מרווח ומרגיע. מחלקת העסקים של חברת התעופה הבריטית // צילומים: יח"צ // מרווח ומרגיע. מחלקת העסקים של חברת התעופה הבריטית

איך אומרים פינוק באנגלית?

רובנו יכולים רק לפנטז על טיסה במחלקת עסקים • למרבים לטוס מציעות חברות התעופה שלל פינוקים ושירות אישי - בתוספת מחיר

טיסה במחלקת עסקים היא תענוג יקר, שרובנו יכולים רק לפנטז עליו. לאנשי עסקים שמרבים לטוס וחייבים להגיע רעננים לפגישות במדינת היעד, זהו פינוק לגיטימי ביותר. 

לעדכונים נוספים הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

הוא מתחיל כבר בנמל התעופה, בטרקלין שמציע מרחב הסבה נוח ומבחר מזונות ומשקאות כהכנה להמשך. במטוס עצמו הדיילים מפנים אותך למושבים בצד ה"נכון" של המחיצה. במחלקת העסקים של בריטיש איירווייס המושב הוא תא אישי, במבנה Yin-Yang, הייחודי לחברה.

המושבים ערוכים בזוגות, כשהאחד פונה אל האחר, וביניהם מחיצה שאפשר להרים בלחיצת כפתור, ליתר פרטיות. את המושב ניתן להפוך למיטה נוחה, בחיבור עם דרגש מתקפל הנמצא בדופן ממול. בין נמנום לצפייה בסרט או האזנה למוסיקה מוגשות לאורחים ארוחות איכותיות, על פי בחירה מהתפריט. המטעמים מוגשים על צלחות חרסינה, עם סכו"ם נוצץ ומפיות מעומלנות, וכל העת טורחים סביבך דיילים אדיבים המציעים תוספת, עוד שמפניה או מה שליבך חפץ.

בטיסות 777-200 בקו תל אביב־לונדון מופעלות ארבע מחלקות: ראשונה "פירסט" (First), עסקים "קלאב וורלד" (Club World), תיירים משודרגת (World Traveller Plus) ומחלקת התיירים (World Traveller).

בכל המחלקות מסך טלוויזיה אישי בכל מושב ומערכת בידור מתקדמת של מסכי מגע, המאפשרת לבחור מתוך מגוון של 100 תוכניות טלוויזיה וסרטים, חדשים וקלאסיים. את הסרט אפשר, כמו בבית, להשהות באמצע ולהריץ קדימה ואחורה. כמו כן, יש ערוצי מוסיקה, משחקים אינטראקטיביים ואפילו ספרים מוקלטים.

ישיבה נוחה

מטוס ה־777-200 משנה הגדרות בתחום הנוחות. זהו מטוס רחב גוף בעל שני מעברים. המושבים הארגונומיים במחלקות, כך מסבירים בחברה, פותחו על ידי מהנדסי בריטיש איירווייס בשיתוף עם היצרנית בואינג ועם מומחי שינה, כדי לאפשר לכל נוסע בכל מחלקה חוויית טיסה משופרת. בין השאר, נבנו במטוס תאי אחסון גבוהים במיוחד אך בעלי קיבולת גדולה, המגדילים את המרחב הפנוי. זה מטוס הנוסעים הראשון בעולם שעוצב אך ורק על ידי מחשב. בריטיש איירווייס לקחה חלק פעיל בעיצוב המטוס, והיא נחשבת כיום לאחת המפעילות המובילות של הדגם הזה. 

חברת התעופה הבריטית מפעילה שתי טיסות יומיות מתל אביב לטרמינל 5 בנמל התעופה הית'רו בלונדון - טיסת בוקר במטוס איירבוס A321 וטיסת הערב במטוס בואינג 777-200ER.

לדברי יעל קטן, מנהלת בריטיש איירווייס ואיבריה בישראל, הגדלת היצע המושבים נועדה לענות על הביקוש העולה ולספק לנוסעים הישראלים טיסות המשך נוחות ומשך המתנה קצר לטיסות ליעדים בעולם, ובייחוד ליעדי ארה"ב המבוקשים בחוף המערבי. "החברה ממשיכה להשקיע בחוויית הטיסה", היא אומרת, "ולהציע לכל הנוסעים, בכל המחלקות, שירותים ללא תשלום דוגמת אוכל ושתייה קלה ואלכוהולית".

בריטיש איירווייס מפעילה כ־1,200 טיסות ביום ליותר מ־170 יעדים בכ־80 מדינות ברחבי העולם. מרכז החברה ממוקם בקומפלקס מעוצב ומרשים, לא הרחק מהטרמינל. מנהלת המוצר והשירות של החברה, קיית ת'ורנטון, מספרת על תוכניות להשקיע כ־5 מיליארד ליש"ט בשנים הקרובות במטוסים חדשים, במחלקות משודרגות, בטרקלינים אלגנטיים ובטכנולוגיות חדישות, כדי להציע את חוויית הטיסה הטובה ביותר. דרך אגב, במערכת השיקולים נכללת גם התחשבות גדלה והולכת בסביבה, דוגמת ההכרח לחסוך בדלק ולהפחית את רעש המטוסים.

לדברי ת'ורנטון, מחקרים שבדקו מה משפיע על חוויית הטיסה העלו, בין השאר, שהשלב שבדרך לטיסה גורם לנוסעים לחוש לחץ, ולכן נעשה מאמץ לקצר הליכים ולהגדיל את הצוותים המלווים את הנוסעים בנמל התעופה.

כדי לאזן בין רצונו של הנוסע לקבל שירות אישי מצוות הדיילים לבין זכותו לפרטיות, הצוותים עוברים בין הנוסעים במטוס בתדירות שלא תעלה על 30 דקות, מספקים נוכחות מרגיעה, עונים על שאלות ומציעים שתייה או סיוע אחר.

ספא בטרמינל

בכל הנוגע לנוחות הישיבה, כולנו היינו מעדיפים מרחב אישי גדול יותר במטוס, בעיקר במחלקת התיירים, אך זה נוגד את הצורך הכלכלי של חברות התעופה להסיע יותר נוסעים בכל טיסה. נעשה מאמץ להשביח גם את רשת התקשורת ולספק קשר Wi-Fi לנוסעים במשך כל הטיסה (למעט בהמראה ובנחיתה), כולל בזמן הגישה לחניה לאחר הנחיתה, כדי לאפשר לנוסעים להודיע על נחיתתם.  

טרמינל 5 שבנמל התעופה הית'רו בלונדון הוא מהטרמינלים הטובים בעולם, ויותר מ־30 מיליון נוסעים עוברים בו בכל שנה. 

לרשותם של הנוסעים עומדות כאן מיטב חנויות היוקרה של מותגים כגון קרטייה, גוצ'י, ברברי, בולגארי וטיפאני. יש כאן חנויות פטורות ממכס לאלכוהול ושלל ממתקים ומזכרות, לצד מכוני ספא ומסעדות של מיטב השפים בעולם, ובהן Caviar House של השף גורדון רמזי והמסעדה האיטלקית Carluccio's. 

הטרמינל של BA ושל חברת איבריה נפתח ב־2008 ויוצאות ממנו טיסות ליותר מ־95 יעדים ברחבי העולם. ניכר מאמץ להקטין את התורים באמצעות מספר רב של דלפקי צ'ק אין ועמדות למסירה מהירה של מטען. יש מבנה מרכזי גדול ו־2 מבני לוויין, המקושרים במערכת הסעה של רכבת תחתית בתדירות גבוהה. 

נוסעי מחלקת העסקים, המחלקה הראשונה ובעלי כרטיס זהב של הנוסע המתמיד יכולים ליהנות בטרמינל 5 ממתחם הטרקלינים הגדול בעולם, על שטח כולל של כ־15 קילומטרים רבועים (כשטחם של שני מגרשי כדורגל). 

טרקליני יוקרה נבנו בהשקעה של כ־60 מיליון ליש"ט: טרקלין הקונקורד, טרקלין המחלקה הראשונה ושלושה טרקליני עסקים. כולם עשירים בפינוקי מזון ומשקה, בשניים מהם יש אפילו בר שמפניה. 

לרשות הנוסעים הנכנסים עומד גם טרקלין ה־Arrivals, שנועד לאפשר להם לנוח ולהתרענן טרם צאתם מן השדה. יש בו מסעדה ובר ארוחת בוקר המציע מנות חמות וקרות בשירות עצמי וגם מחשבים אישיים עם גלישה מהירה חופשית באינטרנט ו"אזור חדשות" לעדכון באירועי היום בעולם. מי שהארוחה והחדשות לא עשו לו את זה, יכול להתרענן במקלחת טובה. לא פחות מ־94 תאי מקלחת יש בטרקלין, משלושה סוגים לבחירה: סילון גוף מלא, מקלחת אדים ועיסוי דה לוקס. 

להשלמת הפינוק אפשר להיכנס למתחם הספא של חברת הקוסמטיקה Elemis, שבו מוצעים טיפולים לרענון ולהמרצה של הנוסע התשוש. למי שירד קמוט מהטיסה, מוצעים גם שירותי גיהוץ לבגדיו בזמן שהוא מתרענן במקלחת או בספא.

הכותב היה אורח חברת בריטיש איירווייסטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...