מכבי תל אביב תיזהרי: הענק הירוק התעורר ורוצה כרטיס לפיינל פור היורוליג

החתמה שוברת שוויון מה-NBA, פיתוי של כוכב היריבה הכי גדולה, מאמן עם קבלות ופנקס צ'קים פתוח • פנאתינייקוס חתומה על הקאמבק הגדול של העונה, ולא מתכוונת לתת לצהובים לעצור אותה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים את העפלה לפלייאוף היורוליג
12 שנים עברו מאז הופיעה פנאתינייקוס במעמד השיא של היורוליג - הפיינל פור. מבחינת הענק הירוק היווני מדובר בנצח, אבל השנה הוא חזר למרכז הבמה בגדול, וכעת כל מה שעומד בינו לבין מקום בין ארבע הגדולות היא סדרת הפלייאוף (הטוב מחמש) מול מכבי תל אביב, שגם מחכה כבר עשר שנים לחזור לפיינל פור.
 
על הקאמבק האדיר של אחת מאימפריות הכדורסל האירופי חתום המאמן ארגין עתמאן, שהגיע לבירת יוון במטרה ברורה לשחזר את הישגיו עם אנאדולו אפס, אותה לקח מתחתית היורוליג לשתי זכיו רצופות בתואר. בינתיים הוא עשה את הצעד הראשון הגדול גם עם פאו, שסיימה את העונה שעברה במקו הלפני אחרון ואת העונה הסדירה הנוכחית סיימה במקום השני בטבלה. איזה מהפך.
 
המאמן הטורקי הוא אומן ניהול המשחקים. יש לו חושים נהדרים למשחק והוא עושה בינתיים כמעט הכל נכון. פאו חזרה להיות קבוצה מנצחת והאואקה חזר להיות אימת היריבות. בעונה שעברה היו משחקים שהאולם הזה היה כמעט ריק, אבל מול מכבי בשבוע הבא לא ניתן יהיה למצוא ולו כרטיס בודד. 
 
זה לא היה קורה בלי הכסף הגדול. לאחר מספר עונות פיננסיות ואחרי לא מעט בעיות שעבר המועדון, הבעלים יורגוס יאנאקופולוס חזר להשקיע בגדול. הנשיא שהצהיר לפני מספר שנים שהמועדון עומד למכירה, שינה כיוון והלך העונה תקציבית בגדול מאוד. על פי הידיעות מיוון בעונה הבאה הוא יילך עוד יותר בגדול.
 
קנדריק נאן. סקורר מעולה, צילום: אי.פי.אי
 
 
הדוגמה הכי בולטת לשינוי המגמה: הבאתו של קוסטאס סלוקאס מהיריבה העירונית אולימפtיקוס בחוזה עתק של 10 מיליון יורו לשלוש שנים. הצהרת כוונות שניה: החתמתו של הסנטר הכי מבוקש בשוק בקיץ - מתיאס לסור. ג'ריאן גראנט, שהגיע עם טלקום אנקרה לגמר היורוקאפ, נחת גם הוא ומספק הגנה ועזרה בהובלת הכדור. הסיפור הגדול: קאמבק גדול של הפורוורד דינוס מיטוגלו שלא שיחק עונה וחצי בגלל שנתפס על שימוש בחומרים אסורים.
 
הקבוצה החלה את העונה לא טוב, אבל אז הגיע מהלך שובר שוויון. זה קרה עם החתמתו של הגארד-סקורר המצוין קנדריק נאן, אחרי 4 עונות ב-NBA. נאן הוא סקורר שלא רואה בעיניים וגם ייקח את הכדור האחרון. הגארד ששיחק בעונה שעברה לצד דני אבדיה בוושינגטון מספק 15.4 נקודות ב-38 אחוז משלוש.
 
ארגין עתמאן. חושים נהדרים למשחק, צילום: אי.פי.אי
 
 
עתמאן ידוע כמאמן התקפי, אבל פאו של העונה היא קבוצת הגנה טובה. ההצלחה הגדולה הגיעה למרות ששני שחקני רכש יקרים ונוצצים מאכזבים. מדובר על חואנצ׳ו הרננגומז שחזר מ-NBA ולוקה וילדוזה. 
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
הצד האופטימי: מכבי ניצחה את היריבה היוונית פעמיים העונה. עם זאת צריך לזכור שהניצחון הראשון היה כשהיא עוד לא היתה מאורגנת בתחילת העונה והשני כשהיא שיחקה בהרכב חסר. הצד הפסימי: קבוצה עם ביתיות מאוד חזקה פוגשת את מכבי שאין לה ממש ביתיות. מעבר לכך כידוע יתרון הביתיות הוא של פנאתינייקוס. 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר