה מאפשרות העברת אינטרנט לבתים בזמינות ובאמינות גבוהות במיוחד", ציין. על פי וייס, עמוס 6 אינו השגריר האחרון של ישראל בחלל, וכבר עכשיו ממשיך דרכו נמצא בתכנון. "תנופת הפיתוח של סדרת לווייני עמוס נמשכת, כאשר עמוס 7 נמצא כבר על שולחן השרטוטים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו