קיבלתם אתמול מסרון מחברת החשמל עם קריאה לעדכון פרטי התשלום שלכם? התעלמו. חברת החשמל מזהירה כי מדובר בהודעה מפוברקת. חמ"ל הסייבר של החברה איתר את המקור - ויוזמי המסרון הפסיקו את שליחתו.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
מאות פניות הציפו בשעות הערב את מרכזי שירות הלקוחות של חברת החשמל. לטענת הלקוחות, בהודעה נטען שאם לא יעדכנו את פרטי התשלום המלאים שלהם, כולל מספר האשראי, ינותק זרם החשמל בביתם.
החברה הוציאה הודעה דחופה שבה היא מזהירה את לקוחותיה כי "בשעות אחר הצהריים התקבלו מאות דיווחים על מסרונים שנשלחו לסלולריים, שקוראים לציבור לעדכן את פרטי כרטיס האשראי שלהם", ומבקשים להבהיר כי לא נשלחה כל הודעה מטעמם וכי יש להתעלם ממנה.
בחברה טענו כי "האירוע הדליק ישר נורה אדומה ודווח לחמ"ל הסייבר במשרדי ההנהלה בחיפה". לדברי גורמים בחברה, ההודעה נשלחה מתוך אתר אינטרנט על ידי האקרים, ממנו נשלחו המסרונים לטלפונים הסלולריים של הלקוחות.
תוך זמן קצר עלה חמ"ל הסייבר על האתר שהפיץ את ההונאה, בעיקר באזור גוש דן, ודיווח על כך למשטרה שפתחה בחקירה לאיתור המקור ולבדיקת נסיבות האירוע.
ההודעה שקיבלו הלקוחות
"ברגע שהבנו שזה יוצא מאתר מסוים - הבעלים של המסרון הסירו אותו משם", טענו בחברת החשמל. לדבריהם, המשטרה חוקרת כעת אם מדובר בגורמים עברייניים שיזמו את שליחת המסרון. עם זאת, לפי שעה לא ידועה זהותם.
בחברת החשמל מעריכים כי העוקץ הופנה כלפי אלפי לקוחות. ממספר חברות אשראי שונות נמסר כי בקרב מערך שירות הלקוחות שלהם לא מכירים את הנושא של המסרון המפוברק, וכי לא התקבלו אצלם בחברה פניות של לקוחות בנושא.
הלינק במסרון מוביל לפה
