איפור לפורים: מרלין ושלגיה במרחק נגיעה

כך תעשו את זה בבית: איפור חגיגי שיהפוך אתכן לשלגיה, למרלין מונרו או יטיס חזרה לשנות ה-20

צילום: GettyImages // ליפסטיק אדום ואייליינר משורטט - ואת מרלין מונרו

איפור הפנים הוא חלק קריטי בתחפושת. בחברת בובי בראון ישראל מציעים לכל מי שרוצה לאפר את עצמה בפורים לבוא לשיעורי איפור חינמיים. אביגיל אלוני, מנהלת ההדרכה של בובי בראון ישראל, תרמה לנו כמה טיפים:

מרילין מונרו: סימני ההיכר הם כמובן ליפסטיק אדום מסותת קלאסי, פס אייליינר רחב ונקודת חן מעל השפה, אבל גם צללית בהירה ומבריקה שמונחת על העפעף ומקו הריסים עד עצם הגבה. הגוונים חייבים להיות מבריקים, תלוי בגוון העור. השלב הבא הוא הדגשת שקע העין בעזרת צללית חומה־אפרפרה בעזרת מברשת רכה וארוכה, כאשר מיישירים מבט בעיניים פקוחות אל המראה, מניחים את המברשת בתוך שקע העין ומייצרים תנועת קדימה־אחורה, כמו ווישר. יש לסיים בהמון מסקרה. 

                               שפתיים בגוון חזק ועיניים מעושנות // צילום: איאן פישר

איפור שנות ה־20: יש להתמקד בשני אלמנטים מרכזיים בפנים. השפתיים הן מוקטנות, כאשר שומרים על צורת הלב של השפתיים ואפילו מקצינים אותה ומקטינים את הזוויות. על השפתיים להיראות כמו לב עגול מאוד וקטן, בגוונים חזקים של אדום או בורדו. את העיניים מאפרים בסגנון מעושן, אבל עם טוויסט בזווית: מציירים אליפסה שוכבת באלכסון, כשהזוית הגבוהה שלה מתחילה בחיבור שבין הגבה לגשר האף, והזוית הנמוכה נמצאת בקפל הקטן של החלק החיצוני של העין. יש למרוח על כל העפעף צללית קרמית כהה מאוד, שאותה נטשטש באזור חיבור הגבה והאף. השלב הבא הוא לתחום את העין בעזרת עיפרון רך שנועד לטשטוש תיחום עליון ותחתון, ושיא הטשטוש יתמקד בחלק החיצוני של העין. 

                                   דומה לשלגיה בלי להתאמץ. אפרת גוש // צילום: קוקו

שלגיה: יש לייצר פני חרסינה בעזרת מייקאפ בכיסוי גבוה ופודרה מעט מבריקה שתייצר מראה מואר. סימן ההיכר הוא תפוחי לחיים בולטים, אבל כדי לא ליצור מראה ליצני יש לבחור שני גוני סומק: הראשון יהיה בגוון ורדרד, עדין ויומיומי. בעזרת מברשת סומק רחבה יש לחייך ולרפרף במברשת על תפוחי הלחיים טשטוש אחורה לכיוון האוזן ולמטה. הגוון השני יהיה גוון פוקסייה חזק, שאותו מניחים ממש על קצה המברשת. מחייכים ומניחים בחלק הכי גבוה של תפוחי הלחיים. עיניים: נרצה ליצור מראה עיניים פעור מאוד בעזרת תיחום תחתון ועליון מעושן אך קטן וממוקד. יש למרוח צלליות בסיס טבעיות על כל העפעף ואז לעבור בעיפרון רך בגוני חום שוקולד עד שחור לטשטוש. תוחמים את העיניים מעל קו הריסים, תיחום תחתון ועליון, ומסיימים בהרבה מסקרה. 

חג פורים - חג הפיתוי

בעולם המבוגרים השאלות שמטרידות אותנו בכל שנה ביחס לתחפושות חוזרות על עצמן: האם נתחפש השנה? ואם כן, האם לבחור בתחפושת מושקעת ממש או בתחפושת מקומבנת מכמה בדים ואביזרים שנזרוק על עצמנו? לרגע קצרצר ניזכר בתחפושות הגאוניות שזכו בפרסים במסיבות של השנה שעברה - תמיד תחפושות יצירתיות בטירוף, מיוצרות בבית מקרטונים או מפחים, עם טוויסט הומוריסטי שאיך זה שאנחנו לא חשבנו עליו. שוב נצא מדעתנו מול התחפושות המינימליסטיות־המתקצרות־בכל־שנה של מלאכית, נסיכה, שלגיה ושאר אחיותיהן הנשיות - ונתהה מי לעזאזל מעצב אותן ככאלה, ואיפה טעינו בחינוך שלנו אם הנערות היפות והמתוקות שלנו מתעקשות לבחור דווקא בהן.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

"חג הפורים הפך לחג הפיתוי", אומרת יו"ר ויצו ישראל גילה אשרת, "ילדות ונערות 'מומרות' על ידי חברות עסקיות לנשים סקסיות ופתייניות, והבנים הופכים לגברים אלימים יותר ויותר בתחפושות של השנים האחרונות. כאשר גבולות המיניות והאלימות נפרצים גם בפורים, אל לנו להתפלא לנוכח תופעות של הטרדות מיניות, אונס, מין קבוצתי ואלימות בקרב ילדים ובני נוער".

לדברי אשרת, אין לתחפושות חושפניות ופרובוקטיביות מקום בחנויות: "יש הבניית מציאות מעוותת, שבה נשים הן נותנות שירותים ובו בזמן על תקן אובייקט מיני. מנהלי הרשתות צריכים לגלות אחריות חברתית וחינוכית ולהסיר מהחנויות את כל התחפושות הפרובוקטיביות ובעלות התוכן המיני".

דורון ינאי, סמנכ"ל הסחר של רשת כפר השעשועים, אומר כי משנה לשנה גוברת ההתעניינות של הקהל המבוגר בתחפושות. "בניגוד לילדים שבדרך כלל רוכשים תחפושות כשבוע-שבועיים לפני פורים, המבוגרים מחכים לרגע האחרון" אומר ינאי, "התחפושות הנמכרות ביותר בקרב נשים הן של כוכבות־על או של אלה רומית, והגברים בדרך כלל מתחפשים לבוקרים".

למרות זאת, מצאנו בחנויות תחפושות מקוריות יותר כגון הליין בעיצובו של יובל כספין או תחפושות מושקעות ויקרות יותר המיובאות מחו"ל. יצרנית התחפושת שושי זוהר מציינת כי החידושים השנה הם בדמויות בהשראת תוכניות הריאליטי המיועדות לשפים מתחילים, ובהתאם לרוח הפטריוטיות עוצבו דמויות של כוחות ביטחון והצלה. "בהתאם לביקושים יצרנו גם מגוון תחפושות בהשראת דמויות עבר נוסטלגיות דוגמת שלגיה, דוב אכפת לי, דרדסית ועוד", אומרת זוהר. המחירים: החל מ־99 שקלים.

מי שמסתפק רק באביזרים מיוחדים יוכל למצוא אותם השנה אפילו ברשתות בגדים וטיפוח: מסיכות עיניים מיוחדות, קעקועי גוף, אביזרי שיער, ריסי פרפר ענקיים, חצאיות טוטו קטנות, שלייקעס צבעוניים, משקפיים ועוד. שלל איפורי פנים וגוף מאפשרים ליצור מסיכות של ממש ללא תחושת המחנק הנלווית להן, והלהיט המסתמן הוא אייקונים של סמארטפון.

מכשפה, טויס אר אס. מחיר: 139.90 ש'. צילום: יח"צ

נסיכת הלבבות, עידן 2000. מחיר: 120 ש'. צילום: יח"צ

פיראט קפטן, כפר השעשועים. מחיר: 99 ש'. צילום: סטודיו כפר השעשועים

רקדני סמבה, שושי זוהר. מחיר: החל מ־99 ש'. צילום: עידן צרור

שפים, שושי זוהר. מחיר: החל מ־99 ש'. צילום: עידן צרור


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר