אישום: חייל חיבל ב־2 מטוסי F-16

לפי כתב האישום, החייל נשלח לבדוק את המטוסים וגרם לנזק במזיד • בעקבות כך בוטלו טיסות אימונים בבסיס רמת דוד • טען: ביצעתי את המעשים כי המפקדים לא הקשיבו לי

צילום: יוסי זליגר // החייל בבית הדין, אתמול

הפרקליטות הצבאית הגישה אתמול כתב אישום לבית הדין הצבאי ביפו נגד חייל צה"ל שחיבל, על פי החשד, בשני מטוסי קרב מסוג F-16. לנאשם יוחסו שתי עבירות של השמדת רכוש לפי חוק השיפוט הצבאי, וכן עבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון ביטחון המדינה. מנגד טען החייל כי ביצע את מעשיו מכיוון שמפקדיו לא הקשיבו לו.

מכתב האישום עולה כי ב־27 בחודש אוקטובר האחרון גרם הנאשם במזיד נזק או קלקול לכלי טיס כאשר נשלח לבצע בדיקת תקינות למטוסי F-16. במהלך הבדיקה, כך על פי כתב האישום, נפל מידו של החייל מוט המשמש לטיפול מכאני בחלק מסוים של המטוס, שבו מותקנות מערכת הגלגלים והמערכת השולטת על העלאתם והורדתם. בעקבות נפילת המוט, עוקם מפסק "נעילה מטה". 

הנאשם ניסה ליישר את המפסק, וכשראה שאין באפשרותו לעשות כן, תלש אותו ממקומו ולא דיווח על כך למפקדיו. לפי כתב האישום, בעשותו כן סבר החייל כי הוא "גורם נזק לחלק חשוב במטוס, העלול אף להביא להתרסקותו". לאחר מכן עשה מעשה דומה במטוס קרב אחר, ותלש ממנו את מפסק הנעילה מטה. 

לפי כתב האישום, בעקבות מעשיו של הנאשם בוטלו באותו היום כלל טיסות האימונים בבסיס רמת דוד, ובכללם אימון משמעותי לאנשי מילואים. כלל מטוסי ה־F-16 עברו בדיקה טכנית על ידי אנשי קבע בכירים כדי לוודא שהם לא ניזוקו, ושני המטוסים הפגועים קורקעו לצורך תיקון הנזק שגרם הנאשם. 

"מדובר בעבירות קלות"

סניגורו של הנאשם, עו"ד עידן דביר, מסר בתגובה כי "הפרקליטות הצבאית מייחסת עבירות חמורות שלא תואמות לנסיבות המקרה. אני בטוח שבית הדין יגיע למסקנות המתבקשות, שלפיהן מדובר בעבירות קלות יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר