בדרך לתקוע בשופר, נתקעים מעט בתורים בסופר: ראש השנה מתקרב אלינו ועם ישראל ניצל את מנוחת סוף השבוע כדי לרכוש שלל מוצרים לחג. ברשתות השיווק דיווחו בשמחה על עלייה ניכרת בקרב הקונים.
כך, למשל, ברשת רמי לוי דיווחו כי שיעור המכירות גדל פי שניים בהשוואה לסוף שבוע רגיל. ברשת דיווחו כי חלה גם עלייה דומה במשלוחים, וכי במקרים מסוימים הם אף לא הצליחו לעמוד בעומס. בשופרסל אמרו כי מיום חמישי שעבר מורגשת עלייה ניכרת בקרב המבקרים בסניפים השונים של הרשת ברחבי הארץ.
עיקר הקניות הוא של מוצרי מזון ומשקאות והפריטים הבולטים ביותר הם יינות, בשר על סוגיו, דגים, דבש ורימונים. עוד בולטים בעגלת הקניות: כלי אוכל.
לדברי עופר ירום, סמנכ"ל השיווק של קבוצת קניוני עזריאלי, "הרגשנו עלייה באחוזים דו־ספרתיים, הן במספר המבקרים והן בסלי הקנייה. המבקרים קונים יותר הלבשה ובמיוחד יותר כלי בית".
"מפצים על המלחמה"
לפי נתוני רשת הום סנטר, "בסופ"ש כמות המבקרים עלתה פי ארבעה לעומת סופ"ש רגיל. סל הקניות הכפיל את עצמו, וזאת בעקבות מבצע שהרשת יצאה עימו לחג ושבמסגרתו על כל קנייה של יותר מ־200 שקלים אפשר היה לבחור מתנה ב־99 שקלים מתוך מגוון מוצרים. במוצרים הנמכרים ביותר רואים גידול משמעותי במוצרי חשמל קטנים, בכלי בית, בטקסטיל ובאביזרי אמבטיה".
שלמה זיגרייך, מנכ"ל ומבעלי חברת מילניום מרקטינג (רשת ארקוסטיל קיטצ'ן), הוסיף: "הציבור מתחיל את קניותיו המאסיביות והייחודיות לראש השנה. הקניות בימים האחרונים הוכפלו. במהלך מבצע צוק איתן הורגשה האטה בחנויות ועכשיו הלקוחות באים בהמוניהם. לאור זאת ולקראת חגי תשרי, אנו צופים שהישראלים ייצאו לתגמל ולפצות את עצמם על התקופה שהיתה ואנו מצפים לגידול של 25% לעומת ראש השנה אשתקד.
קניית מתנה ממוצעת נאמדת ב־250 שקלים והמתנות המבוקשות ביותר הן שילובים של כלי בישול וכלי הגשה, כגון: מארז סירים ומחבתות וכן תבניות אפייה ומערכות אוכל". אייל סקוזה, מנכ"ל קניון הדר בירושלים: "אחרי המלחמה אנשים השתחררו וחזרו לקנות. בסופ"ש האחרון היו בקניון כ־25,000 מבקרים. באופנה ראינו עלייה של 30־50 אחוזים בהשוואה לסופ"ש רגיל. נוסף על כך, פתחנו כעת בקניון סניף של רשת המזון 'אושר עד', וראינו במזון עלייה של מאות אחוזים".
