צילום: GettyImages // טרי האצ'ר. "אני מאוד אולד פאשן, עדיין רוחשת כבוד לגברים"

טרי האצ'ר מנסה להתנער מתדמית הביצ'ית

"הייתי בתפקיד 'הגבר' במקרים רבים, אבל אני מאוד אולד פאשן" • ואגב, הם אמיתיים, והם מדהימים

בשנה שעברה הגיעה לסיומה, אחרי שמונה עונות, סידרת הדרמה "עקרות בית נואשות". לצד ההצלחה המסחררת בארה"ב, הפופולריות הבינלאומית וההשראה לאחת מתוכניות הריאליטי המצליחות בעולם, "עקרות בית אמיתיות" (המוכרת במחוזותינו בשם "מעושרות"), חשפה הסידרה גם את מערכת היחסים הרעועה של הצוות עם מי שהחלה בתור הכוכבת, טרי האצ'ר.

בסיום הצילומים, לפני יותר משנה, נודע כי חברי הצוות זכו למתנה מפנקת של ערכת מזוודות יוקרתית, שאותה העניקו להן כוכבות הסידרה - למעט האצ'ר. כך למעשה אוששו השמועות ורסיסי המידע שאף אחד לא ממש הסתדר עם האצ'ר. בשלב מסוים נחשף כי במהלך העונה החמישית לחץ הצוות על התסריטאי מארק צ'רי להוציא מהסידרה את הדמות שגילמה האצ'ר, סוזן מאייר, לאחר שהאצ'ר לא הסכימה לחבור לשחקניות הראשיות כדי לנהל משא ומתן משותף על חידוש החוזה, כנהוג בסדרות רבות.

ניצנים ראשונים למערכת היחסים הרעועה נעוצים כבר בתחילת הדרך, בשנת 2005, חודשים ספורים לאחר עלייתה לאוויר של "עקרות בית נואשות". 

חמש כוכבות הסידרה - האצ'ר, מרשה קרוס, אווה לנגוריה, פליסיטי האפמן וניקולט שרידן - הוזמנו להצטלם לשער ירחון האופנה "ואניטי פייר". השער שפורסם לבסוף נשא את הכותרת "לא תאמינו מה נדרש כדי להוציא את התמונה הזאת", והכתבה גוללה את עלילות מאחורי הקלעים של הצילומים: מתברר כי כוכבות הסידרה דרשו אולטימטיבית לא לתת להאצ'ר עדיפות בבחירת הבגדים לצילום ולא למקם אותה במרכז התמונה. רשת ABC, מפיקת הסידרה, נאלצה להצטרף לדרישה.

"לעולם לא אחשוף את פרטי המסע האמיתי והמורכב של כולנו", כתבה האצ'ר בשנה שעברה באי־מייל למגזין "טי.וי גייד". "מארק צ'רי הפיח רוח חיים בארבע דמויות מחמיאות ביותר: נערה אנוכית, אישה מטרידה, קונטרול פריק בהכחשה ושלומיאלית טובת לב. אני מאחלת לכל מי שעבד בסידרה רק טוב".

שנה אחרי ההתפרקות הרועשת של "עקרות בית נואשות", טרי האצ'ר חוזרת, בצנעה. היא מדבבת בסרט האנימציה החדש מבית דיסני, "מטוסים", סרט ההמשך לשני סרטי "מכוניות" המצליחים מבית פיקסאר. בכירי דיסני בכלל התכוונו להוציא את הסרט ל־DVD, אבל לאחר שראו את התגובות החיוביות שזכה להן הסרט בהקרנות המקדימות, החליטו להוציאו לבתי הקולנוע, ולהפיק סרט המשך, שיעלה בקיץ הבא.

"מטוסים" מביא את סיפורו של דאסטי, מטוס ריסוס עם פחד גבהים, שמחליט ללכת אחר החלום ולהתחרות במירוץ אווירי מסביב לעולם, שם הוא זוכה להכיר מטוסים אחרים ממדינות שונות. את דאסטי מדבב בגירסה האמריקנית הסטנדאפיסט דיין קוק, והאצ'ר מדבבת את המכונאית הצמודה שלו, מלגזה בשם דוטי, שמעודדת אותו לקחת חלק במירוץ. בין הקולות הנוספים אפשר למצוא את ג'וליה לואיס דרייפוס בתפקיד נשי של מטוס מקנדה, את ג'ון קליז - איך לא - בתור המטוס האנגלי, וגם את ואל קילמר, בתור מטוס F-18 "סופר הורנט", מעין הצדעה היתולית לתפקיד המשנה שלו ב"אהבה בשחקים".

"גם ההורים ייהנו מהסרט"

הראיון עם האצ'ר, שהתחדשה בתספורת קצרה מהרגיל, מתקיים במוזיאון התעופה של סנטה מוניקה שבמערב לוס אנג'לס. כשסביבה דגמי מטוסים משוחזרים, היא פותחת במסר של העצמה נשית. 

"כשקיבלתי את ההצעה לדבב דמות של מלגזה, הדבר הראשון שאמרתי לעצמי הוא שאני צריכה להתקשר לפסיכולוג שלי, כי הקריירה שלי החלה לתפוס כיוון לא צפוי", היא מחייכת. "ולמרות זאת, הסרט הזה נגע בי בהרבה מובנים. בתור חובבת סרטי אנימציה של דיסני במשך כל חיי, עצם ההצעה מאוד החמיאה לי. הדמות הנשית של מכונאית מלאת ידע, שהיא מקור תמיכה, דיברה אלי במיוחד. יש לי פנטזיה אישית קטנה - שאחרי הסרט ילדות קטנות יחזרו הביתה וירצו לשחק עם ערכת כלים לילדים של מברגים ופטישים. אולי הן ינסו לבנות מנוע, בהשראת דמותה של דוטי.

"כשהבת שלי היתה ממש קטנה, תמיד חיפשתי בעיתונים סרטים קלילים שיכולים להתאים לכולנו, ותמיד היה מחסור. עכשיו יש מגוון רחב, ואני שמחה שיש לי יד בזה, כי אני יודעת שההורים ייהנו לא פחות מהילדים".

האימהוּת היא חלק אינטגרלי מחייה של האצ'ר (48). הקשר הקרוב שלה עם בתה בת ה־15, אמרסון, הוא תמיד נושא לידיעות בצהובונים, לצד תמונות של השתיים ברחבי לוס אנג'לס. גם האצ'ר עצמה היא בת יחידה, שגדלה בעיירה סאניוויל שבעמק הסיליקון בצפון קליפורניה. אביה, אוון, הוא פיזיקאי גרעיני, ואמה אסתר מתכנתת מחשבים. האצ'ר היתה קפטנית קבוצת העידוד בבית הספר התיכון שבו למדה, ובגיל 20 נבחרה כמעודדת של קבוצת הפוטבול סן פרנסיסקו פורטי ניינרז. אחר כך עשתה קורסים אקדמיים בהנדסה ובמתמטיקה, אבל בסופו של דבר נמשכה לבמה ולריקוד.

בגיל 21 ליוותה חברה רקדנית לאודישן ל"ספינת האהבה" בהוליווד, ובגחמה של רגע החליטה לגשת בעצמה לאודישן ולוהקה לתפקיד רקדנית בספינה, כחלק מההרכב שכונה "בתולות הים". היא הופיעה בכמה פרקים בקטעי ריקוד, אולם פזלה לכיוון תפקידי משחק משמעותיים יותר. "מי שיצפה באותם קטעים יראה שתמיד אני מאחורי כל הבנות האחרות", היא אומרת, "פשוט כי הייתי הכי גרועה".

תפקיד המשחק המשמעותי הראשון שלה היה בסידרת האקשן "מקגייוור" ב־1986, שם הופיעה בשישה פרקים, ובדרך גם הספיקה לנהל רומן עם הכוכב, ריצ'רד דין אנדרסון. ב־1988 נישאה למאמן הכושר האישי שלה מרקוס לייטהולד, אולם הם התגרשו כעבור שנה. באמצע שנות התשעים התחתנה בשנית עם השחקן ג'ון טני, המוכר כבעלה של ברנדה (קירה סדג'וויק) בסידרה "המפענחת", סוכן ה־FBI פריץ הווארד.

ב־1993, לאחר שורה של תפקידים קטנים בסדרות טלוויזיה, הגיעה הפריצה הגדולה של האצ'ר, כשלוהקה לתפקיד לויס ליין בעיבוד הטלוויזיוני לעלילות סופרמן, "לויס וקלארק: הרפתקאותיו החדשות של סופרמן", לצד השחקן דין קיין. 

"הפרסום שלי מהסידרה ההיא החל למעשה אחרי שירדה בארה"ב ושודרה ברחבי העולם. קיבלתי גלי אהדה מאנשים שהתחברו לזווית הרומנטית, ועד היום אני מקבלת עליה לא פחות תגובות מאשר על 'עקרות בית נואשות'. יש אנשים שניגשים אלי ואומרים לי שהם הלכו לבית ספר לעיתונות בזכות לויס ליין, ואז אני מרגישה שאני ממש זקנה. אבל אני אוהבת שזה סיפור נצחי שתמיד אפשר לספר מחדש, כי הבסיס הוא הזוגיות בין לויס לסופרמן".

בשנה שבה עלתה הסידרה הפופולרית, האצ'ר החלה לבסס את מעמדה כסמל מין. היא התארחה בפרק זכור במיוחד ב"סיינפלד" בדמות סידרה, חברתו השופעת של ג'רי, שמביאה אותו לתהות "אם הם אמיתיים" ואף לשלוח לשם כך את את איליין לסאונה בחדר הכושר. היא מספרת שמעריצי "סיינפלד" שנתקלים בה עדיין מצטטים בפניה את התשובה הניצחת של סידרה לג'רי, שנכנסה לקאלט: "הם אמיתיים והם מדהימים!" ("They're real and they're spectacular!").

במהלך שנות ה־90 היא הופיעה דרך קבע ברשימות הנשים הסקסיות ביותר, וב־1997 אף לוהקה כנערת בונד לצידו של פירס ברוסנן ב"מחר לנצח". "לויס וקלארק" ירדה מהאוויר בתום ארבע עונות, והאצ'ר נעלמה מאור הזרקורים. בשנת 2003 היא התגרשה מבעלה השני.

הקאמבק הגדול הגיע ב־2004, עם "עקרות בית נואשות". האצ'ר היתה השם הגדול היחיד שהצופים הכירו, אולם אט אט החל לדרוך גם כוכבן של האחרות. לשאלות על יריבותיה היא מסרבת בעקשנות להתייחס, ורק אומרת בקורקטיות: "המשכנו הלאה. קשה לשמור על קשר". מכאן היא מנווטת באלגנטיות לכיוון אחר: "הסידרה מינפה את הקריירות של כולנו, ואי אפשר לא להיות אסירת תודה. בתור אישה, לא פשוט להגיע למצב בחיים שבו יש לך פריבילגיה לקחת הפסקה לרגע, ליהנות מפירות ההצלחה, ולקבל פניות להמשך הקריירה. זה לא היה קורה לאף אחת מאיתנו אלמלא הסידרה".

לקחת על עצמך פרויקטים חדשים?

"אני מרגישה שבזכות ההחלטות הנכונות שלי לאורך הקריירה יש לי השקפה מאוזנת ושקולה לגבי פרויקטים עתידיים שמוצעים לי. בהמשך לספר שהוצאתי, אני מאוד רוצה לממש משהו בכיוון של איכות החיים של האישה המודרנית - איך להתבגר באושר ובחן, איך לייצר קהילה תורמת ולהפוך את העולם למקום טוב יותר, איך לחנך את הילדים. אלו הדברים שמעניינים אותי יותר מכל".

את פמיניסטית?

"זאת שאלה מעניינת, שאני בטוחה שלאחרות היה קל יותר לענות עליה. מכיוון שאני לא נשואה, ומכיוון שתמיד הייתי המפרנסת העיקרית בבית, אני לא מכירה משהו שאינו עצמאות. הייתי בתפקיד 'הגבר' במקרים רבים בחיי, ואני מרגישה שיש לי אמצעים ויכולות למלא תפקיד כזה. אבל אני עדיין רוחשת כבוד לגברים. אני מאוד אולד פאשן, דוגלת בתערובת של שני העולמות".

ב־2006 היתה האצ'ר בשיאה. היא נחשבה אז לאישה שמרוויחה הכי הרבה בין השחקניות בפריים טיים הטלוויזיוני של הרשתות הגדולות, כשקיבלה 285 אלף דולר עבור כל פרק של "עקרות בית נואשות". בראיונות סביב ספר הזיכרונות שהוציאה באותה תקופה היא סיפרה לראשונה כי במשך שלוש שנים, מגיל 5 ועד גיל 8, היתה קורבן להתעללות מינית מצד הדוד שלה, ולא סיפרה לאיש את שאירע. 

"הוא נהג להסיע אותי לכל מיני מקומות במכונית שלו, עצר בכל מיני חניונים שכוחי אל והתחיל לגעת בי", סיפרה האצ'ר בדמעות בראיון אצל אופרה ווינפרי. "בזמן הנגיעות הוא היה שואל אותי 'נכון שזה נעים?' ואני עניתי שלא, אז הוא השיב שיום אחד אני אבין על מה הוא מדבר. בתור אישה בוגרת אני יכולה להעיד שזה עדיין רודף אותי ביחסים אינטימיים עם גברים".

בשנים שמאז גירושיה היא ניהלה מערכות יחסים קצרות עם מנחה "אמריקן איידול" ריאן סיקרסט, עם ג'ורג' קלוני, ועם כוכב "סקס והעיר הגדולה" ג'ייסון לואיס. אולם יותר מכל אפשר לראות אותה מלווה בבתה, שיש לה חלק קטן ב"מטוסים", לצד האם. 

"אני לא מתייעצת איתה כשמגיעה הצעה לסרט כזה, אבל זה כן נחמד לחשוב שגם הנכדים שלי יצפו בסרט הזה ביום מן הימים. אני לא חושבת שאמרסון תפנה לתחום הבידור בחייה הבוגרים, כי יש תחומים אחרים שמסקרנים אותה יותר".

היא היתה בת 6 כשהתגרשת. 

"זה לא היה נעים עבורה, אבל לשמחתי היא משמרת שתי מערכות יחסים נפלאות, גם איתי וגם עם אביה".

היא חובבת קולנוע וטלוויזיה?

"כשהפכתי לאמא החלטתי שהבת שלי לא תצפה בטלוויזיה עד גיל 5. היינו משחקות בבובות פלסטיק קטנות של גיבורי־על או נסיכות של דיסני. היינו ממציאות ומציגות סיפורים, וזה פשוט היה מקסים, מפרה את הדמיון. זה לא עולם קל להשאיר לדור הבא, עם כל המלחמות ואיכות הסביבה".

את מצטערת שאין לך עוד ילדים?

"כן, אני מאוד אוהבת את התפקיד של האמא. אבל אני מאושרת ממה שקיבלתי".

לא רק חיי האהבה של האצ'ר ממשיכים להעסיק את המגזינים, אלא גם סודות היופי שלה. בדצמבר 2011 היא נבחרה למקום ה־38 ברשימה הנשים הלוהטות של כל הזמנים על ידי הירחון "Men’s Health". ארבע שנים קודם לכן היא נתבעה על ידי חברת הקוסמטיקה "היידרודרם", בטענה שקידמה שפתון של מותג מתחרה כשהיא תחת חוזה בלעדיות. התביעה, על סך 2.8 מיליון דולר, לא התקבלה על ידי בית המשפט. 

והיא לא ירדה מהכותרות. לאחר פרסומים באתרי רכילות על ניתוחים פלסטיים שעברה, לכאורה, היא העלתה לעמוד הפייסבוק שלה תמונות נטולות איפור וכתבה: "תאהבו או תשנאו אותן - אלו הפנים שלי. בלי ניתוחים, בלי השתלות, לא משנה מה 'הם' אומרים. האם השתעשעתי בעבר עם בוטוקס? כן... החלטתי לצלם את עצמי כדי לגלות את האמת על 'יופי', ומקווה שזה יגרום לכם לא להחמיר עם עצמכם".

האצ'ר מספרת שהיא ממשיכה להתאמן ולשמור על כושר, לרבות פילאטיס. לפני ארבע שנים השתתפה בטריאתלון מאליבו: "החלטתי לעשות את הריצה לפני שמלאו לי 45 שנים, זה היה יעד שסימנתי לעצמי".

כל מה שחסר לך עכשיו זה בן זוג.

"כשהייתי ב'עקרות בית נואשות' היה לי לו"ז צפוף מדי בשביל זה. בשנה האחרונה הכל הרבה פחות לחוץ, אז אולי הגיע הזמן למצוא אהבה". 

dudic@israelhayom.co.ilטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...