קבוצת עליבאבא ביצעה השקעה בחברת הסטארטאפ הישראלית Visualead (ויז'ואליד), חלוצה בתחום ה-O2O (מסחר אונליין טו אופליין) שפיתחה טכנולוגיית ה-Visual QR Code, המשלבת גרפיקה צבעונית בברקוד הריבועי הנפוץ בשחור-לבן - כך הודיעו היום בחברה הישראלית. עליבאבא ביצעה השקעה בחברה בסיבוב השני של גיוס הון. בסיבוב הראשון גויסו 2.2 מיליון דולר והסיבוב הנוכחי גדול בהרבה, כמה מיליוני דולרים, אך לא נמסרו עליו פרטים.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
עליבאבא היא חברת המסחר האלקטרוני הגדולה בעולם, והיא מספקת שירותי מסחר אלקטרוני למוכרים וצרכנים ברשת ובמובייל, דוגמת שירות AliExpress המוכר מאוד כאתר רכישות של מוצרים תוצרת סין למאות אלפי ישראלים.
עליבאבא ו-Visualead חתמו גם על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי לשימוש בפטנטים ובטכנולוגיה של Visualead בפלטפורמות המכירה של עליבאבא. Visualead תשתמש במימון כדי להרחיב את צוות הפיתוח בארץ ובסין, וכדי לפתח את הדור הבא של טכנולוגיית O2O – חיבור בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי באמצעות מכשירים ניידים.
Visualead פיתחה טכנולוגיה המבוססת על אלגוריתמיקה בתחום הראייה ממוחשבת ומערכות לומדות, ומאפשרת הטמעה של קוד QR בתמונות, בסרטוני אנימציה ואפילו בווידאו, באופן המשמר בצורה טובה את התמונה הצבעונית המקורית. באמצעות קודי QR ויזואליים שנסרקים בקלות על ידי כל קורא QR סטנדרטי, Visualead מסייעת ליותר מחצי מיליון עסקים ביותר מ-200 מדינות להתחבר עם הצרכנים שלהם.
על פי נתוני החברה, יש סיכוי גבוה עד פי 4 שצרכן יסרוק קוד QR ויזואלי ביחס לקוד שחור-לבן פשוט. קודי QR מצויים בשימוש נרחב בשיווק דיגיטלי ברחבי העולם. הם נפוצים במיוחד בסין ובמדינות אחרות באסיה מאחר שהרשתות החברתיות מספקות לכל אחד ממאות מיליוני המשתמשים קוד QR אישי שסריקתו מציעה חברות ברשת החברתית.

"עליבאבא היא השותף האסטרטגי האידיאלי עבורנו"
לאחר שזכתה בתחרות סטארטאפים גדולה בבייג'ינג, קיבלה Visualead החלטה אסטרטגית להתמקד בשוק הסיני. החברה פתחה משרד בשנגחאי, אימצה לעצמה שם מותג סיני וגייסה צוות עובדים מקומי. מנכ"ל החברה נבו עלוה ומייסד נוסף עברו להתגורר בשנגחאי עם משפחותיהם, ולנהל את פעילות החברה מול לקוחותיה בסין, וביניהם, נוסף לעליבאבא, גם הרשתות החברתיות Sina Weibo ו-RenRen המשרתות מאות מילוני משתמשים, וכן מותגים מובילים כמו קוקה קולה ו-Crocs.
לדברי המנכ״ל עלוה, "קבוצת עליבאבא היא השותף האסטרטגי האידיאלי עבורנו להפצת הטכנולוגיה שלנו בסין ובעולם, מעצם היותה חברת ה-O2O המובילה בעולם. אנו שמחים על ההזדמנות לקבל את עליבאבא כבעלת מניות משמעותית וחברה בדירקטוריון החברה. יחדיו, בכוונתנו להפוך את Visual QR Codes לסטנדרט בינלאומי לחוויית המשתמש במעבר מהעולם הפיזי לעולם הדיגיטלי. כולי תקווה כי ההשקעה ב-Visualead תעודד את עליבאבא להשקעות ושיתופי פעולה נוספים עם חברות ישראליות, ונשמח לסייע בחיזוק הקשר בין סין לישראל".
חברת הסטארטאפ הישראלית Visualead נוסדה ב-2012 על ידי שלושה יזמים - נבו עלוה, איתמר פרידמן ואוריאל פלד. לחברה משרדים בהרצליה ובשנגחאי, והיא מספקת שירותים למעל חצי מיליון עסקים ברחבי העולם באמצעות פלטפורמת SaaS שלה בכתובת www.visualead.com. החברה מתמחה בפתרונות O2O לעסקים, ובמיוחד בקמפיינים דיגיטליים המשלבים את טכנולוגיית ה-Visual QR Code שפיתחה ומוגנת בפטנטים במספר מדינות. ב-2013 זכתה Visualead במקום הראשון בתחרות הסטארטאפים של כנס Global Mobile Internet Conference בבייג'ינג. כמו כן, זכתה החברה בפרסים נוספים ב-E&Y Journey ובכנס IMVC השנתי של תעשיית הראייה הממוחשבת, הווידאו ועיבוד התמונה בישראל. עם לקוחות החברה נמנים קבוצת עליבאבא, קוקה-קולה, France Telecom, Crocs, BMW, YvesSaintLaurent, NY Daily News ועוד.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו