צילום: GettyImages (אילוסטרציה) // הפשרה כפופה לאישור ביהמ"ש ולהסכמת הצרכנים

לקוחות של פרטנר וסלקום יפוצו ב-4.6 מיליון שקלים

פשרה בתביעה ייצוגית נגד חברות הסלולר • מנויים שחויבו שלא בידיעתם על הודעות SMS מאתר ההיכרויות "פופיק" יזוכו על הסכומים ששילמו • הכסף ישולם ע"י חברות התוכן באמצעות חברות הסלולר ובערבותן

לביהמ"ש המחוזי בת"א הוגש אתמול לאישור הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד פרטנר, סלקום ואתר האינטרנט "פופיק", שבמסגרתו יפוצו מנויי חברות הסלולר ב-4.6 מיליון שקלים לאחר שחויבו על הודעות SMS שלא בידיעתם.

התביעה הייצוגית בהיקף 56 מיליון שקלים אושרה במארס השנה על ידי השופטת ענת ברון. לפי התביעה, שהוגשה על ידי עורכי הדין מיכאל בך ועידן איידן, אתר ההיכרויות "פופיק" שלח הודעות SMS רבות באופן אקראי למנויי סלקום ופרטנר וחייב אותם בחמישה שקלים לכל הודעה. שלושת התובעים, עמרי רוטשילד, ניב רון ואלכס ברקמן, טוענים כי הם נרשמו לאתר מבלי שרצו בכך ומבלי שביצעו פעולה כלשהי לצורך הרישום.

ביסוד התביעה נגד חברות הסלולר פרטנר וסלקום עמדה הטענה כי הן אלה שיצרו את הפלטפורמה שאיפשרה ל"פופיק" לחדור לכיסיהם של אלפי מנויים ולגזול את כספם. עורכי הדין מטעם התביעה טוענים כי על שתי החברות לנקוט את אמצעי הזהירות הנדרשים על מנת למנוע שימוש לרעה בהוראות הקבע שניתנו להן על ידי הלקוחות. חברות הסלולר גילגלו את האחריות למחדל על חברות התוכן "טלכלל" ו"סלקט", ואכן ההחזרים למנויים ישולמו על ידן באמצעות חברות הסלולר ובערבותן.

השופטת ברון קבעה בהחלטתה בין היתר כי הוראות הפיצוי, כפי שהן מופיעות בהסכם שבין חברות הסלולר לחברות התוכן, מעידות שגם לחברות הסלולר היה ברור כי הן הכתובת ללקוחותיהן במקרה של טענה על אספקת תוכן וחיוב שלא כדין.

יש לציין כי הלקוחות לא אמורים לראות את הזיכוי מיידית, כיוון שהפשרה עדיין כפופה לאישור בית המשפט, לפרסומה ברבים ולכך שלא יהיו לה מתנגדים מקרב צרכנים שרוצים בכל זאת לתבוע. החברות התנו את האישור בכך שאם יותר מ-200 לקוחות יודיעו כי הם פורשים מההסכם.

פרטנר מסרה אתמול בתגובה כי היא שבעת רצון מכך שספקי התוכן שסיפקו את שירותי אתר "פופיק" הגיעו להסכם פשרה עם התובעים הייצוגיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו