צילום: אי.פי // "יותר משאנחנו שמחים להיות פייסבוק בישראל, אנו שמחים להיות ישראל בפייסבוק"

פייסבוק מגייסת עובדים בארץ

הטובים לפייסבוק: פייסבוק חשפה משרדיה החדשים בתל אביב • "השנה יצורפו עוד 40 עובדים לצוות"

פייסבוק חשפה לראשונה את משרדיה החדשים, המשתרעים על שלוש קומות בקומה 22 בבניין משרדים בשדרות רוטשילד 22, המקום שבו עמד בזמנו בניין "צים". ל-60 העובדים במטה בתל אביב יצורפו השנה עוד 30 עובדים לצוות הפיתוח ועוד 10 לצוות המכירות.

"הרוב ביטא את רצונו בצורה ברורה בבחירות אלה"

במסיבת עיתונאים במשרדים מסר רואי טיגר, מנהל מרכז הפיתוח של החברה בארץ, ממקימי חברת אונאבו, שנרכשה על ידי פייסבוק, כי צוות הפיתוח בישראל הוא חלק מהפרויקט הגדול והחשוב ביותר של פייסבוק העולמית, internet.org, שמטרתו לחבר לאינטרנט שני-שליש מהעולם. "אני מאוד גאה לומר שכמעט שבעה מיליון אנשים השתמשו באינטרנט סלולרי לראשונה בחייהם בזכות השירות הזה. שבעה מיליון אנשים שעל חייהם השפענו". לדבריו, פייסבוק תמשיך להשקיע בתחום ותחבר אליו שירותים מקוונים שונים כדוגמת Safety Check - כלי שנועד לאפשר לאנשים באזורי אסון לתקשר עם חבריהם כדי לדווח על מצבם.

לדברי עדי סופר-תאני, מנהלת פעילות פייסבוק בישראל, "בכל חודש בישראל יש כיום כארבעה מיליון משתמשים בפייסבוק, כששלושה מיליון וחצי מהם, 87 אחוזים, משתמשים בפייסבוק באמצעות מכשירם ניידים. שלושה מיליון משתמשים ביום, 15 פעמים ביום אנשים נכנסים לאינטרנט וכ-70 אחוזים מהמחוברים לאינטרנט נמצאים בפייסבוק". לדבריה, פייסבוק פגשה בישראל מינעד רחב מאוד של עסקים, חברות אינטרנט ומובייל במגוון רחב של תחומים שרובן לא פונות לשוק הישראלי אלא השוק הגלובלי ויש לנו את מותגים מקומיים, חברות גדולות ועסקים קטנים - ולצד כל אלה המגזר הציבורי והממשלתי.

"אנחנו פלטפורמה של אנשים. אנחנו עוברים לתקשר ולצרוך תוכן בצורה גלובלית אבל גם אישית. כשבאנו לשוק והתחלנו את האופרציה היו לנו עשרים איש שעובדים על השוק המקומי ועד סוף השנה נגיע ל-30 עובדים במשרד הישראלי. אנחנו מגייסים אנשי קריאייטיב אנשי פרסום, אנשי פיתוח עיסקי ולאחרונה החלטנו גם להקים צוות שישב בארץ ויטפל בתעשיית הגיימינג הישראלית".

עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק ישראל /// צילום: יוסי זליגר

לדברי סופר-תאני, לפייסבוק היו הרבה ציפיות בהקמה, ועכשיו, בתוך השנה הראשונה להקמה, השוק יעמוד בכל הציפיות. "יש למשרד המקומי השפעה בקנה מידה עולמי. לדבריה, ישראל מייצגת הבטחה, ובמשפט אחד, זה משהו שקשור לתרבות. פייסבוק היא חברה של "לרוץ מהר ולשבור דברים" כערך. זו חברה שאיננה מפחדת לטעות, ומהר היא קמה על הרגליים. בישראל פייסבוק פגשה חברת שפועלות כמוה, וזה יוצר פלטפורמה לשיתופי פעולה, שרק מתחילים. יש כאן אקו-סיסטם משמעותי, הכולל את משרדי הפרסום וקרנות הון סיכון. אנחנו מחפשים עובדים שמכירים את ישראל ויוכלו לעבוד מול השוק המקומי ומצד שני גם מול החברה הגלובאלית".

על חברות הסטארט אפ בישראל אומרת סופר-תאני, כי בארץ יש 1,540 חברות סטארט אפ בתחומי האינטרנט והמובייל, והן אלופות בטכנולוגיה ובכל כלי. "ברגע שאנחנו מכריזים על כלי חדש, הם מייד מטמיעים אותו. זה הקצב הכי מהיר בעולם".  פייסבוק גם הקימה Gym, שהוא מסגרת הכשרה הן לחברות סטארט אפ, שרוצות לחדור לשוק הגלובלי, והם לחברות מבוססות, שצריכות להתאים את עצמן לעידן החדש, שבו ארבעה חבר'ה בגראז' מפתחים את המוצר הבא שיתחרה בהן. העולם הגלובלי יצר דמוקרטיזציה של עסקים, והמותגים המוכרים כבר מבינים שהל צריכים לדבר אל הצרכנים בצורה אישית ולא להציע דבר אחד לכולם. היום מוצר צריך להיות רלוונטי לי, אחרת אני עוברת למקום אחר".

המשרדים של פייסבוק בישראל יכולים להיות מושא לקנאה, בגלל תנאי העבודה. לא רק נוף יפהפה של כל תל אביב מלמעלה, מיפו העתיקה ועד לקצה הצפוני של העיר, אלא גם בבניין עצמו, שנראה עם בטון חשוף בתקרה, ועיצוב מוקפד של חדרים, פינות עבודה עם כורסאות ושולחנות עבודה גבוהים, מחשבי מקינטוש עם מסכי ענק, וחדרים משולטים בהומור, לתת נופך מקומי עם תרגום "קלוקל" כמו Cow Cow (פרה, פרה),  In The Little(בקטנה) ועוד. הקיר המרכזי באולם המעבר בין הקומות בוצע על ידי אמן מקומי. בכל פינה יש מטבחים ומזנונים, שאפשר לגשת ולקחת. 

לדברי עדי סופר-תאני, השוק הישראלי מורכב מאנשים מוטי טכנולוגיה ויש בו חדירה מאוד גבוהה של אינטרנט ופייסבוק ו"יותר משאנחנו שמחים להיות פייסבוק בישראל, אנו שמחים להיות ישראל בפייסבוק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...