יו"ר מיזם Place-IL: "אם נייצר עוד משרות, נייצר חוסן לאומי"

"אותנו לא כל כך מעניין איפה הם למדו, לא אוניברסיטה, לא מכללה, איפה הם גרים ואיך קוראים להורים שלהם, מעניין אותנו העתיד" אומר עידן טנדלר, סגן נשיא בכיר בפאלו אלטו נטוורקס • "אני קורא לממשלה ולשלטון המקומי להצטרף אלינו ולהוריד חסמים״

עידן טנדלר, סגן נשיא בכיר Palo Alto Networks ויו"ר מיזם Place-IL

"ועידת המחר" של "ישראל היום" נפתחה הבוקר (שלישי) במרכז הכנסים הבינלאומי באשקלון.  בין הנואמים בוועידה, היה עידן טנדלר, סגן נשיא בכיר בפאלו אלטו נטוורקס ויו"ר מיזם Place-I אשר דיבר על הפערים בהייטק: "כולם מדברים על ההיי-טק כקטר המוביל של המשק, זה נכון וטוב שכך, והאמת שבעוד 50 שנה אנחנו נראה זאת עוד ועוד". טנדלר הוסיף: "רבע מאוכלוסיית ישראל גרה בצפון ובדרום אבל רק 12% מהעובדים בהייטק מגיעים מהמקומות האלה".

עידן טנדלר בוועידת המחר של ישראל היום, צילום: גדעון מרקוביץ'

"אם אנחנו נייצר עוד משרות, אנחנו נייצר חוסן לאומי".אומר טנדר, "זאת הסיבה שאנחנו הקמנו את PLACE-IL. יש לנו אחריות לחברה הישראלית ולצמצום פערים. הקמנו את המיזם הזה והיום אנחנו יודעים להגיע לכל בן אדם שרוצה להיכנס להייטק. אנחנו עושים להם מבחנים, כי אותנו לא כל כך מעניין איפה הם למדו, לא אוניברסיטה, לא מכללה, איפה הם גרים ואיך קוראים להורים שלהם, מעניין אותנו העתיד. אנחנו בוחנים פוטנציאל, את היכולת ללמוד מהר ולהשתלב בהייטק ואז הם נכנסים לתוכנית התמחות שנתית בהייטק''.

עידן טנדלר בוועידת המחר של ישראל היום, צילום: גדעון מרקוביץ'

"אבל אז הגיע שביעי באוקטובר", סייג טנדלר, "המלחמה הזאת עדיין מתרחשת, החצי שנה האחרונה הוכיחה את החשיבות של יצירת חוסן, אבל הוכיחה יותר מהכל את החשיבות של תמונת העתיד כאן בנגב".

"לפני ארבעה חודשים הקמנו את הקרן הלאומית להייטק בנגב, יחד עם השלטון המקומי ומשרדי הממשלה, מוסדות ההשכלה הגבוהה וחברות הייטק. אנחנו רוצים לייצר מאות משרות הייטק בנגב המערבי. הקמנו מרכז חדש בשדרות, התחלנו במיונים של מאות אנשים, רובם מפונים ואני מתרגש לבשר לכם שהחודש חברה ראשונים מהנגב המערבי נכנסו להייטק בזכות הקרן הזאת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר