לפעמים ההצלחה מגיעה בלי כוונה מוקדמת. תשאלו את האחים יילביסאקר מנורבגיה, שבסך הכל רצו לצלם פרומו לתוכנית הטלוויזיה הקומית שלהם. הפרומו נהיה קליפ ששמו "?"What Does the Fox Say, הפך בן־לילה לסרטון הוויראלי הלוהט של התקופה וזכה עד כה לכ־165 מיליון צפיות ביו־טיוב.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
האחים יילביסאקר הם חברי קבוצה קומית נורבגית ששמה Ylvis. את הרעיון לקליפ שגיבורו הוא שועל הם הגו כבר ב־2012, אבל רק מפגש עם אנשי חברת ההפקות סטארגייט בניו יורק החל להניע את המהלך. הקליפ שהפיקו יחד נועד לשמש פרומו לתוכנית, אבל מהר מאוד הוא חרג מגבולות נורבגיה והפך את האחים לכוכבים בסדר גודל עולמי.
הקליפ "?What Does the Fox Say" שוחרר ליו־טיוב ב־3 בספטמבר, ובתוך 35 יום הגיע לרף של 100 מיליון צפיות. בכך שבר הקליפ את השיא של להיט היו־טיוב הקודם, "גאנגנם סטייל", שנדרשו לו 51 יום כדי להגיע ל־100 מיליון צפיות.
אז מה בכלל יש בקליפ? חברי הקבוצה מחופשים בו לחיות צמריריות, מבצעים חיקויים של חיות ותוהים איזה קול למעשה משמיע השועל. הפסקול הוא פרודיה מוחלטת על הסאונד העכשווי של הפופ והדאבסטפ, והמילים מטופשות וקלילות. הקליפ המידבק הזה, שנוצר מתוך תהייה אמיתית אילו צלילים מפיק השועל, שיגר את היוצרים המאושרים שלו למרכז השיח הבידורי בארה"ב וברחבי העולם, וקנה להם מקום בתוכניות האירוח הנחשבות של ג'ימי פאלון, אלן דג'נרס ונוספים. כמו כן, הקליפ זוכה לעשרות קאברים וחיקויים, ואפילו קיבל אזכור בתוכנית הילדים "רחוב סומסום".
חברת התקליטים וורנר מיוזיק מיהרה לקפוץ על העגלה והחתימה את האחים על חוזה הקלטות. חשוב להדגיש כי חברי הקבוצה שיחררו בעבר קליפים וקטעים מוסיקליים, אולם אלה לא זכו להצלחה או להכרה בהיקף דומה.
כדי להכות בברזל בעודו חם, האחים יילביסאקר שיחררו לפני כשבוע שיר נוסף לרשת, הנושא את השם "מסצ'וסטס?", שבו הם שוברים את השיניים בניסיון להגות את השם המורכב של המדינה. עד כה זכה הקליפ ל־3 מיליון צפיות, וסביר להניח שהוא לא ישחזר את ההצלחה של קודמו.
הצלחת הקליפ "What Does the Fox Say?" השפיעה גם בזירה אחרת: מתברר כי חלה עלייה של 40 אחוזים במכירת תחפושות שועל וזאב לקראת ליל כל הקדושים, אשר יחול השבוע. כך, לפחות, לפי אתר הרכילות TMZ, שקיבל את הנתונים מחנויות המוכרות תחפושות ברשת.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו