אור ירוק: כל מה שצריך לקרות כדי שעומר אצילי יחזור למכבי חיפה

המסרים של אל עין דרך התקשורת המקומית, התסכול המקצועי, התינוק שבדרך והאיתותים מהאקסית • לקשר ההתקפי יש את כל הסיבות לחזור ולככב בסמי עופר, אבל שיקולים כלכליים ואחרים משאירים את ההחלטה שלו פתוחה

אוהדי מכבי חיפה צובעים את בודפשט בירוק

מכבי חיפה ממתינה להתפתחויות בגזרת הקשר עומר אצילי, שמעמדו באל עין לקראת העונה הבאה אינו ברור. הישראלי בן ה-30, שכיכב בישראל ובליגת האלופות במדי הירוקים, חווה פיחות מתמשך ברמה המקצועית, זאת ללא קשר ליכולתו על המגרש. "הרכש הגרוע בהיסטוריה", היתה הכותרת על עומר אצילי, רגע אחרי משחק של אל עין.

זו תקופה שכלי התקשורת באיחוד האמירויות מתזמרים מסרים שליליים על הקשר הישראלי, שנרכש בקיץ ממכבי חיפה תמורת 2 מיליון יורו. בליגת האלופות של אסיה, אצילי כמעט ולא נספר, אבל עובדתית, כאשר שיחק העונה, הוא הביא מספרים וכבש שערים יפים. שש פעמים אצילי כבש, חמש פעמים הוא בישל, אבל באמירויות לעיתים מבקרים אותו ללא קשר ליכולת על המגרש. חלק מכלי התקשורת המקומיים, קשורים עם בעלי המועדון ומעבירים מסרים. אצילי מודע למה שקורה סביבו, אך בכוונתו לסיים את העונה באל עין על פי חוזהו.

אז מה צריך לקראות כדי שאצילי יחזור למכבי חיפה כבר בקיץ הקרוב?. עוד לפני הכל, אל עין צריכה להודיע לו אם הוא בתוכניות המקצועיות לעונה הבאה. שכרו, בגובה 2 מיליון יורו לעונה, הוא לא בדיוק עול כלכלי על מועדון שקשור עם בית המלוכה האמירתי והונו מוערך במאות מיליארדי דולרים. יחד עם זאת, אם לא יהיה בו צורך מקצועי ויוחלט לשחררו, אצילי יצטרך לשבת עם האמירתים על פיצוי בנוגע לשכרו.

בדרך כלל, נהוג לשלם 2-3 משכורות כפיצוי על התרת חוזה. אלא שבמקרה של אצילי, מדובר על סכום שיכול להגיע ל-600 אלף יורו, יותר מאשר קיבל בעונה שלמה במכבי חיפה. לאחר מכן, נציגיו של השחקן יצטרכו להגיע להסדר עם רשות המיסים בארץ, שכן עדיין לא עברו שנתיים מהיום בו עזב לחו"ל. המיסוי עם החזרה עומד על 50 אחוזים. כלומר, מתוך 2 מיליון יורו שקיבל באל עין בעונה הנוכחית, מיליון אמורים ללכת למדינה ובנוסף מחצית מסכום הפיצוי, אם יהיה כזה.

בכל מקרה, מדובר בסכומים שאצילי לא היה מקבל בישראל בשום אופן לו היה נשאר במכבי חיפה. כעת, ברק בכר עוקב מקרוב אחרי מה שקורה עם האיש שכיכב בקבוצה שלו, שזכתה בשלוש אליפויות, כשבשתיים מתוכן סיים כמלך השערים.

עומר אצילי. בתוכניות של אל עין לעונה הבאה?, צילום: אל עין

 

"אם אחזור לישראל, זה יהיה למכבי חיפה", הצהיר אצילי בראיון שקיים עם ארז יוסף ל"ישראל היום", רגע לפני שעלה על המטוס לדובאי. התכנון היה להישאר שם שנתיים, אך בכדורגל הכל נזיל ובקיץ הקרוב דברים עשויים להשתנות. גם היוודע דבר המשפחה על תינוק שבדרך, עשוי להביא לשינוי בתכנית המקורית.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

חשוב לציין, כי למרות החשש, משפחת אצילי לא חווה אירועים חריגים באל עין, על אף היותם ישראלים. החשש בתחילת מלחמת "חרבות ברזל" היה גדול, אך התברר לאורך הזמן שבאל עין המשפחה מרגישה בטוחה. יחד עם זאת, בארץ אצילי ירגיש בבית ובסמי עופר, אולי יחזור גם לפרוח ברמה המקצועית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר