חנייה עם סטייל, ובזול // חנייה עם סטייל, ובזול

אל תסתבכו - יש חנייה חינם!

עבור הזכות לעשות קניות בקניון בתל אביב תשלמו עד 48 שקלים עבור 3 שעות חניה • במרחק קילומטר וחצי משם בגבעתיים - החניה חינם • כדאי שתחשבו היטב איפה אתם חונים לפני שאתם קונים

שרוצים לעשות קניות המקום שאליו הולכים הוא הקניון. בגלל התחרות הקשה בין הקניונים, היינו מצפים שאם אנחנו מגיעים לבזבז שם כסף - לפחות שיפנקו אותנו בחניה חינם. אבל מתברר שלפחות באזור המרכז וגוש דן על בילוי בקניון במשך שלוש שעות תשלמו מחיר שערורייתי של עד 48 שקלים עבור החניה. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

כך למשל, שלוש שעות חניה במהלך היום בקניון עזריאלי בתל אביב יעלו 45 שקלים, אך במרחק כ־4 ק"מ משם בלבד, בקניון איילון ברמת גן, תוכלו למצוא אותן חנויות ולחנות חינם או להגיע לקניון גבעתיים המרוחק קילומטר וחצי בלבד משם ולחנות חינם בשעתיים הראשונות. 

כמעט אין קניון בארץ ללא המותגים הפופולריים, ולכן אם אתם לא מחפשים משהו ספיציפי שווה להביא בחשבון את עלות החניה ולנסוע לקניון שבו החניה חינם או בעלות נמוכה. 

הטבה מסוימת מעניקים חלק מהקניונים למי שגם הוציא כסף בתחומם. חלקם מציעים חניה חינם ברכישה מעל סכום מסוים. חלקם מציעים חניה חינם בחלק מהשעות. 

עוד דרך לעקוף את תשלום החניה בקניון היא לנצל את החניה חינם שמעניקות רשתות המזון בקניונים ולקנות את מה שבכל מקרה צריך - רק שאז כדאי לשים לב שאתם לא משלמים מחירים מופקעים על מוצרים שתוכלו לרכוש  במקום אחר במחירים נמוכים יותר. 

לדברי ארנון תורן, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי, ״בעזריאלי תל אביב אנחנו מעניקים פטור מתשלום בחניון לאורך כל היום לקונים מ־400 שקלים ומעלה. אנחנו בקבוצה מציעים קניונים עם חניונים בחינם, דוגמת קניון איילון ברמת גן. צריך להבין שמרכז עזריאלי בתל אביב לא משרת רק את באי הקניון. החניה בתל אביב נדירה והמחיר בהתאם. 

"אם היינו מציעים את החניון בחינם, הוא היה נתפס מוקדם בבוקר על ידי כוחות הביטחון שנמצאים בקריה ועל ידי אורחי משרד הפנים וקריית הממשלה, וכבר מוקדם בבוקר לא היו מקומות חניה ללקוחות הקניון. כמו כן, הרשויות המקומיות גובות סכומי עתק בגין ארנונה על החניונים. בעלי הנכסים לא יכולים לשאת בנטל המיסוי בלי שיש להם פיצוי על זה".

תורן מגלה כי בימים אלה בוחנים הכנסת מערכת לקניון עזריאלי בתל אביב שתדע לקרוא ברקודים. לקוח שירכוש בקניון יוכל להציג את החשבוניות מול קורא הברקודים ויוכל לזכות בהנחות בתשלום בחניון או בפטור - לפי מה שיוחלט.

לדברי משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר מקבוצת מליסרון, ״החניה בקניון רמת אביב עד 10:00 בבוקר בחינם למען אלו שמגיעים לשתות באחד מבתי הקפה. אנחנו לא רואים בחניונים את מרכז הרווח שלנו. מעבר לזה אנחנו משלמים ארנונה גבוהה על החניון".

גם רוזנבלום טוען שאם החניון יהיה חינם יתפסו את החניה מוקדם בבוקר אנשים שהם לא לקוחות הקניון, ובהם "כל הסטודנטים מאוניברסיטת תל אביב הסמוכה וגם חלק מהתושבים. נאלצנו להתחיל להפעיל חניונים בתשלום בקניונים בערים פתח תקווה ורחובות מהסיבה שעד שהם לא היו בתשלום - לקוחות שבאו לקניון לא הצליחו למצוא חניה כי כל המבקרים של בית החולים בילינסון השאירו את רכביהם למשך שעות בחניון. בכל מקרה המחירים שקבענו הם סמליים: בקניון רחובות שעתיים ראשונות בחינם ועבור שעה שלישית המחיר הוא 6 שקלים".

קבוצת קניוני ביג מציעה בכל מרכזיה חניה בחינם אך לעומת הקניונים הקודמים שהוזכרו, הם אינם מציעים קניונים בתל אביב או בלב מרכזי הערים. לדברי חי גאליס, סמנכ"ל ביג מרכזי קניות, ״אצלנו החניה נחשבת לעוגן מספר אחת. אנחנו לא מתכוונים לגבות כסף על חניה. אנחנו חושבים שלחניה הנוחה הנגישה וללא עלות יש השפעה על האטרקטיביות של מרכז הקניות עבור הלקוח".

מגזית גלוב ישראל, שמפעילה את קניוני G ברחבי הארץ, נמסר כי ״גזית גלוב ישראל שואפת לאפשר חניה בחינם בכל הקניונים של הקבוצה ומפעילה חניון בתשלום רק כדי למנוע מצב של 'חנה וסע' ולא למטרת רווח. במרבית מקניוני הקבוצה, ובהם קניון G סינמה סיטי ראשון לציון, מתחם G ONE ראשון לציון, G TWO ראשון לציון, קניון G תל ברוך תל אביב ומתחם G בעמק בעפולה, החניה בחינם לכל היום". 

מבדיקה שערכנו עולה כי בסופי השבוע חניון קניון ארנה בהרצליה גובה תשלום לעומת קניון שבעת הכוכבים בהרצליה שמציע חניה בחינם. דוד רגב, מנכ"ל קניון ארנה, הסביר: "קניון ארנה ממוקם במתחם בילוי ופנאי גדול מאוד שהוא מוקד משיכה למבלים רבים בסוף השבוע בכל עונות השנה. התשלום בחניון נועד לווסת את לחץ המבקרים במתחם ולאפשר למבקרי הקניון מקום חניה קרוב".

אז איפה?

חיפה והצפון

קניון קריית אתא - חינם

קניון עכו - חינם

קריון - חינם

גרנד קניון חיפה - חינם

ביג קריית שמונה - חינם

ביג כרמיאל - חינם

סינמול - חינם

ירושלים

שדרות ממילא - 12 שקלים

קניון מלחה - 5 שקלים

השרון

קניון השרון נתניה - 17 שקלים

עיר ימים נתניה - חינם

גוש דן

עזריאלי - 45 שקלים

דיזנגוף סנטר - 29 שקלים

גן העיר - 48 שקלים

רמת אביב - 20 שקלים

קניון גבעתיים - 14 שקלים

קניון איילון - חינם

מרום סנטר רמת גן - חינם

חולון

קניון חולון - חינם

פ"ת ויהוד

קניון סירקין פ"ת - חינם

ביג יהוד - חינם

הרצליה

קניון ארנה - חינם

שבעת הכוכבים - חינם

השפלה

קניון G ראשל"צ - 15 חינם

קניון הזהב ראשל"צ - חינם

סינמה סיטי ראשל"צ - חינם

קניון רחובות - 6 שקלים

קניותר נס ציונה - חינם

ביל"ו סנטר - חינם

אילת

ביג אילת - חינם

מול הים אילת - חינם

* הטבלה כוללת מחיר חניה ל־3 שעות בתעריפי בוקר בימי חול

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו