לראשונה בהיסטוריה: רוכב אופני מסלול ייצג את ישראל באולימפיאדה

מיכאל יעקובלב קיבל מהאיגדו העולמי את הכרטיס למשחקים האולימפיים אחרי שצבר מספיק ניקוד • זכה בעבר במדלית ארד באליפות העולם ויקווה להביא מדליה ראשונה אי פעם באופניים לישראל

מיכאל יעקובלב. צילום: Getty Images

רוכב אופני המסלול מיכאל יעקובלב נכנס היום (שני) לדפי ההיסטוריה של הספורט הישראלי, כשהפך לספורטאי הישראלי הראשון שהשיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים ויגיע הקיץ לפריז במטרה להשיג מדליה.

יעקובלב בן ה-23 קיבל את הבשורה מהאיגוד העולמי לאחר שבשנה האחרונה צבר ניקוד רב והתברג בין שבעת הראשונים שזכו לקבל את הכרטיס האישי ולא דרך הכרטיס הקבוצתי. הוא יתחרה במקצה הספרינט והקיירין.

כזכור, יעקובלב הוא רוכב מוכשר שעלה לישראל עם הוריו וסבתו מרוסיה באוגוסט 2022 בעקבות המלחמה באוקראינה ולאחר שלא היה יכול להשתתף בתחרויות בינלאומיות, ולאחר מאבק ארוך, הוא קיבל את השחרור מרוסיה לייצג את ישראל.

מיכאל יעקובלב, צילום: גלעד קוולרצ'יק

במהלך הקריירה שלו, הוא זכה במדליית ארד באליפות העולם במקצוע קיירין (במדי רוסיה) ב-2021 ומדליית ארד באליפות אירופה בספרינט. השנה, הצליח לעלות על הפודיום באליפות אירופה עבור ישראל, כשזכה בארד בספרינט.

בנוסף ליעקובלב, משלחת רוכבי האופניים של ישראל לפריז תמנה גם שני רוכבי כביש (גבר ואישה) שעדיין לא ידוע זהותם והאיגוד מקווה שגם רוכבי הרים יצליחו להשיג את הקריטריון עד סגירת רשימת הדירוג העולמי.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בסך הכל, משלחת ישראל לפריז מונה 56 ספורטאים, כשעד כה הבטיחו את השתתפותם גם בענפי ההתעמלות אמנותית, שחייה, מים פתוחים, רכיבת סוסים, שייט, התעמלות מכשירים, שחייה אמנותית, גלישת גלים, טאקוונדו, סייף וכדורגל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר