להתראות שטח, שלום עיצוב

עם הוויטארה החדשה, סוזוקי מכוונת אל לב קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים

כבר לא למסוקסים. סוזוקי ויטארה // צילום: "מגזין אוטו" // כבר לא למסוקסים. סוזוקי ויטארה

"הפכנו רכים ומפונקים יותר". זאת היתה המסקנה שאיתה חזרתי מנסיעת הבכורה בסוזוקי ויטארה החדשה. מורשת יכולת השטח המכובדת (לפחות יחסית) של הדגמים הקודמים בשושלת ננטשה עבור ייעוד חדש: נגיסת נתח משוק רכבי הפנאי הקטנים.

 עיצוב

סוזוקי ויטארה החדשה היא מכונית הדגל של סוזוקי באירופה, ובאה לענות לדרישות הסגמנט המתפתח בתחום הרכב: רכבי הפנאי הקטנים - סגמנט שההצדקה העיקרית לקיומו היא עיצובית. 

ואכן, הוויטארה הזו היא הסוזוקי שנראית כאילו ממש עוצבה, ולא רק הורכבה על ידי צוות מהנדסים. העיצוב נאה, מודרני, ומצליח לגרום לוויטארה להיראות גדולה משהיא באמת, ולא קטנטנה כמו חלק מחברותיה לקטגוריה. העיצוב גם מחבר את הדגם החדש לשושלת, למשל בקו מכסה המנוע והפנסים.

 פנים

האווירה המודרנית של העיצוב החיצוני מוצאת ביטוי גם בתא הנוסעים. גם שפע האפשרויות לשילובי צבעים מקנה לחלל הפנים מראה רענן וצעיר. איכות החומרים סבירה בלבד, כמקובל בסגמנט הזה (ובסוזוקי). 

מושב הנהג נוקשה, אך תנוחת הנהיגה גבוהה במופגן, ומעבירה את התחושה ה"ג'יפית" הרצויה. 

מרחב הפנים טוב, מלפנים ומאחור, למרות קיצור משמעותי של בסיס הגלגלים ב־10 ס"מ (ל־250 ס"מ) ביחס לקרוסאובר עלייה מתבססת הוויטארה.

בתנועה

אל מנוע ה־1.6 ל' 120 כ"ס המוכר משודכת תיבת שישה הילוכים פלנטרית. התיבה פועלת באופן נינוח, גם אם לא זריז במיוחד. מערכת ההנעה הכפולה מגיעה גם היא מהקרוסאובר; להתראות תיבת העברה עם הילוך כוח, ברוכה הבאה ALLGRIP. מערכת זו מבוססת הנעה קדמית ונשלטת אלקטרונית. משטח של ממש אפשר לשכוח, בשל זווית גישה מצחיקה של 18.2 מעלות.

התנהגות ונוחות

התנהגות הכביש היא כמקובל היום - מאוזנת ובטוחה - אבל תנאי ההשקה לא ממש איפשרו לחקור את הנושא לעומק. תפקוד המתלים מזכיר את פעולתם בקרוסאובר: מעט נוקשים מדי בעיר, ואיכות ספיגה המשתפרת עם העלייה במהירות והיציאה לכבישים בין־עירוניים. עם ההאצה מרימים ראש רעשי כביש ורוח, אך לא מגיעים לרמה מטרידה. צריך לראות איך העסק יישמע על אספלט ישראלי.

סיכום

אוהדי הוויטארה השרופים יבכו בוודאי את אובדן יכולת השטח והבגידה במסורת, אך קשה לבוא בטענות לסוזוקי. הם הרי בעסקי מכירת הרכב, לא בנוסטלגיה. נראה כי ויטארה קולעת היטב אל לב הקטגוריה שאליה כוונה, עם עיצוב צעיר ותנוחת נהיגה גבוהה, ומבלי להקריב יותר מדי מנימוסי הכביש. מדובר במתחרה ראוי לג'וק, טראקס ושאר חבריהם לקטגוריה - במחיר הנכון, כמובן.

•   •   •

סוזוקי ויטארה | תעודת זהות

דגם: סוזוקי ויטארה 1.6 ל', אוט'

מנוע: 4 ציל', 1,586 סמ"ק

הספק: 120 כ"ס ב־6,000 סל"ד

מומנט: 15.9 קג"מ ב־4,400 סל"ד

בסיס גלגלים: 250 ס"מ

מהירות מירבית: 180 קמ"ש

תאוצה מ־0-100: 13 ש'

מחיר (משוער): 125,000 ש'

יתרון: נראה ומבצע טוב

חיסרון:  איבד את יכולת השטח

חדשות רכב

סובארו חדשה. ה־B4 החדשה מתחילה להימכר בישראל. למרות שנראה כאילו היא גדולה יותר, בסיס הגלגלים (275 ס"מ) והאורך הכללי (479.5 ס"מ) נותרו דומים. ה־B4 תימכר כאן עם מנוע ה־2.5 ליטר 175 כ"ס, תיבה אוטומטית רציפה והנעה כפולה; ההאצה ל־100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות והמהירות המרבית היא 205 קמ"ש. התמחור (169 אלף עד 178 אלף שקלים בהתאם לרמת האבזור) ממקם אותה במרכז הסגמנט.

דור 6. סובארו B4  //  צילום: יצרן

איבדה את הראש. הקיץ מתקרב והגירסה פתוחת הגג של הב.מ.וו 2 מגיעה לישראל. מעבר לגג הנפתח מדובר באותה המכונית עם אפשרות בחירה בין שני מנועי הבנזין המוכרים מגירסת הקופה - 2.0 ליטר טורבו (184 כ"ס) בגירסת ה־220i ו־3.0 ליטר טורבו (326 כ"ס). המחירים יחלו ב־299 אלף שקלים ויגיעו עד 410 אלף שקלים לגירסה החזקה והמאובזרת ביותר.

פתוחה ויקרה. ב.מ.וו 2 קונברטיבל  //  צילום: יצרן

הארלי עממי? חברת הארלי דיווידסון ידעה עליות ומורדות בישראל, אך כעת עושה רושם שהמותג האמריקני הוותיק זוכה לזריקת מרץ בדמות יבואן חדש. חברת אלבר היא כעת המשווקת את האופנועים בישראל ועושה זאת עם מגוון עשיר של דגמים המתומחרים באופן אגרסיבי מאוד. גירסת הכניסה של הארלי (סטריט 750) מציגה תג מחיר של 60 אלף שקלים, שהופך את המותג האייקוני לנגיש יותר.

הפך נגיש. הארלי דיווידסון  //  צילום: יצרן

אריאל אלסיבוני, אלי שאולי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר