ביום רב, בלילה - קצין מג"ב

מאיר אוחנה הוא הרב של כפר יובל • זה לא מפריע לו ללבוש מדים ירוקים ולצאת לסיורים כמפקד צוות "מתמידים"

צילום: אייל מרגולין, משטרת ישראל // הרב אוחנה

כשהרב מאיר אוחנה פושט את חליפתו השחורה, הוא מחליף אותה במדי מג"ב. בזמן שכל המדינה סוערת סביב השוויון בנטל, הרב אוחנה, 48, הוא בהחלט דמות שונה בתבנית נוף מולדתו.

אוחנה נשוי לבתיה ולהם שבעה ילדים בני 6 עד 17. הוא אמנם גדל והתחנך במוסדות תורניים, אך זה לא הפריע לו להתגייס לגולני בעקבות אביו ואחיו הגדולים, שגם הם שירתו בחטיבה החומה. אוחנה שירת כלוחם בסיירת גולני ובהמשך עבר לרובאית 13, שם שירת כמאגיסט.

בשנת 1986 השתחרר מהצבא והתגייס למג"ב לפרויקט מסלול קצונה. ב־1998 הוסמך לרבנות מטעם הרבנות הראשית, ומאז הוא מכהן כרב של כפר יובל ויישובי קו העימות באזור. מאותה שנה הוא משמש גם מפקד צוות כיתת כוננות ביישוב, כאשר לצד עבודתו הוא משמש בהתנדבות הרב של איגוד הכבאות גליל. ב־2005 הוכשר כמפקד צוות "מתמידים" (המקבילים למשמר האזרחי) ויוצא לסיורים מדי חודש במסגרת תפקידו במג"ב.

הרב אוחנה לא רק מצדד בשוויון בנטל, אלא אף דורש זאת מבניו. הבן הגדול שלו יתגייס בשנה הבאה לצה"ל, והוא כבר עבר יום גיבוש סיירות ומיועד להתנדב לשרת ביחידה קרבית. 

"לימוד תורה ושמירה על אורח חיים דתי לא מונעים לתרום לנשיאה בנטל בצורה שווה לכל המגזרים. לקיחת חלק בנטל וההגנה על עצמנו מפני אויבינו היא מצווה הכתובה בתורה", אמר אוחנה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר