נתן ניר // צילום: אבי שמחוני, "במחנה" // נתן ניר

נפטר תא"ל (מיל') נתקה ניר

מי ששימש מפקד חטיבה 217 במלחמת יום הכיפורים הלך לעולמו והוא בן כ־80

מפקד חטיבה 217 לשעבר, תא"ל (מיל') נתן (נתקה) ניר הלך אתמול לעולמו והוא בן כ־80 במותו. ניר נולד בפולין ב־1935 ועלה עם משפחתו ארצה ב־1948. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

ב־1953 התגייס ניר לצה"ל, ועם גיוסו שובץ בגדוד 82 של חטיבה 7. הוא התקדם במעלה התפקידים בחיל השריון עד שמונה למפקד אוגדה בצה"ל. ב־1960 יצא ניר לאנגליה עם משלחת קצינים שהביאה ארצה את טנקי הצנטוריון. 

במלחמת ששת הימים פיקד ניר על גדוד 63 של חטיבה 14, שהיתה חלק מאוגדה 38 שעליה פיקד אריק שרון. במהלך המלחמה נלחם ניר בקרב לכיבוש אום־כתף. בהמשך המלחמה הוא נפצע באורח קשה מהפגזה מצרית ונותר נכה בשתי רגליו. למרות פציעתו הקשה ניר לא ויתר, והתעקש לחזור לחיל השריון. הוא עבד קשה כדי להשתקם ולחזור לפקד בצה"ל. מאמציו השתלמו, ושש שנים לאחר מכן, במלחמת יום הכיפורים, שימש ניר מפקד חטיבה 217 ולחם בקרבות הבלימה הקשים בסיני במשך כל ימי הלחימה. 

אחרי המלחמה הוא יצא להשתלמות במכללה לפיקוד ומטה של צבא ארה"ב. בשנים 1976-1975 פיקד ניר על המרכז הלאומי לאימונים ביבשה ולאחר מכן כיהן כראש מטה פיקוד הצפון. בתפקידו האחרון בצה"ל שימש מפקד עוצבת "עידן". 

אחרי שיחרורו מצה"ל התמודד ב־1978 על ראשות עיריית אשקלון, אך הפסיד לאלי דיין. בהמשך שימש בין השאר יו"ר האגודה למען החייל.לאורך כל שירותו נחשב ניר ללוחם אמיץ ולמפקד נערץ על פקודיו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו