שרת התרבות והספורט מירי רגב תיאמה לכאורה ועל פי החשד עמדות עם יועציה כדי לתרץ מדוע, בניגוד להמלצות המשפטיות, העבירה מיליוני שקלים לפרסומאי.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
ערוץ 10 פירסם אמש כי הקמפיין הפרסומי של משרד התרבות והספורט, "לא לדאוגוסט", הופק במשרד הפרסום יהושע TBWA של רמי יהושע. מאחוריו - ההצעה לספק להורים, המותשים מהחופש הגדול הבלתי נגמר, תעסוקה לילדים שבחופשה. בהקלטות שנחשפו נשמעת שיחת ועידה של אנשי משרד התרבות והספורט, שבה הם מנסים לכאורה לתאם גירסה שתבהיר מדוע המשרד הממשלתי, בראשותה של רגב, העביר מיליונים לפרסומאי ללא מכרז. באותה שיחה דורשת רגב במפורש שלא לציין כי היא זו שדרשה את בחירת המשרד.
התנועה לאיכות השלטון: "חשדות חמורים ביותר לניסיון טיוח והסתרה של שרה בממשלת ישראל"
בעקבות הפרסום, התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') ליועץ המשפטי לממשלה ולממלא מקום מפכ"ל המשטרה בקריאה לפתוח בחקירה מיידית ומעמיקה של חשדות חמורים ביותר לניסיון טיוח והסתרה של השרה רגב ובכירים במשרדה, תוך תאום עמדות מראש.
מהתנועה נמסר כי "ככל שיש אמת בדברים שפורסמו, הרי שמדובר בחשדות חמורים ביותר לניסיון טיוח והסתרה של שרה בממשלת ישראל ושל בכירים במשרדה על ידי תיאום עמדות מראש. התחקיר מעלה לכאורה תמונה קשה של שימוש בכספי ציבור ללא כל בקרה, ובניגוד לכללי מינהל תקין. מעבר למשמעות המשמעתית והפלילית החמורה של החשדות, הפרסום האמור פוגע באורח קשה ודרמטי במהימנותם של חברי הממשלה בפרט והרשות המבצעת ככלל. שימוש בכספי משלם המיסים בדרך של החלטות שרירותיות המוסוות בשיחות טלפון, תוך הנמקה בדיעבד, מהוות פגיעה קשה באמון הציבור בנבחריו".
מלשכת השרה רגב נמסר בתגובה: "מעולם לא פגשתי את רמי יהושוע, מעולם לא דיברתי איתו, ואני ממש לא מקורבת אליו. מדובר בדיבה לשמה ועורך הדין שלי עומל ברגעים אלו על מכתב הפונה לערוץ 10 בבקשה שיחזור בו מטענותיו ולא, אתבע על הוצאת דיבה. פרוייקט לא לדאוגוסט, מתחילתו ועד סופו, על כל היבטיו, עבר אישור של כל הגורמים המקצועיים והיועצים המשפטיים. הטוטו כשותף מימן את אירועי הספורט העממי ואת השיווק באמצעות הספק שלו - רמי יהושוע, שעבר מכרז בטוטו ללא כל התערבות המשרד. ההקלטה שהושמעה נלקחה מתוך סימולציה שערכתי למסיבת עיתונאים. מה שאמרתי בקלטת הוא שצריך להגיד את האמת וזה הציטוט. האמת היא שהטוטו כשותף מימן את אירועי הספורט העממי ואת השיווק באמצעות הספק שלו רמי יהושוע ללא התערבות המשרד".
בתגובה לדברים מסר רמי יהושע כי: "לרמי יהושע ולמשרד הפרסום יהושע/SBWA, אין ולא היתה שום הכרות מוקדמת עם השרה מירי רגב, טרם השקת פרויקט לא לדאוגוסט. המשרד מפרסם את הטוטו בהצלחה, מזה מספר שנים והועסק ישירות על ידי הטוטו בפרויקט המדובר. אין למשרד או לבעליו, שום קשר חוזי, חברי או מכל סוג שהוא, עם משרד התרבות והספורט".
מהטוטו נמסר בתגובה: "על פי החלטת המועצה הלאומית לספורט, הטוטו הקצה לטובת הספורט העממי בפרויקט ׳לא לדאוגוסט׳ שהתקיים ביוזמת משרד התרבות והספורט, 5 מיליון ש״ח. מתוכם הוחלט על הקצאה של עד 2.5 מליון ש"ח לפרסום הפרויקט. יודגש כי משהוחלט שהטוטו יישא בעלויות הפרסום (מתוך 5 מיליון השח שהקצה לפרויקט), הוא עשה זאת באמצעות משרד הפרסום של הטוטו - יהושע TBWA, המלווה את הטוטו בשנים האחרונות בפעילות השוטפת. משרד הפרסום יהושע נבחר במכרז, בהתאם לנוהלי הטוטו ובהתאם לכל דין."
מאוחר יותר כתבה השרה בעמוד הפייסבוק שלה: "הפרסומים השקריים תפסו אותי בחגיגת 'לא לדאוגוסט' בלוד. התקשורת יכולה להמשיך להוציא דברים מהקשרם. מה שחשוב הוא החיוכים של האנשים...".
