שעות ספורות לפני שצעד על השטיח האדום לצד צוות הסרט "עג'מי", הספיק במאי הסרט סכנדר קובטי לעורר הדים תקשורתיים ולהרגיז פוליטיקאים ויוצרים. בראיון לכתב ערוץ 2 ציון נאנוס, שליווה את משלחת הסרט המועמד לפרס האוסקר על הסרט הזר בלוס אנג'לס, אמר קובטי כי הוא אינו מייצג את ישראל, וכי העובדה שהסרט הוא נציג של המדינה היא טכנית לחלוטין. "אני לא נבחרת ישראל ולא מייצג את ישראל", אמר קובטי, "זה דבר מאוד טכני, ככה זה עובד באוסקר. כתוב ישראל כי הכסף מגיע מישראל. יש במאי ישראלי, יש במאי פלשתיני, יש שחקנים פלשתינים ושחקנים ישראלים. הסרט טכנית מייצג את ישראל, אבל אני לא מייצג את ישראל. אני לא יכול לייצג מדינה שלא מייצגת אותי". הבמאי הישראלי של הסרט, ירון שני, לא הסכים עם דבריו של קובטי, ובאותו ראיון אמר: "זה סרט ישראלי. הוא מייצג את ישראל, הוא מדבר ישראלית והוא מתעסק בבעיות ישראליות. שאלת הייצוג כבר נוגעת בבעיות של פרספקטיבה ובעיות פוליטיות שאנחנו צריכים לפתור אותן". הראיון, ששודר פעמים רבות בתקשורת, עורר את זעמה של שרת התרבות לימור לבנת, שאמרה כי "ללא תמיכת המדינה, סכנדר קובטי לא היה צועד הלילה על השטיח האדום. בזכות כספי מדינת ישראל, שממנה מנסה כעת קובטי להתנער, הופק הסרט 'עג'מי' והגיע למועמדות לאוסקר". יו"ר מועצת הקולנוע, מיכה חריש, זעם גם הוא על הדברים ואמר כי "הסרט ויוצריו הגיעו לאוסקר בעקבות בחירת חברי האקדמיה הישראלית לקולנוע, גוף ישראלי מובהק". גם חברי כנסת מסיעות הימין הגיבו בחריפות על דבריו של קובטי. יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), אמר כי "ההתכחשות של יוצרי הסרט 'עג'מי', שנהנו מכספי חוק הקולנוע והכסף הציבורי, היא חלק מקמפיין מאורגן הנגוע באנטישמיות נגד זהותה של ישראל כמדינה יהודית". לדבריו, "ההתכחשות של יוצרי הסרט למדינה, לאחר שנהנו מכספי חוק הקולנוע, מלמדת על צביעות ודו-פרצופיות". ח"כ מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי בכוונתו ליזום תיקון לחוק הקולנוע, שלפיו לא תינתן תמיכה לסרט אלא אם כן עורכי הסרט, מפיקיו, הבמאי והשחקנים שמשתתפים בו יחתמו על הצהרת נאמנות לישראל. לעומת זאת, ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר ש"התבטאותו של קובטי היא התבטאות נורמלית, המבטאת את רגשותיו. הוא לא נציג רשמי של ישראל ולא רוצה להיות. הסרט, שיוצר בישראל ומומן על ידיה, מייצג את ישראל, אבל לא האיש ולא השחקנים מייצגים את המדינה, שמקפחת אותם ויצרה את עלילת הסרט של הדרה והזנחה של תושבי יפו הערבים".